"Peter." Zeg ik en ik wijs naar de tv die of het nieuws staat en zijn huis laat zien.
"Wat?" Zegt Peter en hij kijkt om naar de tv.
"Is dat...." Begint May.
"Is dat hier?" Zegt Happy. Peter kijkt verslagen naar beneden en weidt naar het raam. Hij loopt er naar toe en doet het rolgordijn open. Happy en May staan op om uit het raam te kijken en ik loop mee. We zien 3 nieuws helikopters en mensen die naar ons kijken en wijzen.
"Yo, Peter Parker!" Roept iemand.
"Yo, Peter!" Roept een ander.
"Misschien is het niet zo'n groot ding." Zegt Peter.
—————————————————————————————————
Die avond was ik door Happy met de auto naar huis gebracht zodat we minder opvielen. Want een auto valt minder op dan Spider-Man die door de stad slingert.Het moment dat ik thuis kwam werd ik door mam ondervraagd.
"Y/N wist je dat Peter Spider-Man was?" Vraagt mam met een verbaasde gezichtsuitdrukking ze zit voor de tv met het nieuws aan.
"Ja, ik wist dat hij Spider-Man is." Zeg ik.
"Wanneer kwam je er achter of heeft hij het je verteld? Wist je het wanneer jullie begonnen met daten of al toen jullie nog vrienden waren?" Vraagt mam.
"Ik wist het al toen we vrienden waren." Zeg ik lichtelijk geïrriteerd. Eigenlijk wist ik het al eerder, maar dat was in mijn wereld niet wereld 616. Maar als ik dat zeg denkt ze dat ik gek ben.
"Waarom had je niet eerder gezegd dat je Spider-Man aan het daten bent?" Zegt mam.
"Mam, dat is niet de enige rede dat ik Peter leuk vind. Als ik je had verteld dat hij Spider-Man was zou niet alleen Peter maar ook jij in gevaar zijn." Zeg ik.
"Maar hij heeft jou dus wel in gevaar gebracht door het je te vertellen." Zegt mam bezorgd.
"Hij had het mij niet verteld Ned en ik kwamen er per ongeluk achter. Dus het is niet Peter's schuld." Zeg ik in Peter's verdediging.
"Maar...." Begint mam maar dan komt er een nieuw nieuwsbericht van de Daily Bugel.
"Spider-Menace! Regeringen over de hele wereld lanceren onderzoeken naar de moordenaar Spider-Man, oftewel Peter Parker, oftewel de web-headed oorlogscrimineel wie voor jaren lang, de burgers van New York heeft geterroriseerd. Maar nu zien de stad en de wereld hem voor wie hij echt is." Zegt J. Jonah Jameson. Dan word er een video afgespeeld.
"Moordenaar! Mysterio forever!" Zegt een persoon in de video die groene verf over Spider-Man heen gooit. Een uitzending van SBN komt daarna in beeld.
"Nieuwe details van de aanval in Londen van vorige week zijn verschenen. Voor meer informatie gaan we nu naar het Joint Intelligence hoofdkwartier." Zegt de nieuwslezer.
"Autoriteiten hebben net bevestigd dat de dodelijke drones die gebruikt waren in de aanval Londen aanval waren ontworpen door Stark Industries." Zegt de Joint Intelligence.
"Is het waar dat Spider-Man, ik bedoel Peter Mysterio heeft vermoord?" Vraagt mijn moeder verbaasd.
"Nee! Peter heeft niemand vermoord. Hij wordt erin geluisd." Zeg ik verbaast dat mam die vraag stelt.
Dan word er op de deur gebonsd.
"Federale agenten! Doe open!" Roept een agent.
"Federale agenten? Blijf hier dan kijk ik wat er aan de hand is." Zegt mam en ze loopt naar de deur en maakt hem open.
"Departement van beschadiging controle. We hebben een borg voor de arrest van Y/N Y/LN" zegt de agent en mam is hele maal verbaasd en weet niet wat ze moet doen. De agenten duwen haar aan de kant en lopen naar binnen en nemen mij mee naar het politiebureau.Y/LN= your last name of jouw achternaam
JE LEEST
One Way Home
Fanfiction⚠️Spoilers voor Spider-Man No Way Home⚠️ Dit is een vervolg op Trapped on earth 616 en Still Far From Home.