Dan word er op de deur gebonsd.
"Federale agenten! Doe open!" Roept een agent.
"Federale agenten? Blijf hier dan kijk ik wat er aan de hand is." Zegt mam en ze loopt naar de deur en maakt hem open.
"Departement van beschadiging controle. We hebben een borg voor de arrest van Y/N Y/LN" zegt de agent en mam is hele maal verbaasd en weet niet wat ze moet doen. De agenten duwen haar aan de kant en lopen naar binnen en nemen mij mee naar het politiebureau.
—————————————————————————————————
Wanneer we bij het politiebureau aankomen zie ik Ned, May en MJ. We worden samen naar binnen gebracht. We lopen langs de verhoorkamers en ik zie Peter in van de kamers zitten.
"Hé! Peter!" Roep ik en Peter kijkt mijn kant op.
"Y/N. Ze hebben hier niks mee te maken, meneer." Zegt Peter tegen een agent.
"Zeg niks zonder een advocaat!" Roepen May en MJ in koor. Ik ben heel nerveus maar May en MJ kalmeren mij. Ze leggen uit welke rechten we hebben en wat we het beste kunnen doen in deze situatie.In de verhoorkamer
We zitten allemaal in een aparte verhoorkamer. May en MJ hadden gezegd dat ik niks hoef te zeggen zonder een advocaat. Dus het eerste wat ik zeg is dan natuurlijk: "ik wil een advocaat."
"Mevrouw Y/N Y/LN waarom wil je een advocaat als je niks te verbergen hebt." Zegt de agent.
"Omdat ik het recht heb op een advocaat en geen vragen hoef te beantwoorden zonder een advocaat." Zeg ik.
"Beantwoord gewoon mijn vragen alsjeblieft. Ik heb je file gezien. Je bent een slime jonge vrouw met een mooie toekomst.Het enige min puntje is dat je vader de Vulture is en in de gevangenis zit." Zegt de agent, maar ik zeg niks terug.
"Wil je het echt je moeder aandoen dat niet alleen haar man maar ik haar dochter in de gevangenis zit? Waarom riskeer je alles door betrokken te raken met de vigilante Peter Parker oftewel Spider-Man?" Gaat de agent verder, maar ik hou nog steeds mijn mond.
Ik ben heel zenuwachtig en ik weet eigenlijk ook niet wat ik kan en mag doen in deze situatie.Na een uur in de verhoorkamer te hebben gezeten en niks te hebben gezegd mocht ik eindelijk weg.
"Ze mogen ons niet langer ondervragen zonder genoeg bewijs." had MJ mij gezegd toen we elkaar weer buiten de kamer zagen.
(Ze zat in de kamer naast mij.) alleen Ned moest langer blijven, omdat hij zowat had bekend dat hij de hoofd medeplichtige was van Spider-Man. May moest ook iets langer blijven, omdat ze werd verdacht van het in gevaar brengen van kinderen.Toen May, Peter en Ned eindelijk de kamers uit mochten komen liepen May en Peter gelijk naar mij toe. Peter omhelsde mij, hield mij stevig vast en liet me daarna los.
"Ben je oké, Y/N?" Vroeg Peter die aan mijn gezicht zag dat ik niet echt relaxed was.
"Wil je anders nog even met ons mee naar ons huis om tot rust te komen?" Vroeg May.
"Ja, dat lijkt me een goed idee." Zeg ik.
Ik kom altijd sneller tot rust als ik bij Peter ben. We gaan naar buiten waar Happy ons al staat op te wachten met de auto.
"Kom maar snel de auto in. Ik wil hier niet langer zijn dan nodig is. Oh, en die advocaat komt al over een uur bij jullie thuis. Dus we moeten nu gaan." Zegt Happy.Bij Peter thuis
Als we bij Peter's huis aan komen hebben we nog 30 minuten tot de advocaat er is. Dus zetten we de tv aan en we kijken naar het nieuws. Ik zit naast Peter op de bank en hij heeft zijn arm om mij heen. Hij aait zacht over mijn rug om mij te kalmeren en dat werkt wonders.dan gaat de deurbel en May doet open. Er staat een man in de deur opening die een zonnebril met rode glazen, een blindenstok en een net pak aan heeft. Dat is de advocaat aka Daredevil, maar dat wist bijna niemand. May begeleid hem naar de tafel waar hij kan zitten. We gaan allemaal aan de tafel zitten. Met het nieuws op de achtergrond dat het nu over Stark Industries heeft. Een foto van Happy komt in beeld.
"Ze hebben op zijn minst een goede foto gebruikt." Zegt Happy.
"Wat gebeurt er allemaal." Zegt Peter zuchtend.
Matt Murdock is aan de telefoon en zegt: "Dat is geweldig. Dankjewel."
Hij doet zijn telefoon weer in zijn zak.
"Ik heb wat goed nieuws voor je Peter. Ik denk niet dat alle aanklachten tegen je zullen blijven." Zegt hij.
"Wacht, echt?" Zegt Peter verbaast.
May, Happy en ik halen opgelucht adem.
"Ik wist het." Zegt May.
"Good." Zegt Happy.
Ik omhels Peter die nog steeds verbaast is en geef hem een kus op zijn wang uit blijdschap.
"Meneer Murdock, dankjewel. Dat is geweldig." Zegt Peter die het nog steeds niet helemaal gelooft.
May bedankt hem ook.
"Geen dank hoor. Hoewel, meneer Hogan, de feds zijn de missende technologie wel aan het onderzoeken. Ik begrijp uw loyaliteit tot meneer Stark en zijn nalatenschap, maar als uw wel betrokken bent adviseer ik u om een advocaat te nemen." Zegt Matt Murdock.
"Ik heb een advocaat nodig, omdat ik...? Ik dacht hij onder.... U zij dat er geen aanklacht is. Ik kan zeggen dat onder het advies van de gemeente, ik de vraag respectvol weiger te beantwoorden, omdat het antwoord me kan incrimineren.... Het is in Goodfellas. Wat is het ding wat ze zeggen in Goodfellas?" Zegt Happy.
"Ik weet dat dat is wat je denkt. Rustig aan. Laten we luisteren naar wat hij te zeggen heeft. Matt?" Zegt May.
"Je gaat een hele goede advocaat nodig hebben." Zegt Matt tegen Happy. Daarna zegt hij tegen Peter: "Je het misschien je juridische problemen ontweken, maar dingen zullen erger worden. Er zijn nog de publieke opinie."
Net wanneer Matt klaar is met praten vliegt er een baksteen door het raam. Peter kon door zijn Peter tingel/Spidey sense, whatever, snel reageren, maar Matt zat dichterbij en had daarom de steen gevangen inplaats van Peter. Iedereen (behalve ik natuurlijk) was verbaast. Peter zat verbaast met zijn hand uitgestoken naar Matt te kijken.
"Moordenaar! Mysterio forever!" Klonk er van de straat.
Peter pakt de baksteen twijfelend aan van Matt.
"Hoe deed je dat nou net?" Vraagt Peter die nu een beetje achterdochtig is.
Want hoe kan een blinde man een baksteen vangen die op volle snelheid op hem af komt vliegen.
"Ik ben een hele goede advocaat." Antwoord Matt.
Als of dat een goed genoeg antwoord is. Peter draait de baksteen oom en ziet dat er iets op staat. Ik kijk over zijn schouder mee en ik kan zien dat er 'Wij geloven Mysterio' op staat.
"We gaan een veiligere plek nodig hebben om te wonen." Zegt May alsof het de normaalste zaak van de wereld is.
"Jullie kunnen bij mij wonen." Stelt Happy voor.
"Dan ga ik maar weer naar huis." Zeg ik.
Ik geef Peter een zoen en sta op.
"Neem de achteruitgang. Er staan veel mensen voor de voor deur." Zegt Matt.
"Bedankt voor de tip." Zeg ik.
"Ik kan je ook naar huis brengen Y/N." Zegt Peter.
"Dat lijkt me geen goed idee. Dan trek je alleen maar meer mensen aan en dan ben ik morgenochtend nog niet thuis. Maar bedankt voor het aanbod." Zeg ik.
JE LEEST
One Way Home
Fanfiction⚠️Spoilers voor Spider-Man No Way Home⚠️ Dit is een vervolg op Trapped on earth 616 en Still Far From Home.