Witaj, chciałbym zaprosić Cię do wywiadu.
Hejka, jasne, bardzo chętnie.
To może na sam początek naszej rozmowy opowiesz coś o sobie, żeby przedstawić naszym czytelnikom twoją osobę?
Jestem Ewa, choć bardziej mnie znają jako Dywan. Chodzę jeszcze do technikum na profil geodezyjny. No i oglądam zdecydowanie za dużo anime.
Skąd się wzięła twoja nazwa, Dywan?
W zasadzie to dosyć nudna historia... Jeszcze w podstawówce na grupie klasowej nadaliśmy sobie nazwy mebli jako pseudonimy. I tak nadano mi Dywan. A gdy zakładałam konto, to nie miałam lepszego pomysłu.
Wracając do tematu anime, jakie najbardziej lubisz, a jakich nie znosisz?
Najbardziej lubię oglądać komedie na temat życia codziennego, że jak spojrzę to powiem "też tak mam". Nie znoszę z kolei isekai oraz anime z syndromem jednej twarzy, bo nie potrafię rozróżnić bohaterów (i włosy nie pomagają)
Jakie masz jeszcze zainteresowania?
Lubię jeszcze śpiewać, rysować i składać meble. Tak, wiem jak to brzmi, haha.
Rozwijasz się jakoś w kierunku śpiewania czy to po prostu pasja?
Od czterech lat chodzę na lekcje śpiewu.
Pasję do rysowania też rozwijasz?
Nie, no chyba że rysowanie map i szkiców pomiarowych w szkole się liczy.
Skąd bierzesz pomysły na swoje dzieła?
Ja ich nie biorę, one same się pojawiają.Zazwyczaj czegoś szukam, a jak nie ma, to zaczynam robić sama. Wiesz, jak w powiedzeniu "umiesz liczyć - licz na siebie". Zdarza się też, ostatnio coraz częściej, że pomysły mi się tworzą z narzekania. Na przykład narzekam, że nie wiem, jaką historię wymyślić do jakiejś postaci i daję tak głupie przykłady, że zaczyna to mieć sens.
Ciekawe podejście, z którego swojego pomysłu jesteś najbardziej zadowolona?
Póki co to chyba o życiu w trakcie plagi. Chociaż wydaje mi się, że moje pomysły ze zmanipulowanymi bohaterami też wychodzą lepiej od innych.
Ile masz na razie w planach opowieści?
Wszystkie te, co opublikowałam oraz, na ten moment, 13 z wersji roboczych.
Chciałabyś wydać kiedyś własną książkę?
Tak szczerze to nie.
Czemu?
Napisałam jedną książkę, która nie była fanfiction i nie przyjęła się zbyt dobrzePoza tym nie mam siły i odwagi, by znowu tworzyć własny świat. Jeszcze udostępnienie tego na szersze grono sprawia, że mam ciarki. W końcu nie będę mogła dodać komentarzy, by wyjaśnić, co autor miał na myśli.
Co byś chciała robić za 10 lat?
Prawdopodobnie założyć firmę geodezyjną, albo skoczyć z mostu. Jeszcze nie wiem.
Co byś chciała zmienić w Wattpadzie?
Ilość reklam na pewno (tak na jak najmniejszą). No i żeby lepiej wyglądała sprawa z prawami autorskimi (żeby szybciej rozwiązywali sprawy, jak ktoś komuś ukradnie dzieło). Także nie rozumiem, po co jest to konto premium.
Ja też tego nie rozumiem, chyba dzięki niemu nie ma się reklam ale czy do czegoś jeszcze to ciężko mi powiedzieć. Miałaś jakieś problemy z prawami autorskimi?
Ja sama na szczęście nie, ale kilka osób, których książki czytałam miały.
Kogo byś chciała zobaczyć w Wywiadach?
Annysae, Inoriworld, tagehaya i Yowa-san. Uważam, że te osoby mają naprawdę świetne dzieła.
Jest coś co byś chciała powiedzieć czytelnikom tego wywiadu?
Hmm... W sumie tak.Do tych, co chcą zacząć pisać: próbuj, pierwsza praca nigdy nie będzie idealna i to jest w porządku. No i miłego dnia wszystkim.
Oj pamiętam moje początki tutaj, a Twoje jak wyglądały?
Koszmarnie... Zaczęłam od pisania oneshotów i dalej je można zobaczyć. Ale ilekroć w nie wchodzę, to mnie skręca.
To dziękuję Ci za wywiad i życzę powodzenia w dalszym pisaniu opowiadań.
Również dziękuję i Tobie też powodzenia.
CZYTASZ
Wywiady
NonfiksiJesteś nowy na Wattpadzie i chcesz poznać pisarzy z tej platformy? A może po prostu szukasz czegoś nowego? To dobrze trafiłeś oto zbiór wywiadów z twórcami z Wattpada i nie tylko. Okładkę wykonał @_DoreQ_ ©BARTEK 2018