{βαβ 2}

11.9K 274 4
                                    


"Weh.. "

"Apo kau ni,dari takdi duk panggil.Cakapnya tidak" decit Kamila Humaira.

"Ariff ajak tunang" adu Ezzati.

"Elok lah tu, daripada terus couple.Banyak dosa kau orang" sindirnya.Memanglah dulu dia pernah couple tapi itu dulu.DULU.

"Ish kau ni, aku tak bersedia lah".

"Dah tu buat apa bercinta? Setakat nak main-main ke? " tanya Kamila Humaira menyampah.

"Aku tak bersedia nak bawak title tunang tu" terus-terangnya.

"Tunang je pun, bukan kahwin.Rileks lah.Bukannya kena duduk sebumbung sekatil lagi" ujar Kamila Humaira.

"Kau tak paham" keluhnya.

"Then pahamkan aku".

"Aku tengok dah ramai viral kat tiktok tunang curang".

"Alahai pengaruh tiktok lah kau ni.Kalau dia nak curang, dah lama dia buat.Tak perlu tunggu jadi tunang pun".

"Ye aku tahu, tapi aku takut jadi kat aku".

"Takpe papelah, kau overthinking je tu.Tapi kalau jadi pun, tuh pilihan dia.Kumbang bukan seekor babe" nasihat Kamila Humaira.

"Kau rasa dia macam tu ke? " Ezzati cuba meminta pendapat kawannya.

"Aku tak berani cakap sebab curang itu pilihan bukan takdir.Depends pada diri dia".

"Kau rasa patut ke aku terima?.

"Entah, kau yang nak bertunang bukan aku" dalihnya.

"Aku.. Aku tak tahu nak buat keputusan" Ezzati buntu.

"Tanyalah parents kau dulu, kalau diorang okay, go on jelah.Yang penting restu tu dulu" nasihat Kamila Humaira.

"Hmm.. "

"Tak payah risaulah, ada hikmah semua ni jadi" tangannya mengusap lembut tangan Ezzati, cuba menyalurkan semangat.

"Kau dah booking hotel untuk aku?" tanya Afkar Bukhari kepada PA nya.

"Sudah bos, saya booking hotel berdekatan dengan pantai.Senang bos nak ambik angin nanti.Lagipun biasa malam ada gerai-gerai makan area situ".

"Kau dah kosongkan jadual aku kan pada 31 March? "

"Sudah bos, saya dah susun balik jadual bos" jawabnya patuh.

"Good, you can go now".

Sebaik sahaja pekerjanya keluar, dia mengeluarkan sesuatu dari poket seluar slack hitamnya.Sekotak kecil dibalut baldu biru dibuka.Terpampang satu cincin berbutir kan kristal Swarozsky design emerald cut.Dia tersenyum seketika.

'I hope you will love this Marina' bisik hatinya.Dia sendiri yang pilih.Asalnya dia cuma berjalan-jalan pusing satu mall sehinggalah dia ternampak cincin ini di kaca pameran.Terus dia teringat pada kekasihnya.Tak salah beli awal bukan? Lagipun dia sudah berkenan dengan cincin itu.

"Bro jom lunch" ajak Lutfi Ashraf tanpa mengetuk pintu.Dia sudah terbiasa begitu dengan kawannya.Afkar Bukhari menyimpan semula kotak baldu tersebut dan mencapai kotnya.

"Cafe biasalah" cadangnya.

"Jom".

"Order? " tanya Ezzati.

"I nak hot chocolate and chocolate cheese new york" balas Afkar Bukhari.

"Just latte" Lutfi Ashraf tidak rasa lapar jadi dia mahu minum sahaja.

"Weh, hot chocolate and latte then dia nak chocolate cheese new york, meja 4".

"Baik, nanti aku hantar" patuh Kamila Humaira.Tangannya lincah membuat air yang ditempah.

'Oh my god, dia lagi, dia selalu ke makan sini? Asal aku tak perasan? ' soalnya di dalam hati.Dia nervouse!

"Ini ordernya tuan" dia meletakkan dua cawan air panas dan sepiring kek.

"Thank you" suara husky Afkar Bukhari menyapa telinganya.Suara pun hensem mat.Dia pergi ke ruangan kitchen dan terloncat teruja.Omma, Ana mahu dia!

"Kau kenapa terloncat macam beruk ni? "

"Ish kau ni! Terkejut aku" marahnya pada Ezzati.

"Weh mamat tu selalu ke singgah sini? "

"Baru je, like around awal bulan ni.Sebelum ni PA dia yang datang order and bungkus".

"Siap ada PA, mesti orang kaya kan? "

"Kau tengok gaya pakaian dia pun boleh tahu Senah oi".

"Sorrylah, saya rakyat marhaen.Tak tahu sangat gaya-gaya kayangan ni" loyar buruknya.Ezzati lantas mencubit geram lengan kawannya.

---------------------------------------------------

"Marina! Hei tunggulah".

"You nak apa Zack?" tanya Marina menyampah.Sudahlah dia tengah sibuk.

"Why you avoiding me? "

"Because I want too" balasnya bersahaja.

"You jangan ingat I tak tahu ye pasal Afkar, lepas convo ni you nak balik Malaysia and pergi dekat dia kan?".

"So what Zack? That's none of your business.You and I kawan je".

"Jadi selama ni you permainkan I? " soal Zack kesal.

"I've never told you I like you nor I love you right? I tak suruh you letak harapan pun.You yang terhegeh-hegeh dekat I".

"But after all we've been through,takkan takde satu ruang pun untuk I dalam hati you? I ada dengan you selama ni".

"It's over Zack, I kena balik Malaysia and I won't come here again" terang Marina.Jujur dia ada simpan sedikit rasa sayang pada Zack tapi dia kena buang semua itu.Kekasihnya sedang menanti kepulangannya di Malaysia.

"But that doesn't mean kita kena putuskan hubungan ni.Apa yang kurang pada I? I thought I dah bahagiakan you sehabis mungkin sepanjang you ada bersama I" Zack tidak mahu mengalah.Dia mahukan jawapan.

"You can find someone better than me.I'm sorry for everything but I can't.We can't".

"You can't do this to me Marina.It's not fair.Lagipun you dengan dia bukannya ada apa-apa hubungan rasmi.You still boleh tinggalkan dia and come to me".

"No I tak boleh, dia dah bertahun tunggu I.I tak sanggup nak sia-siakan masa dia" bantah Marina sambil meraup rambut merah gelapnya ke belakang.Dia dalam kesempitan dan dia tidak mahu mengecewakan Afkar Bukhari.Lelaki itu sudah lama menunggunya.Jahatlah dia kalau dia pilih untuk tamatkan semua ini.

"Then why at the first place, you adakan semua ni? Hubungan ni? Kenangan,rasa cinta and everything kalau at the end you tetap tinggalkan I? I manusia biasa, ada hati and perasaan.You tak rasa kesian dekat I ke? " Zack sangat sakit hati.Kecewa,marah dan sedih bercampur-baur.Dia terlampau sayangkan wanita itu.

"I'm really sorry Zack.I don't mean this.I don't have a choice.I-"

"You have a choice Marina.You always have" potong Zack sebelum berlalu pergi dengan perasaan kecewa.Marina terdiam kaku, memandang kelibat Zack pergi.Dia sayang tapi dia tidak sanggup menghampakan lelaki yang sedang menanti ketibaannya.

'What you have done Marina,he loved you.How could you!' rintihnya di dalam hati.Zack ada di dalam hatinya.Sentiasa ada.

---------------------------------------------------

I is lapar
Anyway nak cast ke?

Kalau aku buat pun aku tak letak rupa, letak badan je wkwk.

Vote so I know readers aku still ada.

Dont be a silent readers(¬_¬)

The Chosen WIFE (Completed) Where stories live. Discover now