Rindu

19.2K 90 4
                                    

"RM22 juta! Wow... Aku dah rasa macam drama pukul 7 la bro..." Kata Rizman.

"Believe it or not, we need to thanks to your mom bro... Without her ass, kita mungkin akan melepas projek ni..." Kata Zul.

"Serios ahh? What the hell? Ha ha ha!" Rizman ketawa berdekah-dekah.

"Errr... Kau tak marah ke bro?" Tanya Zul.

"Marah? For what? Dia dah tolong kita, we should give her some credits.." jawab Rizman.

"Ok menyentuh bab kredit... Aku ada benda nak reward kat ko bro.. as a friend and as a partner to this company.." kata Zul.

"Eii come on bro.. aku vice president je kot.. bukan share partner pun..." Kata Rizman.

"No bro... Kaulah kawan sehidup semati aku.. sampai sanggup kawinkan mak kau sendiri dengan aku untuk syarikat kita boleh pergi jauh... Aku hadiahkan kau 40% share company ni.. dan untuk mak kau... Aku hadiahkan dia sebiji rumah untuk kau dan dia tinggal right after project ni approve" kata Zul.

"I am speechless bro.. sorry bro.. I can't take it..." Kata Rizman.

"Please bro... Tanpa kau syarikat aku mungkin lingkup bro... Kau betul-betul perform selamatkan banyak projek aku yang tertangguh.. besides kau dah berkorban mak kau untuk kita jayakan syarikat kita ni.. please... Kalau kau masih kawan baik aku sejak sekolah dulu, please take this offer..." Zul merayu Rizman.

"Ok... What's the catch?" Tanya Rizman.

"Just let me fuck your mom as a wife..." Jawab Zul.

"Apalah kau ni.. of course la boleh.. dah nikah kot.. ha ha ha..." Rizman ketawa.

"Ada satu lagi..." Sambung Zul.

"Apa dia?" Tanya Rizman.

"Dato' Hanif dah ketagih... So biar mak kau layan dia bila-bila Dato' Hanif nak lagi lepas ni..." Kata Zul.

"Ok deal.. itu je ke?" Tanya Rizman.

"Ye tu je.. kau ok ke bro pasal Dato' Hanif tu? Kau tak kisah ke?" Tanya Rizman.

"Zul... As a friend, let me give you a piece of advice... Once a whore, forever a whore... U got what I mean?" Tanya Rizman.

"Thanks bro.." kata Zul dan terus memeluk sahabat baiknya itu.

"Cik Zul... Makcik Norliah tanya lambat lagi ke meeting?" Setiausaha syarikat mereka pun masuk menjengah sebaik mengetuk pintu.

"Ok.. sekejap je lagi.." kata Zul.

"Man... Hari ni kita dah follow up semuakan? Jadi kau bawalah mak kau balik dulu.. aku bagi kau berehat seminggu hilangkan rindu dengan mak kau kat rumah..." Kata Zul.

"As you wish bro.. anyway, projek kat Senawang tu sekarang dah 90% in progress dan kat Ayer Keroh sekarang ni tengah tunggu vendor bagi persetujuan.. the rest smooth.." kata Zul.

"Memang aku tak silap orang bro.. kaulah sahabat aku dunia akhirat bro.." kata Zul.

"Ok bro.. gerak dulu.." kata Rizman dan keluar dari bilik Zul.

Rizman lihat ibunya sedang menunggu di lobi sambil membaca majalah. Wajah yang dirindukan itu pun memandang wajahnya. Terukir senyuman di wajah mereka berdua.

"Mak... Jom balik..." Kata Rizman.

Bergegas Norliah bangun seakan tidak sabar lagi ingin mengikut anaknya pulang ke rumah. Mereka berdua berpegangan tangan hingga masuk ke kereta bagaikan sepasang kekasih yang sudah lama tidak bersua. Sementara Zul tersenyum melihat telatah mereka berdua dari tingkap pejabatnya.

Sundal IIWhere stories live. Discover now