روايه عقرب المخابرات.
جحيم الفراعنه2.
الفصـل التاسع عشر.
بقلمى:ملـك إبراهيم«الكاتبه المجهوله».
___________________
بارك الله لكما وبارك عليكما وجمع بينكما في خير مبروك.وقام بأنتشال المنديل من علي يديهم وهم ينظرون لبعض بتحدى وقال شهاب.
شهاب ببرود:خضعتي في الأخر.
نظرت له لؤلؤ بتحدي وقالت:مش هخضع أبدٱ ياشهاب والأيام بيننا.
نظرت لهم ليليان وقالت بتصفير.
ليليان بتصفير:دي شكلها هتبقي ولعه يامعلمي.
نظر لها سيف بقرف وقال.
سيف بقرف:أبو أشكالك أتجوزتك أزاي أنا.
_____________________
"في مكان ما"نزل أسلام من سيارته وهو واقف أمام شخص ما وكانوٱ ينظرون لبعضهم بخبث وقال له أسلام.
أسلام بخبث:عاش من شافك ياٱركان.
ٱركان ببرود:أبنك مخطوف في مخزن علي طريق أسكندريه الصحراوي والمخزن دا ملك واحد أسموٱ جمال الدويري.
أتسعت عيني أسلام ونظر له بصدمه وقال.
أسلام بصدمه:جمال الدويري أخوٱ خالد الدويري أنت بتتكلم جد.
ٱركان ببرود:جد الجد ياباشا.
_____________________
"داخل مطار القاهره الدولى"يجلسون بداخل الطائره وكلٱ منهم شارد بذهنه ترى ماذا سوف يحدث يقلب الأحداث رأسٱ علي عقب.
"أيه يافقري ساكت كده ليه يافقرى"تحدثت بتلك الكلمات ليليان وهي تنظر نحو سيف الذي كان يستمع إلي الموسيقى.
"يعني دا إللي وصلنااااا ليه سايبها وعارف روحى فيييييها"تحدث بتلك الكلمات سيف وهو لا يستمع لها.
نظرت له ليليان بصدمه وقالت.
ليليان بصدمه:سايب مين الواد دا رد عليا.
"عمررررى ما أتخيلت يوووووم أبعد وأسيب قلبىىىىى معاااااااااكي"تحدث بتلك الكلمات سيف وهو لا يستمع لها.
نظرت له ليليان وهي تضع يديها بداخل أذنيها من بشاعه صوته وقالت بصوت عالِ.
ليليان بصوت عالِ:يعني بوظت الأغنيه وكمان صوت أمك وحش أسكككككت.
"عايزه أيه ياوليه"تحدث بتلك الكلمات سيف وهو ينظر لها بملل وقام بأنتزاع السماعات من أذنيه.
"إللهي جاك خوت في دماغك"تحدثت بتلك الكلمات ليليان وهي تنظر له بقرف.
"بقولك أنا هنام عاوزه حاجه لا طب كويس تصبحى علي كلب بلدى شبهك"
وبالفعل قد ذهب في النوم علي الفور وظلت ليليان تنظر له إلي أن قد غلب عليها النعاس وذهبت في نومٕ عميق.
_____________________
"هيوصلوٱ علي بالليل يا باشا"قال تلك الكلمه وهو ينظر لذلك الشخص."متأكد يا سام من الكلام دا" قال تلك الكلمات وهو ينظر له بشر.
"أيوه يا چاك باشا"قال تلك الكلمات وهو ينظر له ببرود.
"بس كده ولا وهنتقم منك يا سيلينا لا ومش في حد عادى دا أبنك العزيز"قال چاك تلك الكلمات وهو ينظر للفراغ بشر كبير.
وظل يضحك مثل المجانين وهو ينظر أمامه بخبث.
_____________________
"متأكد أن دا المخزن إللي فيه أبنى" قال أسلام تلك الكلمات وهو ينظر لأركان بجديه."متأكد جدٱ بس هتعمل أيه أنت مش شايف الحرس إللي علي البوابه دول شبه التيران"قال أركان تلك الكلمات وهو ينظر له بجديه.
"متقلقش ديمٱ الحل عندى في الوقت المناسب"قال أسلام تلك الكلمات وهو ينظر له بثقه.
___________________
"لسه واصله باريس فورٱ ياحمزه"تحدث مجهول بتلك الكلمات في الهاتف."تمام ياقاسم خليك ديمٱ عينك عليها وأنا هحاول أجى علي بكره"قال حمزه تلك الكلمات وهو ينظر أمامه بشرود.
"ماشي ياحمزه خلي بالك من نفسك وأنا عيني عليها"قال قاسم تلك الكلمات بجديه.
أغلق معه حمزه وهو ينظر أمامه بشرود يكاد لو رأه أبليس لبكى أمامه من مظهره ذاك.
_____________________
"بداخل الطائره""لؤلؤ"قال شهاب تلك الكلمه وهو ينظر لها ببرود.
"لو عاوز تتكلم في حاجه بلاش أحسن"قالت لؤلؤ تلك الكلمات وهي تنظر له ببرود.
"هتسامحيني يالؤلؤ"قال شهاب تلك وهو ينظر لها نظرات يأس.
"لو كان عندى قلب من ورق كنت سامحت أنما قلبى دا مش لعبه في أيديك أنت حكمت عليا من قبل ما تسمعني"قالت لؤلؤ تلك الكلمات وهي تنظر له ببرود.
"بس أنا ندمان وبحاول أخليكي تسامحيني"قال شهاب تلك الكلمات وهو ينظر لها بيأس.
"بس الندم بيجي علينا وقت فيه ومش بينفع خلينا في المهمه إللي قدامنا والأحسن متحاولش تتكلم معايا في الموضوع دا"قالت لؤلؤ تلك الكلمات وهي تقوم بأرجاع رأسها للخلف وأغمضت عينيها.
نظر لها شهاب بيأس وقد عزم بداخله علي أن يحاول طوال هذه المده ولن يتملكه اليأس أبدٱ.
_____________________
أنا عارفه أنى أتأخرت بس أنا بمر بفتره صعبه جدٱ ومش بأيدي وعارفه أنها المفروض تخلص بس أعمل أيه أوعدكم هحاول ألتزم بالمواعيد وأتمنى تدعولي وياريت تفاعل علشان بجد التفاعل مش عاجبني.
____________________
يتبع.بقلمي:ملـك إبراهيم«الكاتبه المجهوله».
أنت تقرأ
عـقرب المُخـابرات «جحيـم الفراعـنه 2»«مكتمله»
Actionكلنا شوفنا جنان سيلينا بس مشوفناش قوه وبرود لؤلؤ كلنا شوفنا برود نهار بس مشوفناش جبروت شهاب كلنا شوفنا حقد وغل تحتمس الرابع ورمسيس التاني وفاتي بس مشوفناش حقد خالد ولا غل وليد ولا جحيم جمال كلنا شوفنا أن العيله دي كانت علي نياتها بس عاوزه أقول ليكم...