الفصـل الرابع

1.8K 141 25
                                    

روايه عقرب المخابرات.

جحيم الفراعنه‍2.

الفصـل الرابع.

بقلمي:ملـك إبراهيم«الكاتبه المجهوله».
___________________
ولو رجع بيا الزمن بردو كنت عشقتك؟

____________________

داخل كليه الطب.

داخل مكتب عميد الكليه.

كانت رهف قد أتصلت علي والدها وهما في طريقهم للدخول لمكتب العميد وقال لها أنه دقائق ويصبح أمامها.

العميد ببرود:أيه إللي حصل بالظبط يادكتور.

حمزه بأبتسامه شماته:بجحت فيا في وسط المدرج هيا وزميلتها وقالتلي أنت متجيش جنبي حاجه علي أساس أني أبن شوارع وهيٱ بنت الذوات.

رهف بغضب:أنت كداااب.

العميد بغضب:أحترمي نفسك ياطالبه أزاي تكلمي دكتور الماده بتاعتك كده.

نورينا ببكاء:هو كداب فعلا ياحضرت العميد أنا متكلمتش معاه ولاكلمه وبيظلمني أهو.

العميد ببرود:وأنا هكدب دكتور الماده بتاعتكم وأصدقكم أنتوٱ.

رهف بغضب أعمي:لازم تصدقنا ولا هو المفتري يجي علي الناس ويظلمها ولا هيا ماشيه بالواسطه بروووح أمكم.

وفجأه سقطت صفعه مداويه علي وجه رهف من حمزه أدت إلي سقوطها علي طرف الطاوله الزجاجيه وأصبحت الدماء منتشره في كل مكان تحت نظراتهم المصدومه من الذي حدث في عده ثوان فقط.

نورينا بصدمه:أنت عملت أييييييييييه.

وفجأه فتح الباب عليهم يتبعه دخول والدها أحمس الشناوي الذي ما أن دخل حتي وقعت عينيه علي تلك الراقده علي الأرض بلا حراك قال بصدمه وغضب أعمي.

أحمس بغضب أعمي:أنتوٱ عملتوٱ أيه في بنتي يامتخلفييين واللله‍ لقفلكم المخروبه دي أطلبوا الأسعاف بسرعه‍ أنتوٱ هتفضلوٱ واقفين.

العميد بتوتر:هو مكنش قصدوٱ والله يافندم هو ب...................

لم يكمل كلامه حيث أحمس لكمه في وجهه وقال له بغضب أعمي.

أحمس بغضب أعمي:أنت لسه هتتكلم بروح أمك أطلب الأسعاف بنتي بتموت قسمٱ برب العرش لو حصلها حاجه لا هدمركم كلكم أنتم وإللي مشغلكم.

وبالفعل تم طلب الأسعاف ووصل معاها الشرطه لأن والد رهف قد أبلغ أنها حاله أعتداء علي أبنته وتم حمل رهف في سياره الأسعاف وصعد معاها أحمس ونورينا أما بالنسبه للعميد وحمزه ظل العميد في مكانه وتم أخذ حمزه في عربه الشرطه‍ بأعتباره أنه قد أعتدى عليها عن عمد.
____________________
في المشفي.

عـقرب المُخـابرات «جحيـم الفراعـنه 2»«مكتمله» حيث تعيش القصص. اكتشف الآن