na začátku broma naverbují na vojnu. hned při cestě málem zemře, ale utéct nemůže protože ho chrání jeden voják. po chvíli jim oboum ale dojde trpělivost a navzájem se málem zabijí. oba to přežijou a uvidí se na lodi ve vodním městě. tam Brom Marose (vojáka kvůli kterému nemohl utéct) zabije a sám uteče. ve vodním městě vypukne vzpoura a nakonec ho lidi zníčí. Brom se musí skrývat, aby ho král Masidors nenašel. při plavbě na lodi zabije kapitána a když se přižene flotila Masidorse, je nucen odplavat do moře a lidi v posádce nechat na ospas Masidorsovi. když jjakýmsi zázrakem jaký radši nebudu rozebírat připlave na pevninu, seznámí se s dalším mužem. náhodou si muž ale zapomene psy a Brom si je vezme k sobě. pak najde tajnou skrýš na stromě, kde ho ale přijmou pronásledováním. než vyleze nahoru, někdo mu vezme všechno maso a on musí bez zásob zdrhat. pak naštěstí našel pána, který si u něj nechal psy a cestoval s ním. pak ale dojde trpělivost pánovi s kterým cestoval, a Brom proti němu použije jeho smečku. svého psa by totiž zabít nemohl. proto ho psi roztrhají a Brom je zase sám. aby Brom mohl vypadnout, naverbuje ve vesnici lidi aby mu postavili loď. aby to bylo rychlé, dal vysokou odměnu. až ji lidi postaví, vydá se na morě. tam potká kapitána, kterého sám pasoval jako kapitána ale nepozná ho. proto dá signál nejbližší pevnosti, aby s lodí skončili a tak se i stane. Pak Brom s doprovodem vojáků uteče. ten doprovod nebyl myšlen láskyplně. uteče do vesnice plné Makorů. vojáci tam vtrhnou a brom musí se všema utéct pryč. nakonec místní velitel Makorů rozhlásí zprávu ať se všichni sejdou. nakonec to dopadne tak špatně, že se Makoři vzdají. Brom šel do věznice, ale pak přišel král z vedlejší země kterou chtěl Masidors dobýt a vzal si Broma jako otroka. Brom mu vyzradí plány Masidorse. Pak z pevnosti zkusí zdrhnout, ale nepovede se mu to. na druhý pokud ho ale sám král pošle pryč. Bromovi se podaří zdrhnout na anonymní území a od tamtud se tajnou chodbou dostat ani nevím kam. tam ho málem zatkl voják Masidorse. Taky zjistil, že společník co ho zavedl do tajné chodby byl celou dobu spojený s Masidorsem. Nakonec se mu podaří zddrhnout na zapadlý ostrov, kde jsou lidojedi. Zajme ho ale jiný král který lidojedy vyvraždí. když se Brom vyblil přes zábradlí, král ho schodil do moře. Pak se Brom vzbudí už podruhé na lodi King of the sea. Pak ale loď potopí a uplave. Ocitne se v zemi Falikorunt, kde právě král oznámí spojenectví s Masidorsem. Pak Brom nejde toho Kapitána, kterého při bitvě pasoval kapitánem a spolu pojedou zpět do země. Na moři je potká válka, ale vyhrají. Nakonec se zase probudí ve své rodné zemi. Někdo ale na ně zaútočí a naštěstí si nevezmou Broma ani jako otroka. Pak Brom zase uvidí kapitána a oba dva jsou šťastní. Jediné co to kazí je, že tam neni asi půlka vesnic co tam předtím byla.