Elimdeki sigaradan son bir nefes çekip yere attım. Ayağım ile ezerek söndürüp yanımdaki çöp kovasına fırlattım.
Karşımdaki karanlık sokağa bakıp ellerimi montumun cebine sokarak yürümeye başladım. Saat daha erkendi arkadaşlarla buluşup para birleştirip bira alıcaktık.
Yavaş yavaş ilerliyordum. Erken çıkmıştım babam yüzünden. Adam hayatımı karartmıştı. Önce annemi dövmeye başlamış sonrada beni. Önceden bize çok düşkündü değil zarar vermek bağırmaya bile kıyamazdı. Herşey iki yıl önce aşırı alkol almaya başladıktan sonra oldu.
Montumun zincirini biraz daha yukarı çekip tekrar ellerimi montumun ceplerine soktum. Hava soğuktu yazın gelmesine daha vardı.
Sanki herkes yemin etmiş gibi kimse yoktu sokakta. Bomboştu kaldırımlar.
Buluşacagimiz yere gelmiştim. Sadece Gökhan gelmişti.
"Ooo Abicim hoş geldin."
Kafamı sallayip oturduğu kaldırıma oturdum.
"Hoş buldum kardeşim."
Cebinden buruşuk sigara paketini çıkarıp bir dal alarak dudaklarına koydu. Paketi bana uzatarak almamı bekledi. Bende bir tane alıp dudaklarıma koyarak cebimden çakmağımı çıkardım.
Çakmağı atesleyip derin bir nefes çektim içime dumanı yavaşça dışarı saldım.
"Çok bekletmedik dimi abicim."
Kafamı kaldırıp Ahmet ve Furkan'a baktım.
"Yok kardeşim bizde yeni gelmiştik " dedi Gökhan.
Ahmet kafasıyla onaylayıp elini cebine attı.
"Herkeste bir yüzlük varmı?"
Cebinden yüz lira çıkarıp sormuştu. Herkes elini cebine atıp yüz TL çıkardı.
"Ooo bu gece kafayı bulucaz desene. " Diyip bir kahkaha atmıştı. Hala mahallenin içindeydik ayağa kalkıp etrafıma baktım. Kimse yoktu bu iyiydi gerçi pek taktigimızda söylenemez ama yinede sorun çıksın istemiyordum.
Tam kafamı tekrar Ahmet'e çeviricek iken yolun diğer karşısında ki evin kapalı penceresinden bize bakan birini gördüm. Ev çok uzak değildi bize en fazla 10 metre uzaktı. sokak lambası yüzüne vuruyordu.
Dağınık saçları ve büyükçe açtığı gözleri birden gözüme çok tatlı geldi. Çok net göremesemde gözlerimiz buluşmuştu bir an. Onu fark ettiğimi görmüş ve gözlerini sanki mümkünmüş gibi biraz daha açmıştı.
Gözlerimi ondan alamazken Furkan kolumu tutmuş ve beni çekistirmisti. Zor bela gözlerimi ondan çekip önüme döndüm.
"Meriç noldu oğlum daldın gittin?" Yürürken sordu Furkan.
" Bir sorun yok sabah erken kalktım ya ondan biraz yorgunum."
Kafasını sallayıp oda önüne döndü. O kocaman gözler aklımdan çıkmıyordu bir türlü. Yıllardır bu mahallede yaşıyoruz nerdeyse herkesi tanıyordum aynı şekilde arkadaşlarımda ama ilk defa görmüştüm onu.
Kafamı hızla sallayıp derin nefes aldım. Noluyor lan. Kendine gel Meriç saçmalama bir erkekten etkilenemezsin.
Yaklaşık yarım saat sonra büyük bir markete girdik. Ahmet'le Gökhan biraları almaya giderken bende Furkan'la çerez almaya gittim.
----------------
" Kanka buluştuğumuz yerde içelim."
Ahmet onaylarken Furkan bir şey dememişti ama Gökhan bana anlamsızca bakarak sormuştu sorusunu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ÖLÜ YILDIZLAR (BXB)
RomanceAnnesi tarafından eve hapis edilen Arda ve mahallenin serserisi Meriç... ---------- Sen benim ansızın pencereden gördüğüm yıldızımsın... ---------- Kitap şarkısı "Bikinisinde Astronomi."