Ik hoorde de adhan en stond op om fajr te bidden. Nadat ik klaar was ging ik weer verder slapen. ik werd wakker gemaakt door mn moeder, ik moest weer naar school dus stond snel op en deed mn dingen en ging snel de deur uit. ranja was ziek dus hoefde ik haar niet op te halen, insha allah word ze gauw beter, want heb echt geen zin om alleen naar school te gaan.
Ik rende naar de bus want ik zag dat hij al aankwam en ging helemaal achter zitten. De bus was bijna leeg. Ik stapte uit en zag dat er nog geen leerlingen op school waren. Ik hoorde iemand praten en draaide me om en zag yassin en youssra staan, ik groette ze en hun vroegen zich ook af waarom er geen leerlingen zijn. We zagen de concierge naar buiten komen en vroegen hem waar iedereen is, hij zei dat er een leraar dood is. En zeiden in koor gecondoleerd en vroegen of we morgen wel school hebben en hy zei dat we de hele week vrij hebben. Ik was blijen de andere ook maar lieten het niet zien omdat het voor hun een zielig momentje was wat ook zo was maar ik kende de leraar niet en dat doet je dan niet zoveel. We groette de concierge en liepen weg. Yassin ging z'n eigen kant op en ik vroeg youssra of ze mee ging naar ranja ik appte ranje effe snel of we mogen komen, ze vond het goed we gingen lopend naar ranja's huis.
Aangekomen deed de moeder van ranja de deur open we groette haar en ze zei dat we naar boven konden gaan. we gingen naar boven en zagen ranja helemaal gewikkeld in deken ik wou haar een kus geven, maar ze hield me tegen want zometeen word ik ook ziek ofso. We kletsten bij tot dat we uitgepraat waren. Het begon donker te worden en ranja belde haar broer om haar op te komen halen niet (yassin) maar adil. Ze stapte in en ik ging naar huis. Mn moeder vroeg of ik effe boodschappen wou doen. Ik vroeg of samir mee gaat en hy ging alleen mee als ik iets voor hem ging kopen.
JE LEEST
hoe een Jongen je leven veranderd....
De Todohoofdpersonen: ik= Jauhara, 17jaar broer= anouar, 19 jaar zus= amina, 19 jaar broer= foudail, 22 jaar broertje= samir, 12 jaar bestevriendin= ranja, 17 jaar