"Sedikit masa aja lagi"
-Boboiboy-
_____________________Boboiboy dan ali sedang dalam perjalanan ke sekolah, mereka hanya berborak kosong sesama di dalam perjalanan.
Sesama sahaja mereka berdua di depan pagar sekolah, secara tiba-tiba mereka di kejutkan dengan muka dingin seorang budak perempuan.
"Alicia kau dah kenapa halang jalan kitaorang ni? Tepi sikit" ali meminta izin ke alicia untuk ke tepi sedikit, yelah dia duduk nya tengah-tengah, macam mana diorng nak lalu en.
"korang datang lambat" dingin sahaja Alicia berkata-kata.
Boboiboy dan ali yg mendengarkan mereka terlambat itu segera melihat ke tablet mereka.
7.00 am
"lambat? Awal kot kitaorang datang, jam kau salah kot" kata ali dengan nada tak bersalah nya, dah memang tak salah pon.
Alicia hanya menjeling mereka berdua itu dan beredar dari situ.
Boboiboy dan ali dapat merasakan tablet mereka bergetar, dengan segera mereka melihat nya, apabila buka sahaja mereka mendapatkan denda iaitu membersihkan tandas dan perpustakaan.
Ali dah ternganga seperti menjemput lalat masuk ke dalam mulut nya manakala si boboiboy pula hanya menunjukkan riak muka biasa, dia tak perlu risau dengan bantuan mama gem, semuanya akan selesai.
Ali berdengus geram, apa pula datang awal juga di denda? Baik takyah datang terus kalau macam tu.
"ali pergi masuk kelas sekarang, kang terlambat pula aku nk gi masuk kelas juga ni" ujar boboiboy smbil menyimpankan tablet nya ke dalam beg.
"ye aku tau, aku gi dulu eh bye" ali melambai ke arah boboiboy sebelum pergi ke jalan kelasnya.
Semasa dia mahu menaiki tangan, tiba-tiba sahaja dia terjatuh di tangan situ dan kepala nya terhentak pada tangga, dia meringis perlahan sambil memegang dahinya yg sedikit lebam itu.
Apabila dia melihat ke atas, dia dapati ada beberapa orang rakan ejen nya iaitu, Rudy, Jet, Chris, Bulat, Zass Dan Khai, ali dapat lihat yg mereka sedang tertawakan diri nya.
Dia menghiraukan sahaja mereka semua itu dan hanya menganggap mereka sebagai patung.
Dia berjalan ke arah kelas nya, apabila dia memasuki ke dalam, 1 baldi air yg berisikan air batu itu jatuh di kepala nya.
"argh s-sejuk!" kata ali sambil menggigil, memegang badan nya yg basah itu dek air batu.
Satu kelas mentertawakan ali dengan kuat nya, ada yg gelak sampai bergolek, ada yg gelak sampai mahu terkeluar anak tekak.
Ali hanya mampu menahan geram, tiada sesiapa di antara meraka yg perasan akan matanya berubah menjadi biru dan merah.
Bersambung...
YOU ARE READING
𝐀𝐠𝐞𝐧𝐭 𝐄𝐥𝐞𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐥 & 𝐈𝐫𝐢𝐬
Action𝐀𝐠𝐞𝐧𝐭 𝐄𝐥𝐞𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐥 & 𝐈𝐫𝐢𝐬 Ali dan boboiboy ialah pelajar sekolah biasa yang selalu di buli di sekolah nya. Manakala di Academy pula mereka berdua hanyalah budak yang lemah dan secara tiba-tiba terjebak di Academy. Namun tiada sesiap...