"sedikit masa saja lagi"
-Boboiboy-
____________________A
li dan boboiboy sedang berjalan ke arah pagar untuk balik ke rumah, namun tiba-tiba sahaja terdapat beberapa orang berhenti di depan mereka.
Orang-orang itu ialah para ejen muda.
Ali sudah menyorok di belakang boboiboy manakala boboiboy pula sedaya upaya protect ali, tak kesah lah dia kena sekali pun asalkan Ali selamat.
"apa yg korang nak hah!?" boboiboy menjerit dengan kuatnya, hampir pecah gegedang telinga ali dibuatnya.
Rudy menyilangkan tangan nya di dada lalu pergi ke arah boboiboy dan ali, dia menunjal kepala boboiboy dengan kuatnya, nasib tk jatuh.
Dia memandang boboiboy sinis lalu berkata, "wah wah ada superhero lah kat sini~" dia tergelak sinis bersama rakan-rakan nya yg di belakang.
Boboiboy mengetap bibirnya perlahan, dia sedang mengawal diri nya daripada elemen-elemen yg mahu keluar dari jam di tangan nya.
Ali yg sedar boboiboy seperti mahu hilang kawalan pun dengan serta merta dia menjerkah ejen-ejen itu, "korang sibuk kenapa!? Blah lah!?"
Para ejen itu hanya memekak kan telinga mereka lalu menatap ali tajam, serta merta bulu roma ali meremang.
Tiba-tiba...
Badan mereka berdua seperti dililit oleh.. Selendang?, mereka menoleh ke belakang dan mereka dapati ada iman sedang melilit mereka dengan muka tiada perasaan nya.
"bagus iman, senang lh kita nk belasah diorng ni" kata Roza sinis.
Iman hanya tergelak kecil dan mengheret boboiboy dan ali ke belakang sekolah menggunakan selendang nya itu.
Yg paling teruk nya muka mereka tersembam di lantai dan di heret begitu sahaja. Cer bayangkan jelh muka kena heret gitu astu batu tajam yg kecil-kecil tergores ke muka fuh.
Sampak sahaja di belakang sekolah, rambut ali di rentap dengan kuat lalu di tarik nya dengan kuat sehingga dia berdiri ali hanya meringis kesakitan.
Siapa yg berbuat begitu? Khai.
Khai tergelak besar apabila melihat ali yg sedang menahan sakit itu, lalu dia menampar pipi ali beberapa kali dengan kuatnya, "sakit? Hm?" tanya nya.
"s-stop k-khai, sakit h-hisk" rayu ali smbil menggigit bibir nya yg mengeluarkan darah kerana di tampar khai tadi.
"oh sakit~ ingat hati aku tak sakit bila tengok muka kau dengan si seko lagi tu kt academy?!" tengking khai ke ali.
Ali hanya mampu memejamkan matanya, hati nya berasa sakit apabila mendengarkan perkataan khai tadi.
Boboiboy? Dia sudah pengsan kerana di belasah oleh geng landak tu.
Dia tak mampu mahu melawan balik kerana dia ialah orang yg lemah.
Alicia berjalan ke arah ali lalu mencengkam pipi Ali dengan kuat sehingga meninggalkan kesan kukunya, ali hanya meringis kecil dia tidak boleh menangis.
"ejen muda sepatutnya peka dalam keadaan, bukan pekak macam korang!?" jerkah alicia di telinga ali.
Ali menutup matanya dengan rapat sehingga dia mendapatkan tendangan yg padu pada perut nya.
"a-argh!" mulut nya mengeluarkan darah, lalu rebah di sebelah boboiboy yg pengsan itu.
"ini nak di jadi kan super ejen? Semut pun lagi kuat dari diorng, kenapa lah ketua teras tarik diorng jadi sebagai ejen, tch" gumam mereka semua.
Mereka beredar dari situ dan pergi ke academy, Mereka tidak perasan bahawa phone boboiboy sedang on dan kelihatan seperti sedang men-call seseorang.
Seseorang yg di phone boboiboy itu hanya mengatakan di dalam hatinya.
"sampai bila mereka mahu begini?"
"aku akan pastikan mereka menyesal suatu hari nanti"
-Someone-Bersambung...
YOU ARE READING
𝐀𝐠𝐞𝐧𝐭 𝐄𝐥𝐞𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐥 & 𝐈𝐫𝐢𝐬
Action𝐀𝐠𝐞𝐧𝐭 𝐄𝐥𝐞𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐥 & 𝐈𝐫𝐢𝐬 Ali dan boboiboy ialah pelajar sekolah biasa yang selalu di buli di sekolah nya. Manakala di Academy pula mereka berdua hanyalah budak yang lemah dan secara tiba-tiba terjebak di Academy. Namun tiada sesiap...