"ugh"
Boboiboy membuka mata dia perlahan-lahan, pertama kali yg dia lihat ketika buka matanya ialah dia di dalam wad.
Boboiboy mengangkat kening sebelah nya dan melihat ke arah sekeliling, namun dia terhenti seketika dan berfikir.
Mana ali?
"ali? Kau kat mna?" panggil nya kerana panik kalau ali hilang.
Krekk
Bunyi pintu yg terbuka dan muncul lh wajah seorang dokter, boboiboy melihat ke arah dokter itu dengan muka pelik.
"ah kamu dh sedar rupanya" kata dokter itu lembut
"err mna ali?" dia bertanya dengan tergesa-gesanya.
"ali? Ohh budak kecik tu tadi eh? Jangan risau dia ada je kt sebelah wad kamu-" belum sempat dokter menghabiskan ayat, boboiboy telah berlari ke wad sebelah untuk mendapatkan ali.
Dokter itu hanya membuat poker face. Sabar lah nak~
Di dalam wad Ali
Boboiboy masuk ke dalam wad ali dengan paniknya, dia risau dengan adik kecil dia tu, walau pun bukan adik kandung tapi dia sayang sangat dengan ali, dia boleh lihat yang ali berbalut sana sini.
"Ali.. maafkan aku.. aku tak boleh lindungi kau dengan betul, padahal aku yg paling tua tpi aku tk kuat untuk lindungi kau ali.." kata boboiboy sedih sambil mengusap kepala ali.
Ye dia sedih, sebab dia tak mampu lindungi ali bukan setakat ali diri sendiri pun tak terjaga tapi dia akan usaha untuk jaga ali.
"Ugh.."
"Ali? Kau okay tak?" Tanya Boboiboy sambil memegang tangan ali.
"A-aku okay.. pening skit je" jawab ali dengan perlahan dan melelapkan mata dia.
"Maaf.. aku tk boleh lindung kau, padahal aku dah janji dengan di-" kata-kata boboiboy terhenti apabila ali letak jari di bibirnya.
"Tolong jangan sebut dia.. dan kau dah lindung aku dengan baik Boboiboy, kau tak perlu risau, baik kau risau dengan diri kau sendiri je" kata ali sambil tersenyum lemah.
"Ali walau apa pun terjadi aku tetap kena lindung kau, aku sebagai abang angkat kena jaga kau setiap masa, tapi aku rasa aku dah gagal ali.." boboiboy mengatakan itu sambil menundukkan kepalanya, tiba-tiba dia merasakan kepalanya diusap. Mana topi dia? Mestilah dah kena bakar dengan dak" mata.
"Jangan salahkan diri kau boboiboy, aku pun salah juga tak boleh lindung kau padahal aku super ejen tapi aku lemah tanpa iris" kata ali dengan senyuman manis dan mengusap kepala Boboiboy.
"Ali.. kau baik sanga-" kata-kata boboiboy terhenti apabila terdengar deringan phone ali.
Ali dengan segera mengangkat phone nya.
"Hello? Siapa ni?"
"Ali.. ni uncle, maafkan uncle ali, ayah kau dah takde" kata ejen bakar dengan penuh penyesalan.
"A-apa? Apa yang korang buat!?"
Bersambung..
______________________Dah lama tak sambung wat story 😭
YOU ARE READING
𝐀𝐠𝐞𝐧𝐭 𝐄𝐥𝐞𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐥 & 𝐈𝐫𝐢𝐬
Action𝐀𝐠𝐞𝐧𝐭 𝐄𝐥𝐞𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐥 & 𝐈𝐫𝐢𝐬 Ali dan boboiboy ialah pelajar sekolah biasa yang selalu di buli di sekolah nya. Manakala di Academy pula mereka berdua hanyalah budak yang lemah dan secara tiba-tiba terjebak di Academy. Namun tiada sesiap...