"Sedikit masa aja lagi"
-Boboiboy-
____________________Boboiboy masuk ke dalam kelas nya lalu duduk di kerusi, dia merasakan bahawa ali sedang tidak baik-baik sahaja namun dia tepis kan sahaja fikiran nya itu dan mengulang kaji.
Semasa dia mengulang kaji pelajaran, tiba-tiba sahaja buku nya di ambil dan di lempar jauh, terkejut beruk si boboiboy.
Dia melihat ke arah pelaku yg membaling buku nya itu tadi, terdapat 5 orang lelaki yg sedang berdiri di hadapan meja nya.
Salah seorang dari mereka yg bernama amir menarik topi boboiboy, dan terus campak ke yong sampah, lalu dia gelak dengan satu kelas termasuk geng nya itu, "topi budak-budak pun still pakai hahaha!!" tawa mereka.
Boboiboy yg panik topi nya di buang itu segera menyembunyikan rambutnya menggunakan buku.
"kenapa kenapa buang topi aku hah sial!?"
"uuu~ budak dino marah lah guys, HAHAHA!!"
Boboiboy hanya mampu menahan halilintar dan blaze yg mahu keluar dari jam nya itu.
Dia hanya mengetap bibirnya kuat sebelum keluar dari kelas itu, lalu membanting pintu kelas itu dengan keras, satu kelas terkejut yelah hancur mat pintu tu, kau rasa?
Mata boboiboy berubah ke merah dan oren, namun cepat-cepat di kembalikan matanya kepada warna asal.
Dia mengeluh perlahan, "jahanam pnya kelas, eh jap ali macam mana!?" gumam boboiboy smbil terjerit perlahan, dengan segera di berlari ke kelas ali.
Sampai sahaja dia di depan kelas ali, dia dapat melihat satu kelas sedang mentertawakan ali yg basah itu, dia perasan akan mata ali yg sedang berubah kepada merah dan biru.
Dengan segera dia menarik ali keluar kelas dan berlari masuk ke dalam tandas.
Ali yg terpinga-pinga kerana terkejut boboiboy menarik dia itu pun memandang ke arah boboiboy, "kenapa tarik aku?" tanya nya.
Boboiboy memegang bahu ali, "ali kawal diri kau ali"
Perlahan-lahan boboiboy mengurut bahu ali agar dapat menenangkan budak kecik itu.
Ali mengambil nafas perlahan lalu menutup sebentar matanya, "boboiboy aku sejuk" ujar Ali smbil menggigil dan matanya masih tertutup.
Boboiboy yg melihat ali kesejukan itu segera memakaikan tuala yg ntah dari mana dapatnya ke badan ali.
"shh shh kau tenang je okay? Jangan risau akan selalu ada di sisi kau"
Ali melihat ke arah boboiboy yg sedang tersenyum lembut itu, dia segera memeluk boboiboy dengan erat.
Boboiboy sedikit tersentak namun dia hanya tersenyum dan memeluk kembali badan ali yg kecil itu.
"aku akan jaga kau sampai bila-bila ali"
-Boboiboy-Bersambung...
YOU ARE READING
𝐀𝐠𝐞𝐧𝐭 𝐄𝐥𝐞𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐥 & 𝐈𝐫𝐢𝐬
Action𝐀𝐠𝐞𝐧𝐭 𝐄𝐥𝐞𝐦𝐞𝐧𝐭𝐚𝐥 & 𝐈𝐫𝐢𝐬 Ali dan boboiboy ialah pelajar sekolah biasa yang selalu di buli di sekolah nya. Manakala di Academy pula mereka berdua hanyalah budak yang lemah dan secara tiba-tiba terjebak di Academy. Namun tiada sesiap...