Salėje šviesos pritemdytos. Dimitrijus klaidžioje pirmyn atgal. Elnias dingęs.
DIMITRIJUS: Pamečiau tą žvėrį. Kur aš esu?
(Suklumpa ant žemės)Pasigirsta traukinio burzgimas. Dimitrijus pasilenkia prie žemės ir ją bučiuoja.
DIMITRIJUS: Pagaliau pasiekiau Laplandiją. Senis šaltis tikrai išpildys mano naujametinę svajonę...
Sustoja viduryje perono.
DIMITRIJUS: Kokia ji? Įgyvendinsiu sovietinę svajonę. Tėvui, kurio neturėjau, duotą pažadą.
PONAS: Labas vakaras. Ar jūs pasiklydote?
DIMITRIJUS: Ką jūs, drauge. Tikrai ne.
PONAS: Aj, jūs vienas iš jų.
Abu atsisėda ant suolo.
DIMITRIJUS: Ką?
PONAS: Jūs užkietėjęs komunistas.
DIMITRIJUS: Drauge, o jūs ne?
PONAS: Nekenčiu šitos santvarkos.
Dimitrijus staigiai atšoka. Ponas lieka ramiai sėdėti. Tada Dimitrijus vėl atsisėda.
DIMITRIJUS: Kodėl taip sakote? (Klausia pašnibždomis)
PONAS: Komunizmas yra... (pradeda garsiai)
DIMITRIJUS: Malonėkite tyliau.
PONAS: Aš noriu būti laisvas (pusbalsiu). Noriu pats rinkti valdžią, rašyti apie ką noriu eiles...
DIMITRIJUS: Tai, drauge, jūs poetas?
PONAS: Tas pats... Aš negaliu rašyti. Jie sudraskė, išmėtė pusę eilučių, kad viskas nebeteko prasmės.
DIMITRIJUS: Ką dabar žadate daryti?
Poetas atsisėda ant šaligatvio ir nusiima kepurę.
POETAS: Kovoti nepajėgiu. Galiu rašyti tik sau ir tikėtis, kad po mano mirties ateis geresni laikai.
DIMITRIJUS: Jūs vedęs? Turite vaikų?
POETAS: Kodėl to klausiate?
DIMITRIJUS: O negalite atsakyti?
POETAS: Aš laisvas kaip paukštis. Tuo žavus tas menininko gyvenimas.
DIMITRIJUS: Va kur jūsų problema, drauge... Menininkas ne profesija. Mes industrinė šalis, geriau būtumėte statybininkas kaip aš.
Poetas atsistoja ir užsideda kepurę.
POETAS: Tai jūs, mielasai, aklas.
Poetas išeina. Dimitrijus vėl ima blaškytis po sceną.
DIMITRIJUS: Drauge, kur jūs dingote? Man reikia pas senį šaltį!
Tyla. Aplinkui tamsu. Įsižiebia menka šviesa ir pasirodo senis šaltis.
SENIS ŠALTIS: Manęs ieškai?
DIMITRIJUS: O taip! Aš keliavau iš pačios Maskvos pas jus.
SENIS ŠALTIS: Dėl ko sukorei tokį kelią?
DIMITRIJUS: Kad į įgyvendinčiau sovietinę svajonę! (Pasilenkia į šoną) Bet dabar jau abejoju. Tas poetas sujaukė man protą (sušnibžda)
SENIS ŠALTIS: Tai ko pageidausi? Išpildysiu tik vieną norą.
YOU ARE READING
Kelionė aklomis akimis
Short StoryDimitrijus, tragiškas sovietmečio personažas, leidžiasi į kelionę, kuri galbūt išgelbės arba pražudys jį. Ironiška pjesė apie sovietmečio ydas, rašyta konkurso metu.