Fa'iz Pov
Aku: sayang bangun sayang tak kerja ke
Cakap aku sambil tepuk² lengan dia nak kejutkan..lama jugak dia nak sedar dah beberapa kali aku cuba kejutkan dia akhirnya dia bangun jugak..
Izz: what time now
Aku: 7:30
Izz:(angguk)
Dia bangun dari baring and menggeliat..dia buka mata sikit demi sikit..aku tengok je dia..
Aku: sayang tak kerja ke
Izz: kerja now sayang nak mandi ok jangan kacau nanti lambat pulak
Aku: ok sayang abang tak kacau
Izz:good
Izz bangun dari katil and capai tuala terus masuk bilik air..dalam 10 minit macam tu dia keluar dengan tuala lilit kat pinggang badan masih basah rambut pun sama telan air liur aku..dia ke almari dan ambik uniform kerja dan masuk satu ruang persalinan pakaian yang ada dalam bilik aku..
Aku terus bangun ambik tuala belakang pintu and terus masuk bilik air nak mandi pulak.. aku mandi tak lama dalam 12 minit macam tu lepastu aku keluar dan terus ke almari ambik baju, seluar dan seluar dalam tak lupa aku ambik and masuk dalam tempat persalinan..
Aku dah bersiap dengan baju biasa aku yelah nak hantar dia pi kerja je kot..aku keluar dari ruang persalinan aku nampak Izz nak pakai tali leher tapi macam masuk tak masuk je..so aku tolong dia aku berjalan kearahnya dan berdiri belakang dia..aku ambik tali leher dia and pakaikan..aku tarik tak terlalu kuat lah tercekik anak orang tu karang..
Lepas dia dah siap dah nampak smart semua dia ambil baju cod dalam almari warna uniform dia warna merah so baju cod pun mesti warna merah lah kalau warna lain tak cantik...
Dia tak pakai lagi dia sangkut kat bahu dia..lepas dah pastikan takde apa yang tinggal kitaorang keluar dan turun bawah..terus ke ruang makan..masuk je nampak ayahanda dengan Dayyan but bonda takde..
Kitaorang ambik tempat kitaorang dan duduk..
Aku: ayahanda Bonda mana
Ayahanda: ouh Bonda dah keluar
Aku: aikk awalnya dah keluar pi mana
Ayahanda: katanya nak jumpa kawan dari overseas kawan lama katanya
Aku: ouhh ni ayahanda bukan ada meeting ke kejap lagi?
Ayahanda: a'ah pukul 8 si Dayyan ni pulak kejap lagi kena jumpa menteri pertahanan nak kena bincang pasal pendatang asing tanpa izin masuk negara.. kan dah heboh bulan lepas
Aku: a'ah
Ayahanda: sepatutnya ayahanda yang kena pi tapi dah ayahanda ada meeting dengan PM so tak dapat lah..nasib ada Dayyan boleh jadi wakil..kamu pun bukan ada meeting jugak ke
Aku: memang ada ayahanda ni lepas hantar Izz Fa'iz teruslah pi meeting
Izz: abang meeting dengan sape
Aku: abang kena jumpa dengan sultan Perak katanya ada hal nak kena bincang
Izz: kat mana nak jumpa
Aku: kat istana dia
Izz: ouhh ok²
Ayahanda: ni kamu Izz dah ok ayahanda ada dengar kejadian yang berlaku pada kamu semalam so disebabkan ayahanda risau ayahanda dah tambah beberapa pengawal keselamatan istana untuk eskot kamu pi tempat kerja nanti.. ayahanda buka tak percaya dengan bodyguard kamu tapi ini untuk keselamatan kamu jugakkan..
YOU ARE READING
THE KING LOVER
FantasyPertemuan di stesen bas menjadi titik permulaan cinta antara seorang Putera mahkota dan rakyat biasa...adakah mereka akan gembira atau derita.. adakah didalam setiap hubungan takde ujian?.. Fa'iz yang merupakan seorang putera mahkota yang baru putus...