24

342 12 1
                                    

Izz Pov

Macam diberitahu di ep yang lepas aku kena ikut my husband pi buat kerja amal..lepas breakfast tadi kitaorang terus gerak..now dalam perjalanan ke KL dulu..

Tak lama pun nak sampai kat KL dalam 40 minit kalau jalan tak jem kalau jem 1 jam nak sampai.. katanya buat kerja amal ni kat dalam dewan..so takdelah panas siap beraircond dewan nya so nasib baik..

Sesampai di dewan bodyguard keluar dan bukakan pintu and kitaorang keluar.. kat sini ada YB, menteri dan beberapa esko yang bertanggungjawab dalam buat kerja amal ni..aku dengan Fa'iz bersalam..dan kitaorang dijemput masuk.. kebanyakkan yang terlibat dengan bagi bantuan ni rumah anak yatim, janda, warga emas dan banyak lagi kategori..

Masuk je dalam dewan macam biasa nama aku dengan Fa'iz mesti disebut oleh pa sistem..dan semua orang akan tunduk sampailah kitaorang naik atas pentas dan duduk di kerusi yang dah disediakan..

Ketua dalam menguruskan kerja amal ni akan berucap dulu namanya Dato Ahmad Razali menteri kemanusiaan...

Menteri: Asalamualaikum semua..yang patik hormati DULI YABG TERAMAT MULIA PUTERA MAHKOTA AKSARA TENGKU FA'IZ FARIZ DAN DULI YANG TERAMAT MULIA PERMAISURI TENGKU MAHKOTA AKSARA TUAN IZZ RAYYAN AKHMAL ampun tuanku.. patik menjunjung kasih Duli Yang Teramat Mulia Tengku mahkota aksara dan permaisuri Tengku Mahkota aksara kerana sudi bersama sama kita pada pagi ini....

Dan bla..bla..bla panjang dia cakap lepastu Fa'iz pulak yang cakap lepas Fa'iz aku pulak yang berucap dan baru kerja amal dimulakan..mula² anak yatim dulu.. sebanyak 5 buah rumah anak yatim yang diberikan bantuan.. diorang datang sini naik van bukan 1 van but 3 van..and satu van boleh muat paling kurang 12 orang... masing-masing naik ke pentas dan ambik bantuan yang berupa baju, beras dan banyak keperluan harian diorang..comel je yang ambilnya..hahaha ada yang siap tegur aku lagi..

??: Permaisuri Izz ni cantiklah

Aku: thanks awak pun cantik

Budak perempuan.. dah lah kecil aku rasa baru 7 tahun kot..lepas anak yatim golongan ibu tunggal pulak..ramai rupanya ibu tunggal lebih 10 orang lah aku rasa.. lepastu warga emas dan berakhir dengan sumbangan untuk pembangunan apa tah..aku tak dengar sangat..jam dah pukul 12.. kitaorang sampai sini pukul 10:30.. kitaorang dijemput makan tengahari kat sini..orang kampung masak fuhhh mesti sedap..

Aku dengan Fa'iz dibawa ke meja makan dan kitaorang duduk makan bersama menteri, YB dan esko.. lepas makan Fa'iz berborak dengan diorang..aku takde geng nak borak aku berdiri tiba² Fa'iz tegur..

Fa'iz: sayang awak nak kemana

Aku: sayang nak jalan² kejap sekitar sini boleh temu ramah sekali

Fa'iz: ouhh ok²

Aku mula berjalan jauh dari meja Fa'iz.. belakang aku ada 4 bodyguard setia aku.. pasukan khas.. pasukan elit dan ketua penasihat Fa'iz..

Aku pi meja ke meja..saja nak bertegur sapa dengan yang lain..aku ke meja anak yatim dulu.. anak yatim bila nampak aku jalan ke meja diorang mulalah ramai² heboh..

Eh³!! Tengok tu permaisuri datang kat meja kita lah

Eh betullah

Cantiknya permaisuri!!

Aku nak ambik gambar dengan permaisuri lah!!!

Macam² aku dengar.. sampai kat meja diorang.. penjaga yang jaga anak yatim mula berdiri dan tunduk..

??: Permaisuri

Satu meja anak yatim dijaga 4 orang..2 perempuan 2 lelaki..

??: Permaisuri dah makan

THE KING LOVERWhere stories live. Discover now