" I think you drink way too much , Andrew..." kata Haiden sambil memaut kemas pinggang sahabatnya. Terhuyung-hayang mereka berdua berjalan di pinggir jalan. Sudahlah badan kawannya ini berat, tinggi lampai pulak tu...
Andrew secara tiba-tiba mengeraskan badannya menyebabkan Haiden juga turut berhenti melangkah.
"W-why are we here?" soal Andrew polos sambil melihat Haiden tidak berkelip. Bukan tadi kat dalam ke...kenapa sekarang tiba-tiba kat luar?
"You're drunk as fuck, Andrew. Let's go home..." kata Haiden sambil mencuba sedaya-upayanya untuk memapah sahabatnya ini.
"Fuck I want to puke!"
Haiden lantas melepaskan sahabatnya dan beralih pandang ke tempat lain. Geli nak tengok.
"Haiden!"
"Just continue Andrew!"
"Ummm"
Lantas dua jejaka itu berpaling ke arah suara yang memecah gegendang telinga mereka.
"Eh,awak." kata Ayra sambil menuding jari kearah Andrew. Ayra memerhati karenah dua jejaka dihadapannya ini. Seorang terbongkok-bongkok muntah. Seorang lagi sibuk memicit dahi.
"I'm sorry, miss. Kawan I dia loya sikit" ujar Haiden risau. Dari tadi aku perhati Andrew ni tak habis-habis tenung perempuan ni. Kenal ke?
"You're okay?" soal Ayra sambil melangkah mendekati Andrew . Wajah Andrew yang pucat mendongak melihat Ayra yang sedang melihat kearahnya.
That hazel eyes.
I recognise those eyes.
"It's you..." kata Andrew sebelum berusaha untuk berjalan lurus kearah Ayra. Terumbang-ambing badannya ingin berjalan.
Ayra yang melihat lantas memaut lengan Andrew. Mabuk la ni. Kuat betul bau arak.
"What are-"
"I wanna puke again" kata Andrew sebelum membongkok sekali lagi. Haih.
Ayra hanya mengusap lembut belakang Andrew supaya memudahkan Andrew memuntahkan segala isi. Tak ada la asyik muntah je lepas ni.
"Are you okay now?" Ayra mencapai air mineral yang ada di dalam beg sandang yang dibawa. Lantas air mineral itu dihulur kepada Andrew yang jelas kepenatan.
Andrew mengambil air yang dihulur lalu lantas meneguk air mineral.
Have to neutralise everything, you know?
Andrew menguak rambutnya kebelakang sambil mengeluh perlahan. Kini pandangannya mula jelas. Tak ada dah berputar macam roller coaster.
Haiden hanya memerhati gelagat dua manusia dihadapannya ini. Buat malu je la mamat ni...haih.
"Saya minta maaf la menyusahkan awak." kata Haiden ikhlas kepada Ayra. Tak pasal-pasal Ayra perlu menyaksikan semua ini.
"No need to be sorry. Lagipun I kebetulan lalu sini. Dah nampak kan, so tolong la."
"Ayra"
Ayra dan Haiden lantas berpaling ke arah Andrew. Menunggu apa yang mahu dikatakan.
"You're so nice to me. Beautiful and kind...w-what are you? My guardian angel?"
Mata Ayra membulat mendengar kata-kata lelaki dihadapannya ini.
"Is it a destiny that we meet again? If that so, let's get married." gumam Andrew lagi menunggu jawapan daripada Ayra.
"But we can't..." keluh Andrew sebelum melentokkan kepalanya di palang besi.
YOU ARE READING
CRUSH [ ON GOING ]
Romanceand just like that i fell in love. like a star who felt the magic of the moon for the very first time. I love you, I always will.