18.8.2006
Yatağımdan kalkıp dolabamın önüne geçtim dün annemin bana çarşıdan aldığı yeni elbisemi giydim ve hemen aşağı Hatice teyzenin yanına indim mutfakta kahvaltı yapıyolardı yanına gidip
"Hatice teyze dedemler kahvaltı yaptılar mı?" bana dönüp
"Evet kuzum annen sana tabak hazırlamıştı otur ye bende sana süt koyarım şimdi güzelce yersin " yanamı öpüp gitti. Bu gün geç kalkmıştım .
Hatice teyze bizim hizmetcimiz normalde. Ama dedem ağa olmadan önce hatice teyzenin kocasıyla yakın arkadaşlardı . Hatice teyzenin kocası öldüğü için dedemde yanına almıştı .
Bunu annemle yengem konuşurken duymuştum yemeğimi yiyip kalktım. Dedemler terasta oturuyodu .
Kuzenlerimde dedemin yanında ve amcamın kuçağında oturuyolardı .Bende babamın yanına giderken babam elini gizleyip bana dur işareti yaptı bende odama tam giderken kuzenim bana seslendi
"Yazgı " ona bakıp "efendim Şirin" yanıma gelip elimi tutu
"Beraber oyun oynayalımı bebeklerimi senin için çıkardım "
Dedem bana öfkeyle bakıyodu torunları arasında hep beni dışlıyodu, benden nefret ediyodu .Sanki onun kanını taşımıyodum .Şirin
"Yazgı sana diyorum "Şirine bakıp "oynayalım " Şirin bana gülümsedi.
Kolumdan çekiştirerek beni konaktan çıkarda yere serili olan örtüye oturup bebeklerle oynamaya başladım.
Normalde Şirinle saklambaç oynamayı seviyoruz ama konağın içerisinde değil annem ve yengem küçük olduğumuz için bizi konağın dışında oynatmıyorlardı .
Tam tamına 2 saatir dışarda oyun oynuyoruz arkamdan tanıdık bi ses geldi arkama bakıp hemen ayağa kalktım .
Mert amcam askerden gelmişti hemen amcamin kucağına atladım .
"Amca hoşgeldin " amcam beni öpüp Şirinide kucağına alıp öptü . Bu ailede beni sadece Mert amcam annem ve Hatice teyze beni seviyordu, babam ise dedemin korkusundan sevmiyordu .
Şirin ve ben amcamın elinden tutup konağa girdik herkes sarıldı amcama, . Arkamdan biri bana selendi dönüp baktım.
21.4.2017
"YAZGI" yine Şirin "efendim Şirin noldu yine " yanıma sevinçle geldi elimden tutup döndürmeye başladı .
"Hayırdır neden bukadar mutlusun " gülerek bana baktı
"Babam bana para verdi hazırlanda çarşıya gidelim hadi hızlı ol." Bende " bunun için'mi sevinde neyse bekle beni burda ".Hemen merdivenler'den hızlıca çıkıp odama gittim giyinip odadan çıkarke terası çıkıp babamdan izin alcaktım ama dedemde ordaydı .
"Bir şey mi oldu kızım neden giyindin "dedem bana öfkeyle bakarken babama bakıp "baba Şirinle çarşıya gide-"dedem ben daha sözümü bitirmeden.
"OLMAZ" diye bağırdı "sen evde annenlere yardım ediceksin şirinde ahmetle gidicek " beni diğer torunlarıyla ayrı tutuyodu hep "ama dede " babam'da konuşmaya katılıp.
"Deden ne diyosa o kızım hadi sen annenlerin yanına in "gözlerim dolu dolu mert amcama baktım on sekiz yasındayım ve mert amcam sayesinde dışara çıkabildim bu yaşıma kadar .
Mert amcam "baba bırakta çıks-" dedem "hayır dedim mert kırıcak bacağını evinde oturcak " gözlerimde damla damla yaş akarken dedeme bakıp .
"Neden dede "dedim herkez bana anlamsız gözlerle bakarken devam etim .
"Dede bende senin torununum neden bana kin besliyosun ben sana ne yaptım , bende senin canın kanınım "
Babam "KIZIM-" sözünü bitirmeden odama gidip kapıyı kitledim kapıyı biri çaldı boraydı benden bir yaş büyuk kuzenim
"Benim bitanecik kuzenim kapıyı açarmısın?" kapıyı açtım içere girdi "neden ağladın dedemi biliyorsun böyle bir insan"
"Bora dedem sadece bana böyle davranıyo biliyosun"
"Neyse dedemi boşverde ben sana ne diycem ben bi kıza aşığım hata onla sevgiliyim ama bizim fıratoğullarının kızı"
"Bora sen ne diyosun hemen o kızdan ayrıl hemde şimdi "
Fıratoğulları bizim düşmanlarımız arsalarımızın yarısını satın almışlardı hemde bizden izinsiz ve geçmişte dedemle bi sorunları varmış pek bilmiyorum.
"Yazgı ben Sevil'i çok seviyorum yapa-" bora'nın telefonu çaldı arayan Sevil'di odadan çıktı bende yatağıma geçip uyudum .
5.2.2021
Kahvaltı masasındaydık ve Bora ortalıklarda yoktu ve birden konağın kapısı sert bi şekilde açıldı bütün gözler kapıdaki adamlara döndü...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SİYAH'IN SESSİZLİĞİ
RomanceHayatınızın yalandan ibaret olduğunu ögrenseydiniz ne yapardınız? Yazgı'dan bu yalanları küçüklüğünden beri ondan gizlediler. Yazgı bu yalanları öğrenirse hayatı ne gibi değişebilir ki?