HARPER 🌱
[11:40] "Pling" het scherm van mijn mobieltje licht op. Een melding van Instagram, dat kan wel even wachten, vast niet zo belangrijk. Ik neem een slokje van mijn muntthee en zet mijn boek terug in de boekenkast, al moet ik zeggen dat dat erg lastig gaat aangezien mijn boekenkast vrijwel helemaal vol staat. Vooral boeken, maar de helft van alle ruimte wordt ingenomen door hangplanten en een aantal stekjes van planten. Een van mijn grootste hobby's is namelijk planten verzamelen en stekken. Er gaat bijna niks boven dat. Met de nadruk op bijna, want mijn beste vriend Juro is toch wel iets belangrijker dan mijn plantenverzameling. Juro en ik zijn beste vrienden sinds de middelbare school. In de derde klas zijn we echt vrienden geworden. Het was altijd wat ongemakkelijk tussen ons voor die tijd, maar dat kwam vooral omdat we onze seksualiteit aan het uitvinden waren. Er werd veel over ons geroddeld, maar daar probeerden we ons zo min mogelijk van aan te trekken. Na een jaar een ongemakkelijke vriendschap te hebben gehad zijn we tot de conclusie gekomen dat we beide op mensen van hetzelfde geslacht vallen en dus niet op elkaar. Sindsdien zijn we beste vrienden en bijna onafscheidelijk.
[12:00] Uit verveling ga ik toch even Instagram openen en kijken of iemand nog iets leuks heeft gepost. Er staat onderaan een roze hartje bij mijn meldingen pagina, wat betekend dat er iemand iets heeft geplaatst, geliked of gereageerd. Ik klik op het roze hartje. '@ harper.tje ik oook 🙌🏻'. Ik klik op de reactie om te lezen wat de context is en ik geef vervolgens de reactie een like "Dat is leuk, iemand genaamd Jules komt ook morgen". Ik was even vergeten dat er niemand thuis is en dat ik dus tegen mezelf aan het praten ben, maar goed. Ik klik op de profielfoto van Jules om naar het account toe te gaan. Beetje stalken is niet erg toch?
'Jules 🌈 (she/her)'
'🏠 Tiny-living 🐕🦺 Moosje 🌲 Bos'Helaas staat het account van Jules privé, dus kan ik niet meer informatie zien. Jules' profielfoto ziet er leuk uit: het is een foto van haarzelf waarin ze een beanie draagt. Haar haar is op de foto donkerbruin en gekruld. Om eerlijk te zijn ziet ze er heel aardig uit. Ik krijg nu een soort zenuwachtig achtig kriebels voor morgen. Ik besluit om Juro te bellen.
[12:05] ik: "Hey Juur, met je weet wel, hoe gaat het met je?"
Juro: "Ja best goed, ik heb net mijn eerste echte opdracht in geleverd voor mijn opleiding, dus dat voelt super chill. En hoe gaat ie bij jou? Morgen je eerste schilderlessen!"
ik: "Jaa! Ik heb er zin in!"
Juro: "Ben je zenuwachtig of komt t wel goed?"
ik: "Ik denk dat het wel goed komt hoor haha, waarom zou ik zenuwachtig zijn?" ik denk weer terug aan Jules.
Juro: "Tsja weet ik niet, misschien voor de reis ofzo? Of voor de inhoud van de lessen?"
ik: "Nee valt echt wel mee, zo spannend is het nou ook weer niet haha. Het is alleen een stukje rijden, maar dat komt wel goed"
Juro: "Ik wil je ook wel brengen en halen als je wilt?"
ik: "Heel lief maar ik kan ook zelf wel rijden hoor Jur, ik heb niet voor niks mijn rijbewijs" grap ik erachteraan.
Juro: "Haha is goed hoor. Doe wat je wil. Spreek ik je later weer?"
ik: "Yes ik spreek je later weer. Ik bel je anders morgen na de schilder les wel even"
Juro: "Joe is goed!"
ik: "Byee"
Juro: "Bye!"[12:10] En ik klik het gesprek uit. Ik zit nog steeds met Jules in mijn hoofd. Zal ik haar alvast gaan volgen? Of is dat vreemd? Ik kan haar ook eerst niet volgen, en dan morgen middag pas na de schildercursus? Maar we hebben nu toch al contact. Ik pak mijn telefoon en besluit haar te gaan volgen. Ik kan altijd nog als excuus gebruiken dat het per ongeluk ging. Toch?
JE LEEST
Jules + Harper
Romance'Jules + Harper' gaat over een jong volwassene genaamd Jules. Jules is autistisch en woont met haar hond Moos in een klein huisje in het bos. Op een dag besluit Jules dat ze schilderlessen wil nemen om haar schildervaardigheden te verbeteren. Ze ont...