Hoofdstuk 4

92 2 5
                                    

Pov: Sofia
Fuck! Nee, nee, Alessio. Ik hoop dat hij niks doet. Alessio loopt op mij af. "He darling." Zegt hij met een grijns. Ik zet steeds een stap naar achter. Tot ik de muur voel. Fuck! "Ga weg!" Snauw ik tegen Alessio. "Nee." Antwoord hij kortaf. Hij komt dichterbij met zijn hoofd om me te zoenen. No way! Ik sla Alessio hard op zijn wang. Alessio's ogen staan vol woede, shit wat heb ik gedaan? Ik krijg een harde klap terug. Ik kan mezelf niet inhouden en ik geef Alessio een knietje. Hij wordt furieus en slaat tegen de muur. Dit is mijn kans om te rennen. Ik ren zo snel als ik kan naar beneden.

Tranen stromen over mijn wangen als ik de keuken binnen ren. Daar zitten Luca, Luke, Valerio, Chase en Jens. "Sofia?" Vraagt Luca ongerust. Ik hoor iemand de trap af stormen, vast Alessio. Ik ren snel naar Luca en hij trekt me in een knuffel. "Ssst niet huilen prinses." Zegt Luca zacht terwijl hij met zijn handen door mijn haar woelt. Soms is hij zo erg nog niet.

Alessio staat nu ook in de keuken. Ik ben oprecht bang en ik ga dichter tegen Luca aanstaan. "Wat heb je gedaan Alessio?" Vraagt Luca woedend. "Niks, ze liep zomaar jankend weg." Antwoord Alessio. Luca kijkt mij nu aan. "Wat heeft hij gedaan?" Vraagt hij. Ik durf Alessio niet aan te kijken. "H-hij." Ik kom niet verder in mijn zin, omdat ik schrik. "Waag het niet!" Dreigt Alessio. Hij loopt op me af, net op tijd kunnen Chase, Valerio en Jens hem tegenhouden. En Luke? Luke die doet weer niks, lafaard.

Ik heb Luca alles verteld. Nu mag ik geen seconde bij zijn zijde weg. Alessio is naar huis, maar toch blijf ik bang...

"Sofia?" Vraagt Chase poeslief tijdens de lunch. "Oh god, wat moet je nou weer?" Vraag ik zuchtend. "We hebben je vanavond weer nodig bij een missie." Zegt Luke nu. Dus Luke kan ook nog praten? Wat een wonder. 

"Zolang ik maar geen hoertje hoef te spelen."

"Komt goed. Je moet alleen een paar mensen aan het praten houden." Zegt Valerio

"Prima." Zucht ik

Ik loop naar boven en pak een leuk jurkje. Luca staat rustig bij de deurpost. "Luca, je moet nu echt even de kamer uit." Zucht ik lachend. Luca schiet ook in de lach. "As u wish." Zegt hij en hij loopt de kamer uit.

Ik heb een mooi, rood jurkje aan en zit op de bank te wachten. Luca moest even naar boven en ik moest hier blijven. Nu voel ik me eigenlijk wel erg gevangen. Ik sta op om de afstandsbediening van de tv te pakken, als ik wordt vastgepakt door twee sterke handen. Ik gil zo hard als ik kan van schrik. "Wow rustig Sofia, Ik ben het maar." Zegt een stem. Degene die me vastheeft draait me om en ik zie een persoon die ik niet had verwacht. "Paco?" Vraag ik verbaasd. Ik kijk naar de trap en daar staan Chase, Valerio, Jens en Luca hijgend onderaan de trap. Ik giechel zachtjes, het ziet er zo grappig uit.

"Paco wat doe je hier?" Vraag Chase verbaasd. "Laat me eens los!" Roep ik naar Paco en hij laat me los. Auw, recht op de vloer. "Niet zo domme." Snauw ik naar hem. Luca gromt naar Paco. "Rustig broertje, ik kwam alleen hoi zeggen." Zegt Paco kalm. "En Sofia bezoeken." Voegt hij zachtjes toe. "Wat?!" Roep ik hard. Ik sta op en loop naar Chase. Niet naar Luca, aangezien ik denk dat hij zo meteen in gevecht gaat met Paco. 

"Zeg dat nog eens." Beveelt Luca bot.

"Wat? Dat ik Sofia kwam bezoeken?"

Luca's ogen worden nu zwart van woede. Het ziet er angstaanjagend uit en ik ben oprecht bang. Voordat Luca dichterbij Paco kan komen, pakken Jens en Valerio hem vast. Luca komt los uit hun grip en loopt dreigend op Paco af.

Ik zit nu al zeven minuten naar twee vechtende mensen te kijken. Luca en Paco dus. Ik kan dit niet langer aan. Chase houdt zijn hand voor mij ogen. Ik kom onder zijn armen uit en loop op de vechtende jongens af. "Luca!" Roep ik dreigend met de nadruk op de letter 'u'. Luca kijkt op en ik zie dat Paco hem wil slaan. Net op tijd pak ik zijn vuist vast. "Waag. Het. Niet." Snauw ik naar Paco. "Sofia-". Begint Jens maar ik onderbreek hem. "Nee!" Sis ik naar hem. Ik pak Luca vast en sleur hem mee naar boven.

"Wat dacht je te doen gek?!" Schreeuw ik harder dan ik wilde naar Luca. Hij kijkt furieus. Om hem te kalmeren knuffel ik hem en Luca ontspant. "Niet weer met Paco vechten, begrepen?" Zeg ik zacht. Luca knikt. Gelukkig.

Ik ben weer beneden. De jongens maken de laatste dingen klaar voor de missie. "Hier!" Roept Jens en hij gooit een pistool naar me. Ik gil en laat hem op de grond vallen. "Hij was niet geladen hoor." Zegt Jens lachend. "Wist ik wel." Antwoord ik zacht. Ik pak het pistool op en vind rustig uit hoe het werkt.

We staan bij een club. "Dus wat gaan jullie eigenlijk doen?" Vraag ik aan de jongens. "Gaat jou niks aan." Antwoord Luke bot. "Dan doe ik het niet." Zeg ik en ik gooi mijn handen in de lucht en draai me om. "Wacht, prima." Zegt Luke nu. Ik grijns en draai me om. "We moeten dit gebouw opblazen." Begint Valerio. Ik krijg tranen in me ogen. "Rustig, alle onschuldige mensen worden eerst het gebouw uit geleidt." Meldt Chase. Ik knik en zucht. "Welke mensen moet ik bezig houden?" Vraag ik zachtjes.

Ik loop de club in. Ik moet met drie mannen praten en daarna één meisje aan het praten houden.

Het is al weer een half uur later. Ik heb de mannen al gehad. Nu het meisje nog. Ik zie het meisje staan. Ik herken haar! Ze heeft bruin haar met blauwe ogen. Wacht, is dat niet Dafne? Dafne mijn oude vriendin? Van vijf jaar geleden? Wat heeft zij hiermee te maken. "Hey Daf!" Roep ik vrolijk naar haar. Dafne draait zich om. "Oh,my,god! Sofia?!" Gilt ze blij. We rennen op elkaar af en knuffelen elkaar. "Hoe gaat het? Wat doe je hier? Zijn je ouders nog steeds zo vaak weg?" Alle vragen van Dafne worden op me afgevuurd. Haar aan het praten houden is makkelijk.

"Sofia, je moet het gebouw uit." Hoor ik door mijn oortje. Ik draai me om en fluistert zacht: "kan niet ik wordt tegengehouden door Dafne." "Kut! Je moet weg gaan! Binnen één minuten is het gebouw er niet meer!" Hoor ik weer. "Wat heeft Dafne gedaan?" Vraag ik weer zachtjes. "Ze heeft iemand bij ons proberen te vermoorden." Hoor ik door het oortje. Ik draai me weer naar Dafne. "Daffie? Ik moet nu echt gaan." Zeg ik vrolijk. "Ah nu al? Blijf even!" Zegt Dafne en ze sleurt me mee. "Nee Dafne dat kan niet." Zeg ik in paniek. "Ik weet waarom je weg moet." Zegt Dafne met een knipoog. "Maar als ik dood ga, ga jij mee." Zegt ze op een kille toon. Oh god! Ik trek me los uit Dafnes grip en ren naar de deur. Dafne grijpt mijn enkel net voor de deur. Ik probeer haar los te schoppen, maar geen succes. Ik hoor een knal en alles begint in te storten. Ga ik zo dood? Alles wordt zwart voor mijn ogen.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Zal Sofia doodgaan? Of blijft ze leven?

Cliffhanger!

Verzoekjes?

Xx V

You Are Mine (NL)Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu