2. BÖLÜM

92 8 3
                                    

Berdel , altı harfli bir kelime ama kaç masumun canını aldı ya da kaç masumun hayatını kararttı, Şilan ve Baran da bu berdelin kurbanı oldular, Bozbey ve Arslan aşireti için hayatlarını ortaya koyup bedel ödediler,daha fazla kan dökülmesin silahlar insin sulh olsun diye bu bedeli ödemeye razı oldular.

5 yıl önce başlayan kan davasını bitirmek için hayatını ortaya koyması gerekiyordu ama kimsenin bilmediği o kadar çok şey var ki .

Genç kız babasının dediği ile o an ölmek istedi sadece aklında tek bir kelime yankılanıyordu "berdel" ama kimse onu umursamıyordu , tek istedikleri kan davası son bulsun, bunun da  tek çaresi iki insanın evlenmesi .
Annesi yavaşça genç kızın yanına gelip oturdu saçlarını okşayarak "yavrum kurban olurum sana ilk göz ağrım yapma böyle perişan ettin kendini " başını usulca kaldırdı genç kız "ana ben nasıl yaparım he nasıl yaparım ağabeyimin katili ile nasıl evlenirim " Kureyşa hanım usulca kalktı kızının yanından ne diyebilirdi ki hiçbir şey demeden çıktı odadan çardağa geçip oturdu Ömer Ağa'nın yanına "ağam bunun başka yolu yokmudur , evladımı göz göre göre ateşe atamam ben " Ömer Ağa hiddetle ayağa kalkıp sert şekilde bastonunu yere vurdu "laf ağızdan çıktı Kureyşa hanım Şilan Baran Bozbey ile evlenecek o kadar "

Genç adam düşünmekten kafayı yiyecekti artık, 5 yıl önce olan olay dönüp yine onu bulmuştu,ne yaparsa yapsın işin içinden çıkamıyordu, tek çaresi berdeli kabul etmekti . Telefonu eline alıp babasını aradı, ikinci çalişta açılan telefonda babasının otoriter sesi duyuldu, lafı uzatmadan direk konuya girip "hazırlıklara başlayın kabul ediyorum berdeli "  Berzan ağa rahat bir nefes alarak "tamam oğul sen merak etme 2 gün içinde olacak düğün" diyerek kapattı telefonu.

Şilan elindeki kahve tepsisi ile mutfaktan çıkıp avlu ya doğru ilerledi, sırasıyla herkese kahvesini dağıtıp en son baran ağa ya verdi, hiç yüzüne bile bakmadan çıktı avludan , mutfağa girer girmez göz yaşlarını serbest bıraktı, nasıl yapacaktı hiç bilmiyordu , yıllar önce ağabeyini öldüren adama nasıl kocam diyebilirdi, nasıl onunla aynı yastığa baş koyardı , Şilan bu kadar güçlü değildi bunu kaldıramaz dı, içerden Berzan Ağa'nın sesi duyulmaya başlamıştı bile "Allah'ın emri peygamberin kavli ile kızın Şilan ı oğlum Baran a isterim Ömer Ağa" Ömer Ağa biraz durduktan sonra hayırlı uğurlu olur inşallah diyerek son noktayı koydu. Yüzükler takılıp tatlılar yendikten sonra Bozbeyler konaklarına doğru yola koyuldular, Şilan onlar gider gitmez odasına doğru gitmeye başladı, daha fazla ayakta duracak gücü yoktu, odaya girdi ve kapıyı kapatıp arkasına oturdu, gözü parmağında ki yüzüğe takıldı,bu yüzük onun ölümüydü

ŞİLANHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin