Bir elinde ki yüzüğe bir de üstündeki kefenine bakıyordu genç kız, bu iki günde odadan adım atmamış tek lokma yemek yememişti, yıllar önce ağabeyini öldüren adamla bugün evlenecekti , kapının açılmasıyla düşüncelerinden sıyrıldı genç kız, anası Kureyşa hanım kızının yanına gelip sarıldı, o kadar çok şey söylemek istiyordu ki, ama ağzını açıp tek kelime edemedi, ardından odaya Ömer Ağa girdi, Şilan ayağa kalktı babasının kuşağını takmasını bekledi , Ömer Ağa elindeki kırmızı kuşağı kızının belinden üç defa geçirip bağladı sonra duvağını örtüp kızına sarıldı, Şilan babasının elini öpüp koluna girdi yavaşça aşşağıya doğru indiler , avluya çıktıkları zaman davul zurna çalmaya başlamıştı bile , kırmızı duvağını altında sessizce akıyordu göz yaşları , ama elinden de bişey gelmiyordu , avlunun ortasına geldiği zaman Şilan babasının kolundan çıkıp baran ağa nın yanına gitti baran ağa ise kolunu uzatıp Şilan ın koluna girmesini bekledi , davul zurna eşliğinde ikisi de kol kola arabaya geçtiler Bozbey konağına gelene kadar ikisinden de tek kelime çıkmamıştı, konağın önüne gelince Şilan inmek için yeltenince baran kolundan tutup durdurdu " bekle şimdi anam gelip kapını açıcak , arabadan inmen için bişey birşeyler hediye edicek" Şilan elini kapıdan çektiği sırada kapı açıldı Ruken hanım gelip Gelin'inin koluna beş tane adan burması takıp inmesini bekledi , Şilan arabadan inince davul zurna daha da çok çalmaya başladı, Ruken hanım eline testi alıp Şilana verdi kırması için, testi yı kırdıktan sonra eline bal alıp kapının üstüne sürdü daha sonra içeri geçip masalarına oturdular , yemekler yenildi oyunlar oynandı Şilan ise sadece izliyordu çok garip geliyordu ona, sanki berdel evliliği değil de normal bir evlilik gibi davranıyordu hepsi çok mutluydu herkes ama Şilan ın içi kan ağlıyordu.
Düğün bitimine yakın Baran ın kardeşi Helin Şilan ın yanına gelip "yenge imam nikahı kıyılacak odaya geçip hazırlayalım seni" diyip yukarı çıktılar , abdest alıp başını bağladıktan sonra odaya geçen genç kız usulca Baran ağa nın yanına oturdu , imam öncelikle Kur'an okuyup dua ettikten sonra "sen Ömer kızı Şilan, Berzan oğlu baran ı kocalığa kabul ettin mi "
Genç kız sessizce "ettim" dedi imam iki sefer daha sorunca "kabul ettim"dedi imam aynı soruyu baran a da sorup "kabul ettim" cevabını alınca bende Allah katında 2 villa 500 gram altın mihri muaccel ile karı koca ettim diyip tekrar dua okuyup kalktı hayırlı uğurlu olsun diyerek ayrıldı evdenDüğün bitince herkes evine gitmeye başladı baran ın yengesi Berivan gelip Şilan ı alıp odaya götürdü yatağa oturan ikili ile Berivan söze girdi akşam ne yapması gerektiğini söyledi ve kalkıp gitti , oda da yanlız kalan Şilan düşünmeye başladı onunla gerçekten karı koca olacak mıydı yoksa olmayacak mıydı derken odanın kapısı açıldı ve Baran ağa bütün heybetiyle içeri girdi
Yorumlar buraya ve oy vermeyi unutmayın bebekler 💞
Bu bölümü değerli okuyucum bekosummm a armağan ediyorum
ŞİMDİ OKUDUĞUN
ŞİLAN
Actionkan davasını bitirmek için evlenmek zorunda kalan iki genç Şilan ın evlenceği adam ya abisinin katili ise ya da Şilan öyle sanıyorsa. Urfa da aşk dolu bir hikaye