Bab 5 (Mr Kyle.Danial)

27 3 5
                                    

"Aku, aku kat mana ni..?aduh, kenapa tangan aku sakit sangat.. Alah kaki pun sama.. " keluh aku dan seketika mencuba untuk berjalan.

"Woi kau buat apa tu?? " marah Kyle

"Eh mak kau hijau! Eh aku ada nama eh.. Nama aku bukan woi.. Nama aku Clara.. C.l.a.r.a.." balas aku dengan nada sedikit marah.

"Cis.. " kata Kyle sepatah sebelum dia berjalan menuju ke arahku dan bersiap mahu mendukung.Belum sempat dia mahu mengangkat, terbantut kerana aku menjauhkan diri darinya.

"K.. Kau siapa.. Dan.. Kau nak buat apa ni hah?! " tanya aku sedikit tergagap.Sape je tak takut, aku dahlah tak kenal laki ni. Tah pembunuh ke.

"Angkat kau pergi dapur la pandaii,kata bodoh kang marah."balas Kyle lalu terus mendukung badan kecil itu dengan gaya bridal style..

Author jeles 🙄

Tiba di dapur,Kyle mahu menurunkan aku, tetapi ditolak."Aku nak pergi tandas, dukung sampai sana boleh tak?? "kata aku dengan nada perlahan tetapi didengar jelas oleh Kyle.

"Banyak songeh lah minah ni"rungut Kyle lalu terus berjalan menuju ke arah tandas dan menurunkan diriku tepat di dalam tandas.

"Hehe, thank you.. Dah kau boleh keluar" kata aku seraya menghalau.

"Halau macam tu je? Hm? " kata Kyle sedikit berjalan menghampiri aku yang dah cemas mcm ayam berak kapur ni.Eh kau jangan macam-macam Kyle 🤧

"Eh!Apa kau buat ni hah?! Aku suruh keluar kann!! " jawab aku sedikit mengundur kebelakang.
"Kalau aku taknak? " bisik Kyle tetapi dapat didengar oleh telingaku. GULP!.. Mak tolong anakmu takut!bisik aku didalam hati sambil menutup mata dengan kedua dua belah tapak tanganku.

Kyle yang melihat aku ketakutan itu tersenyum kecil lantas menurunkan tangannya yang berada di tepi badanku itu.

"Belum tiba masa lagila aku nak makan kau.. Kau tunggu jela nanti..! " kata Kyle sedikit mengundur dan memberikan ruang untuk aku bersendirian..

"Fuhh!..eh, dia cakap apa tadi? Makan? .." seraya jantungku berdegup laju..

Ketika Kyle keluar dari tandas, Rey dan Zey sudah menunggu di depan pintu tandas.. Ingat kitorang tak dengar ke tadi..

"Ehemm!! Boss buat apa dalam tandas tuu.. Cakap dengan sape ehh??" jerit mereka berdua.

"Diam lah! Bukan hal korang! Dah tepi! " balas Kyle sedikit malu.

"Dah buat taknak mengaku.. " bisik Zey sambil memandang Rey.

Seraya mereka melihat bossnya memandang tajam ke arah mereka.. Terus dorang kecut perut dan duduk di meja makan menunggu makanan dihidang.

Dawwin yang baru turun dari tangga pelik melihat anak buahnya yang seperti takut akan bossnya.. Hm, buat hal lagilah dua ekor ni..

"Taknak ajak Clara makan sekali ke? " soal Dawwin apabila dia sudah sampai ke dapur dan mahu makan tatkala waktu sudahpun masuk tengah hari.

"Dia kat dalam tandas.. Kejap lagi dia keluarlah.. " balas Kyle dengan tenang.

"Owh... Ok.. " kata Dawwin seraya mencapai pinggan..

"Macam mane aku nak keluar ni.. Aku dahlah trauma dengan ayat dia.. Kalau.. Kalau dia tunggu kat depan pintu tandas ni macam mane?! "perasaan aku cemas sambil memikirkan idea untuk keluar..

"Ah keluar jela.. Buat apa nak takut.. Aku boleh je karate die kan.. " kata aku cuba menenangkan dirinya.
Krekk... Bunyi pintu tandas menandakan ada orang yang keluar..
Seraya semua mata memandang kearahnya.. Gulp! Apasal ramai sangat ni..

Dia Mr.Kyle DanialWhere stories live. Discover now