Bab 8 (Mr.Kyle Danial)

8 2 1
                                    

"What are you doing here principessa? soal lelaki itu sambil merenung tepat ke dalam anak mataku.
"Searching for some clothes"balasku.

"I see.. Seorang jeke? Tak bwk kwn?"

Diam... Aku termenung di dalam anak mata coklat pekat lelaki itu... Bagaikan terpukau dengan wajah pemilik mata didepan diriku.

Kyle secara tiba-tiba merasa tidak sedap hati dan terus berjalan ke tempatku utk mencariku. "Something not right"

"Clara?!"panggil Kyle.

Aku tersedar dan kembali ke alam realiti... Diriku tadi bagaikan di tempat lain sambil terpesona melihat kecantikan di depan mata.

"What are you doing here tesoro? Who's with you?? Tnya Kyle selepas melihatku tunduk memandang lantai.

"Oh.. Kyle.. Danial.. Finally.. Nice to meet you.. " dia memulakan perbicaraan.

Kyle memandang gerangan yg berckp dengannya dan badannya bagaikan keras seperti batu. Tidak menjangka.. Orang didepannya ialah...

Kembarnya yang terpisah 10 tahun dahulu..
______________________________________

"So,how did you get here? Larikan diri or buat kerja gila lagi" seperti Kyle sudah mengagak apa yg dilakukan lelaki itu

"Well.. You know.. Aq terfikir nak pergi luar negara and aq teringat kat kau so i came here to see you ofc.. Takkan nak jumpa bidadari syurga sebelah kau ni" katanya melirik ke arahku sambil tersengih.

Aku bagaikan tersedar terus memandang bersilih ganti antara Kyle dan lelaki itu. Muka kedua dua nampak series menyebabkan aku kembali menatap meja yang kosong.

"Don't mess with her anymore. I don't want to see her tear. Now she's mine. " balas Kyle sambil memandang lelaki di depannya dengan tajam. Tak menunjukkan dia berdendam,tetapi cukup dengan apa yang telah berlaku dulu.

"Yow.. Rilex.. Gurau je.. I don't want to see her crying bcz of me again.. Sorry abt the past,principessa."nadanya meminta maaf kpd Clara.

Hah??? Jap-jap.. Ape jadi ni.. Aku? Menangis? Sebab apa?? Dulu? Jap serious otak aku jem.. Apa yang dh jadi dgn aku dlu.. Yg aku ingat.. Aku dengan lelaki tu pernah bersama je.. Dan.. Yes!! Aku.. Accident smpai koma sebulan and that incident make me lost my memory.. Selepas aku bersama dengan lelaki tu di taman bunga.. Ingatanku lupa apa yang telah terjadi selepas tu sampailah ketika Kyle datang menolongku. Something bad happen?? Belum sempat aq meneruskan kata hati Kyle sudah menepuk dahinya.. Agak kuat sehingga aku juga tersedar dari lamunanku.

"Damn.. She lost her memory a long time ago. Not sure when she was with you or not" kata Kyle sebelum lelaki itu terkejut mendengarnya.

"Are you.. Serious? Hey principessa! Do you remember me? Please say yes! " katanya penuh harapan.

"I remember you. You're the guy who was with me at the flower garden, right? But after that.. I totally lost my memory.. I'm sorry.. " kataku seperti tidak memberi harapan kepada lelaki itu.

"I've said it.. She lost her memory a long time ago.Luck that time she was with you." balas Kyle memujuk.

"It's okay principessa. I know you can do it. Try to remember all your past memories until now" katanya seperti memberi kata semangat tetapi hampa dengan apa yang telah menimpaku.

"I'll try,thank you"

Lelaki itu senyum.. Yes.. Itu senyuman terakhir yang aku pernah lihat sebelum aku hilang ingatan sampai tika ini.

Dan sekarang secara tiba-tiba pandanganku menjadi pudar dan gelap. Yang aku ingat sebelum aku pengsan Kyle yang menyambutku dari jatuh dan aku terus diulit mimpi yang agak panjang.

Dia Mr.Kyle DanialWhere stories live. Discover now