"Awak"panggilku perlahan.
"Hm?"jawab Kyle ringkas. "Saya dah boleh buka penutup mata ni ke?"tanyaku agak gagap takut dimarahi. "Ada aku suruh kau buka ke? Takde kan. Jadi duduk je situ diam-diam" jawabnya tegas sambil kembali meneruskan perjalanannya ke suatu tempat."Dah agak dh kena marah" bisikku agak perlahan sambil mengeluh.
"Aku tak marah,aku cakap je" jawab Kyle selamba. Terdapat segaris senyuman di tepi bibir miliknya.
"Sama je lah tu" balasku sambil kepala bergerak sedikit kekiri dengan tujuan ingin melihat pemandangan luar tetapi lupa mata sudah ditutup dengan kain yang telah diikat kemas oleh Kyle.
"Heh,comel lah budak ni" bisik Kyle seraya tersenyum melihat gelagat aku yang sudah bengang kerana mataku ditutup.
"Tengok luar buat apa,meh tengok aku ni. Dapat tenangkan hati kau" kata Kyle sambil sesekali melihat Clara dengan hujung bebola anak matanya.
"Sama je tak nampak baik tak payah"
"Meh sini aku buka penutup mata kau tapi kau kene tengok aku je. Aku dapat tangkap mata kau pandang tempat lain...." kata Kyle sengaja menggantungkan ayatnya.
"Tak payah! Nak tidur!" tolakku serta merta terus tidur membelakangi Kyle.
"Tahu pun takut. Tadi berani sangat." senyum Kyle sambil memecut keretanya supaya cepat sampai ke destinasi.
"Oi bangun." Tiada sahutan
"Oi! Bangun!
"Hmm.. "
"Apa hmm hmm,kau bangun sekarang. Kita dah sampai"arah Kyle sambil membuka pintu kereta untuknya.Dah macam princess hm.
"Jap.. "
"Pahal?"
"Awning tudung.. " kataku sambil membetulkan awning tudung dengan bantuan cermin depan kereta itu.
"Tsk! Aku fikir apa lah tadi. Dah cepat keluar"arah Kyle sambil menongkat tangan kirinye di pintu kereta itu.
"Ok dah!"kataku dengan muka sedikit ceria.
Sebaik sahaja kakiku melangkah masuk ke dalam bangunan serba canggih itu.Diriku bagaikan terpaku melihat kawasan seluruh bangunan yang dipenuhi dengan corak pelbagai warna.
"First beli baju kau dulu. Lepastu barang lain terakhir sekali baru makan. OK? "
"Er.. Ok.."
"Jom pergi sana." Katanya sambil menarik pergelangan tangankuyang sudah ditutupi dengan handsock itu.
Kaki mereka berdua melangkah masuk ke dalam kedai baju yang diperhati Kyle dari tadi.
"Nah pegang baju-baju ni. Kat kaunter aku bayar. Kau pilih apa lagi kau nak." kata Kyle terus bergerak ke kaunter.
"Ok!" balasku dengan senyuman manisnya.
"Hm,warna ni cantik. Tapi warna ni cantik jugak. Mana satu ni." bingung aku ingin membuat keputusan.
Blouse labuh biru atau blouse labuh merah. Kedua-duanya membuatkan diriku rambang mata ingin memilih.
"I prefer the red one for you miss"kedengaran suara tidak asing bagiku ketika diri sulit memilih pakaian yang hendak dibeli.
"Tapi biru cantiklah. Its okay saya ambik biru jela. Btw thanks for your..."kata-kataku terhenti apabila mengetahui gerangan siapakah yang memilih blouse merah untukku tadi.
"D.. Danish"bergetar suaraku menyebut nama lelaki yang lama aku tidak berjumpa dan sekarang berada di depan mataku dengan senyuman yang aku rindui. Dialah.. Kyle Danish .
Kyle Danish????
YOU ARE READING
Dia Mr.Kyle Danial
RomanceKyle Daniel.. Sebut sahaja sudah tahu betapa kejamnya dia kepada orang disekelilingnya terutama musuhnya..Tetapi pertemuan dengan Clara Ayline telah membuatkan hatinya diam" untuk memiliki perempuan itu.."I will do anything for you".... "Knp awak to...