izan dan pija mencuri nafas setelah berjaya keluar dari hutan tebal tersebut.
"korang kenapa lari lari ni ?"
terus mereka berdua menoleh dan mendapati aspa yang sedang memegang secucuk sate
"eh mana kau dapat sate tu ?" soal izan teruja
"eh sekejap. aspa ? macam mana kau boleh ada kat sini ?" soal pija. dia perlu berhati hati.
berkemungkinan besar bahawa orang yang dihadapannya bukanlah aspa yang sebenar.
"betul lah aku aspa"
"kalau betul , bagitahu aku resepi welcome welcome kau !"
"tepung , garam , ikan bilis , crayon pink—"
"ASPA KAU SERIUSLAH ?" izan seakan akan tidak percaya
adakah aspa selama ini dalam cubaan membunuh dia sekeluarga untuk merebut harta papa ?
"ya serius. mana yang lain ?"
izan memandang pija , pija turut memandang izan.
"kita orang semua masuk hutan tu nak cari kau ! tapi– oh ya , wani ! mana wani ?"
"wani ? tadi aku nampak dia lari masuk dalam hutan"
"hah ? tadi bukan ke dia lari keluar dari hutan ?" soal izan pelik
"yeke ? aku nampak dia lari masuk" jawab aspa sambil menggigit sate
izan dan pija telan air liur
"eh , korang dah jumpa aspa ?" soal rafael yang sedang berjalan kearah mereka
mereka berdua memalingkan wajah memandang rafael.
"raf ! yang lain dah sampai ke ?"
"yang lain ? aku dengan miza je kat sini. eh aspa , mana kau dapat sate tu ?"
"oh tadi aku masuk hutan. dorang ada buat bakar bakar macam barbecue gitu"
"kau ye ye je ? entah entah—"
"takdenya. on time aku datang sana , muslim pro aku berbunyi menandakan telah masuknya waktu isyak dikawasan ini dan kawasan kawasan yang sewaktu dengannya"
"gila lah aspa. dahtu , betul lah tu orang ? bukan benda lain ?"
"ya. kita kena cari yang lain sekarang ni"
"huh hah— ASPAAAAAAAAAA !"
mereka semua menoleh kearah akhtar , fawwad dan juga aneem.
"alhamdulillah korang selamat sampai. by the way ada lopak air ke dalam hutan sana ? asal seluar kau basah wad ?"
"eh bodoh kau jangan eh ! aib aku !" fawwad memarahi izan
ceh sebenarnya dalam hati berbunga sebab izan perasan akan dirinya.
"wani dengan wawa ni mana ?" soal akhtar takut
"takkan kita nak masuk hutan ni balik ? takut lah aku !" celah fawwad
"tak jantan ah kau" perli rafael sambil memandang fawwad
"kau lagi tak jantan ! ingat aku tak tahu ke duduk sini teman miza sebab takut duduk dalam hutan tu ? alasan je !"
rafael jadi segan silu. kantoi pula
"kalau macam tu , aku pergi cari. aku boleh minta tolong orang barbecue tadi. sebab dorang memang staff kat sini so mesti tahu selok belok hutan"
"kau serius aspa ? kalau macam tu aku ikut" ucap fawwad. sesungguhnya , walaupun tidak lurus. dia tetap jantan sejati
"aku ikut juga" ucap izan
YOU ARE READING
straightening
Fanfictionmuhammad adam firzan yang lebih gemar dipanggil izan adalah anak ceo atau anak pewaris syarikat yang ternama. dia telah jatuh hati dengan jejaka yang bernama muhammad harraz fawwad, yang juga jirannya fawwad juga merasai perkara yang sama terhadap...