2. "Outo tunne"

98 15 2
                                    


Tommi

Katson sohvalla nukkuvaa Ollia. Kello on kaksi yöllä, mutta en ole saanut unta miettiessäni tuota bändimme kiharahiuksista basistia. Onko hänellä kaikki hyvin?

Haen makuuhuoneesta peittoni ja peittelen Ollin sohvalle. Jään katsomaan tuon nukkuvia kasvoja. Ne ovat niin levolliset ja suloiset. Hetkinen mitä? Suloiset? Nonii Tommi oiskohan aika mennä jo nukkumaan.

.

.

.

Olli

Herään aamulla pääkipuun. Että pitikin mennä eilen juomaan. Siristän silmiäni ja katson ympärilleni. Tunnistan asunnon nopeasti Tommin asunnoksi. Nousen hämmentyneenä istumaan sohvalla ja kävelen vessaan. Avaan vessanpöntön kannen ja oksennan pönttöön.

Pian tunnen jonkun käden selälläni ja säikähdän sitä.

"Minä se vaan oon", kuulen Tommin äänen ja rauhoitun. Tommin ääni on rauhoittava ja ihana. Hetki? Ihana?

Vedän vessan ja nojaan vessan seinää vasten istumaan sulkien silmäni pääkivun takia. Tommi tuo minulle vettä ja särkylääkkeen, jotka otan nopeasti. Laitan särkylääkkeen kieleni päälle ja juon ison kulauksen vettä päälle. Annan lasin takaisin Tommille ja tuo laskee sen lavuaarin viereen tasolle.

"Haluutko koittaa vielä nukkua, jos teen sillä aikaa aamupalaa?", Tommi kysyy katsoen minua.

Nyökkään ja tuo nostaa minut syliinsä kantaen sohvalle. Tommi peittelee minut sohvalle ja katoaa keittiöön.

.

.

Olen hetken koittanut saada unta, mutta uni ei vain enää tule. Pahus. Nousen istumaan ja kävelen keittiöön istumaan keittiönpöydän ääreen.

"Mitä eilen tapahtu?", kysyn tuolta bändimme komealta rumpalilta, joka on tällä hetkellä selin minuun ja tekee aamupalaa. Sanoinko häntä juuri komeaksi?

"No siis", Tommi aloittaa huokaisten. "Oltiin aika huolissaan susta jätkien kaa ku et ollu vastannu kellekkään koko päivänä. Etittiin sua joka paikasta ja päätin sit viel kerran soittaa sulle ja sä vihdoin vastasit. Kerroit, että olit meiän vakkaribaarin läheisessä puistossa ja tultiin hakeen sut sieltä. Huomattiin heti, että olit aika sekalaisessa tilassa ja raahattiin sut sit tänne ku ei uskallettu sua kotiinkaan viedä siinä tilassa", Tommi kertoo ja tuon äänestä paistaa huolestuneisuus.

Nyökkään katsoen käsiäni. Pian Tommi tulee istumaan pöydän ääreen minua vastapäätä ja katsoo minua. Nostan katseeni tuohon ja huomaan tuon silmissä huolestuneisuuden. Nousen tuoliltani ja kierrän pöydän toiselle puolelle mennen istumaan Tommin syliin. Kierrän käteni tuon ruskeahiuksisen rumpalin ympärille ja painan pääni tuon olkapäälle halaten häntä tiukasti. Tunnen, kuinka hän kiertää myös vahvat kätensä vartaloni ympärille ja halaa minua. Tässä on hyvä olla.

.

.

.

.

Saamme syötyä aamupalan ja viemme astiat tiskiin. Tommi alkaa tiskaamaan samalla, kun minä katoan makuuhuoneeseen. Menen Tommin vaatekaapin luo ja avaan oven ottaen hyllyltä yhden Tommin huppareista ja laitan sen päälleni. Huppari on minulle aivan liian suuri. Haistan hupparia ja se tuoksuu hyvälle ja turvalliselle. Se tuoksuu Tommille. Hyvälle ja turvalliselle? Okei Olli nyt rauhotu.

Kävelen takaisin olohuoneeseen ja vedän mustat pillifarkut jalkaani.

"Mun pitäis varmaan mennä kotiin", huikkaan Tommille. Pian tuo pitkä tummatukkainen rumpali kävelee olohuoneeseen.

"Tarviiks kyydin, mä voin heittää?", tuo kysyy. Nyökkään ja menen eteiseen laittamaan kenkäni ja takkini samalla, kun Tommi menee makuuhuoneeseen vaihtamaan vaatteitaan.

Hetken päästä tuo tulee eteiseen ja pukee ulkovaatteet päällensä. Hän ottaa vielä puhelimen ja auton avaimet eteisen lipaston päältä ja poistumme sitten asunnosta. Menemme hissiin ja painan alimman kerroksen nappia jolloin hissi nytkähtää liikkeelle. On hiljaista. Kumpikaan ei puhu mitään. Käännän katseeni Tommiin ja samaan aikaan tuo kääntää katseensa minuun. Meille muodostuu katsekontakti. Uppoudun bändimme rumpalin lumoaviin silmiin. Ne ovat ihanat.

Havahdun ajatuksistani, kun hissi nytkähtää pienesti merkiksi, että on perillä alimmassa kerroksessa. Avaan hissin oven ja lähden kävelemään talosta ulos pienen punan noustessa kasvoilleni. Mikä tämä tunne on mitä tuo mies minussa herättää?

.

.

.

.

.

Tommi kaartaa autonsa kerrostaloni pihaan ja pysäyttää sen oven eteen. Nousen autosta kiittäen Tommia ja suljen sitten oven. Tunnen Tommin katseen itsessäni, kun kävelen sisälle kerrostalon rappuun. Päätän hissin sijasta kävellä rappusia ylös kolmanteen kerrokseen. Mietin samalla aiemmin tapahtunutta. Mitä tämä tunne on? Olenko ihastunut parhaaseen ystävääni? Ei, en voi.

Saavun asuntoni oven eteen ja kaivan avaimeni taskusta. Laitan avaimen lukkoon ja avaan oven. Astun asuntooni ja vedän oven kiinni samalla potkien kengät jalastani. Otin takkini pois ja laitan sen hengariin roikkumaan mennen peremmälle. Pysähdyn kuitenkin eteisessä olevan peilin eteen ja katson itseäni peilistä. Tunnen vatsassani lentelevän perhosia, kun mietin aiemmin tapahtunutta. Mitä ihmettä tämä on?





Sanat: 654

Sori, jos tää luku oli vähä tylsä. En oo ite ihan tyytyväinen tähän..

Please someone tell me why || Olli x TommiWhere stories live. Discover now