Joonas
Tommi ja Olli menivät keittiöön ja minä jäin Aleksin, Nikon ja Joelin kanssa studion puolelle. Yhtäkkiä kuulemme keittiöstä huutoa ja sen perään itkua. Se oli Olli. Pian huuto loppuu kuin seinään ja tulee hiljaista. Katsomme kaikki toisiamme ihmeissämme ja alamme huolestua.
"Pitäiskö mennä kattoon?", Aleksi kysyy varovasti. "Mä meen", ilmoitan ja nousen sohvalta suunnaten keittiöön. Kävelen keittiöön ja jähmetyn paikoilleni.
Olli
Kuulen yskäisyn takaani ja irtaudun äkkiä Tommista. Käännyn paniikissa ympäri ja näen Joonaksen, joka katsoo tilannetta ihmeissään. "Ömm jätkät, mitä tää on?", Joonas kysyy ihmeissään. Suuntaan katseeni alas ja katson lattiaa ikäänkuin se olisi jotenkin erityisen kiinnostava. Näen sivusilmällä Tommin vain kääntyvän selin minuun ja Joonakseen ja tuo alkaa kaataa kahvia mukeihin.
"Onks teillä jotain?", Joonas kysyy varovasti. Olen vain hiljaa ja katson lattiaa samalla kun Tommi katoaa takaisin studion puolelle. No voi vittu miten kiva.. Jätit mut sitte yksin tänne selittelemään Joonakselle..
"Onks sulla jotain tunteita Tommia kohtaan?", Joonas kysyy katsoen minua.
"E-emmätiiä. T-toi äskönen vaan t-tapahtu", takeltelen hätäisenä.
"Okei?", Joonas vastaa kysyvänä.
En tiedä mitä ajatella. Ajatukseni ovat niin hiton solmussa, että tuskin niitä saisi koskaan selvitettyä. Pidän vain katseeni lattiassa ja koitan kaikilla tavoin pysyä kasassa ja pitää tunnemyrskyn sisälläni. Miks hitossa elämän pitää olla näin vaikeeta?
Tuo blondi hattarapää huomaa ahdistukseni ja kävelee luokseni kaapaten minut haliin. Painan pääni tuon rintakehään ja vanhempi alkaa silittämään selkääni. Se oli viimeinen pisara, en kestänyt enää. Kyyneleet kohosivat silmiini vaikka niitä kuinka koitin estellä ja pian huutoitkin kitaristimme rintakehää vasten.
"Anna tulla vaan, se helpottaa", Joonas kuiskasi ja silitti rauhallisin vedoin selkääni.
Näin sivusilmällä myös muiden jätkien ilmestyvän keittiöön katsomaan tilannetta jokseenkin huolestuneina. Muut katsoivat Joonakseen kysyvästi koittaessaan päästä ajan tasalle. Joonas vain nyökkäsi merkiksi kaiken olevan ok ja painoi sitten hennon suukon hiusteni sekaan.
Joonas
Olin kantanut Ollin sohvalle, jossa tuo jatkoi itkemistä hetken aikaa sylissäni, kunnes nukahti. Laitoin Ollin varovasti makaamaan sohvalle ja peittelin tuon viltillä, joka treeniksemme tiloista sattui lyötymään. Istuin takaisin sohvan reunalle ja aloin silittämään brunen basistin hiuksia ja katsoin tuon nukkuvia kasvoja. Hän näytti niin rauhalliselta nukkuessaan.
"Sillä ei oo kaikki hyvin..", sanoin muille.
En itsekkään tiennyt mitä kaikkea tuo miehenalku kantoi sisällään, mutta sen tiesin, että olisin tuon tukena joka tilanteessa. Olipa se tilanne sitten kuinka huono tai hyvä..
"Pitäiskö meidän järjestää sille joku ammattilainen, jonka kans se sais puhua?", Aleksi kysyi katsoen nukkuvaa Ollia.
Olihan se tietenkin hyvä idea, mutta olen aika varma ettei Olli kenellekään tuntemattomalle avaudu. Niin kauan olin tuon pojan tuntenut, että tiesin sen jo varmaksi sanoa. Jos basistin saisi edes meille avautumaan asioistaan toden teolla olisi sekin jo saavutus..
"Muuten ihan hyvä idea, mutta en usko, että Olli avautuis kellekään tuntemattomalle", sanoin päätäni pudistellen.
"Mitä jos vaan lopetettais treenit nyt tältä päivältä? Ei varmaankaan tässä hetkessä oo nyt paras aika alkaa tekemään töitä", Tommi järkeili ja me muut myönnyimme hänen ehdotukseensa.
Mähän oon sanonut, että Tommi ei puhu paljoa, mutta silloin kun se puhuu niin se puhuu asiaa..
Sanat: 485
//Tässä vaiheessa mun ois varmaan parempi pyytää anteeks teiltä. Lupasin olla aktiivinen tän kirjan kans ja nyt kusin senki homman :D
Mulla on ollu viimeaikoina tässä vähän hankalaa oman mielenterveyden ja jaksamisen kans. Mua on ahistanu asiat ihan hitosti ja ollu vähä vuoristorataa. Välillä on joutunu taisteleen monta päivää, että pysyy ees jotenki kasassa ja välillä menee vähä paremmin. Tästä syystä ei oo tullu lukuja, mutta yritän luvata silti alkaa panostaan tähän kirjaan. Haluan kirjottaa tätä teille ja nautin kirjottamisesta :3
Ootte ihania ja kiitos, että ootte jaksanu oottaa :3
VOUS LISEZ
Please someone tell me why || Olli x Tommi
Fanfiction"Nojaan penkin selkänojaan ja katson tummaa taivasta, jossa tähdet tuikkivat kirkkaina. Kaikki on päin helvettiä juuri nyt.." Ollin elämä on ihan levällään. Eräs hyvin tärkeä ja läheinen ihminen on menetetty, mieli on maassa, mistään ei tunnu tuleva...