TAJUK : TATTOO
PENULIS ASAL : NAZIRA RAFFIE
CHAPTER 10

sudah genap 100 hari Dick pergi tinggalkan sa..Kami sama2 accident. Dick mati di tempat kejadian,dan sa pula cedera parah. Sa masih hidup dan masih buli berjalan. Parut d lengan sa jadi saksi pemergian Dick..hidup sa yg cerah jadi gelap..dunia seolah2 menyisihkan sa..org yg sa cintai sdh tiada..pergi bersama jiwa sa.. kamu buli imagine ka situasi sa masa ni? Sa berkurung d bilik c Dick.. sejak pemergian c Dick,sa sdh d rumah family dia..d bilik dia..sentiasa berkurung..sa baring d katil Dick..sa hidu setiap malam bantal c Dick..sa dapat rasakan Dick ada bersama sa..

“Ton..jgn begini bah. Life must go on..” Dona peluk sa. Dia pun nangis2 sdh.

“Ton,dunia belum berakhir. Kita doakan saja utk c Dick. Mesti dia sedih tgk ko begini Ton..” Carol pun peluk sa nangis2.

Bepeluk kami 3 org. dorang mmg rajin datang p tengok sa setiap hari. Lepas balik kerja drang mmg datang rumah Dick semata2 utk sa. Rasanya mo krem sdh mulut drg pujuk sa..tapi sa masih tidak boleh move on. Sa tidak boleh tanpa Dick..he is my everythings..

Hby..we have promise before..but why u broke it..? why hby? U leave me alone here without u..sa weak,sa nda sedia utk semua ni..life without him..i never imagine that we have to be like this..

* * * * *

“Ton,cepatlah...! nnt kita trtinggal flight ni..” Dona tarik tangan sa. Terhuyung hayang ba sa oleh ni mandak. Kuat betul tenaga dia menarik sa. Carol d depan sdh sama c Stanley. Lugg sa sdh c Bobby tarik. Kenapa la durang mo paksa sa join trip drg ni..

“Ton,passport ko mana?” Dona tgk sa.

“Ada sini beg sa..” Sa trus kasih keluar tu passport sa. Dona ambil trus dia tgk.

“Ok..bah ko d depan sa..” Bilang Dona. Dia surung sa berbaris d depan. Adui..mcm budak2 ba sa kena layan. Sa tgk Bobby d belakang Dona. Carol d depan sekali lepas tu baru c Stan.

“Babe..senyum ba! Kita mo p kuria ni..senyum..” Stan hug sa. Sa try juga senyum utk kawan2 sa. Sa tau drg mmg plan ni trip utk sa. Drg mo sa keluar dri kesedihan sa. Mcm2 sdh yg kawan2 sa buat utk sa ni..tapi sa ja yg masih belum mo move on.. I miss him...

Dalam flight sa duduk alone.. Dona sama Bobby,Carol sama Stan..mula2 Stan sama Bobby mo duduk tempat sa. Tapi sa nda mau,sa req mo duduk sana. Sebelah sa ada 1 seat lagi masih kosong.

“Ton,ko ok sini?sure?” Dona mo pujuk sa duduk sebelah dia la tu. Sa senyum.

“Sa ok sini..”

“Ba..anythings sa di belakang sana.. pggil sa..” sa tgk pat duduk durang..dui..jauh juga dari sa. Mcm sa ja terpisah jauh dari drg ni.

“Ok Ton..” Trus Dona kiss dahi sa. Duiii..mmgla mcm budak2 sa kena layan ba.

Baru sa mo tutup mata..

“Hi..” terkejut sa ada suara lelaki mcm dekat betul sama sa. Skali sa buka mata,mat salleh la bah pula. Dia duduk sdh d seat sebelah. dia senyum nda sa balas 'hi' dia. Adei! Fikir mmg kosong ni seat..ada pula org bah..adei.. geli juga sa ni mat salleh. Muka dia mcm pengganas ni. Berjambang lebat. Dia pakai t-shirt putih aduii! Terkeluar lagi bulu dada..yakkk!

And we fly...sa tutup mata sa rapat2. Bukan sbb sa takut..tapi sa cuba menahan air mata sa dari mengalir.. Dick janji sa mo pigi Istanbul utk honeymoon..klu dia masih ada,mesti sa fly dgn dia skrg ni..enjoy our honeymoon.. but now here I am..fly without him.. Dear God...I realy miss him..y u take him..y I have to face it alone..

“Im Don.” dia hulur tangan. Sa tarik nafas.

Sa buka mata...mmg ganggu betul la ni mat salleh! Sa baru mo mimpi Dick..dia pula kacau! Sa cucuk juga mata ko ni! Arrggg!!!

TATTOO Where stories live. Discover now