TAJUK : TATTOO
PENULIS ASAL : NAZIRA RAFFIE
CHAPTER 14Esoknya kami semua stay d rumah saja. Nick ada buat bbq mo celebrate last day kami di sana. So everyon start packing2 sdh. Nick,Bobby sama Justin prepare bbq. Kami start bbq tu kira2 jam1 tengahari. Tidak buli buat malam,sbb esok flight kami jam9 lbih.
Sepanjang hari tu sa sama Justin tidak bertegur. Justin cuma bercakap dgn yg lain. Dia buat sa mcm tidak wujud ni. Sa pun tidak mo kalah jga. Sa langsung tidak tegur dia. Sa buat2 close sama Nick since kami mo balik sdh kan. C Nick pun jenis yg melayan jga..happy go lucky kan..
“Bah mari take picture!” Stan panggil kami semua. Stan d depan pigang hp dia. Depan sa Carol sama Nick, Dona sama Bobby sebelah kiri sa. Justin..hrmm..ntah mana dia. Malas sa mo tgk. Balik2 c Stan snap. Surh kami buat free stail. Mcm2 ba klu c Stan ni. Kami layan ja la. Lagipun last day sdh kan sini..
“Jom makan!” bilang Nick.
Esoknya awal kami p airport icheon. Nick sama Justin hantar kami. Sa shakehand and hug c Nick ja. C Justin langsung sa nda tgk. Lepas tu kami pun masuk dalam....
KKIA (the next day)
Finaly kami sampai sabah! 2 minggu d korea buat sa jadi segar sudah. Sedikit2 kesedihan sa berkurang. Sa cuba fikir positif sepanjang perjalanan sa balik dri korea-kk. Bila sa tgk bff sa,drg semua sudah banyak berusaha utk buat sa happy. Smpai susah2 bawa sa enjoy sana korea.. ya..i have to move on.. sa mesti hargai apa yg bff sa sdh buat utk sa.. sa yakin Dick pun mesti mo sa move on.. move on bukan bererti sa sdh buang Dick dari hati sa..Dick tetap berada d hati sa smpai bila...
Sa,Carol dan Stan naik teksi balik rumah sewa kami. Bobby dan Dona pun naik teksi. Tapi teksi lain la.. smpai saja rumah sa terus masuk bilik tidur. Penat ba tu.. Carol pun masuk bilik dia tidur jga..
Tok..tok..tok..
“masukla Carol..” Carol masuk. Senyum2 dia tgk sa. Hrmm..apa lagi ni..
“Napa?”
“Nah! Ko punya..”
“Apa ni?” sa tgk tu kotak yg Carol bagi. Kotak hadiah berbalut kemas.
“Justin suruh bagi ko..” trus sa bangun bila dgr nama Justin. Sa ambil tu kotak.
“Justin suruh sa bagi ko..” bilang lagi Carol. Berkerut dahi sa.
“Bah sa mo p rehat dlu..” Trus Carol cubit pipi sa. Dia keluar dri bilik sa.
Sa renung tu kotak. Apalah kunun c Bayau men kasih sa ni. Mo juga berlapis2 hadiah. Ciss! Gatal jga hati sa mo tau apa isi dalam tu kotak. Jdi sa trus buka.
Besar mata sa tgk tu necklace. Buah dia LOVE. Apa maksud dia ni? Lepas tu ada kertas mcm surat. Sa buka...
Dear Quenn...
im sorry I ever hurt u with my words.. I did't mean to hurt u..im realy sorry..
there a reason why iam acting like that when im with u..
Im just trying to control my heart..
my heart..it beat fast everytime we close..
I almost lost my control when we stuck at the bathroom..
u wanna know why?
Coz I fall for u..
since the day I meet u at the office..
I already fall for u..
but im too late..Dick got u before me..
When I meet u at poring with him,I can see how deep love between u and him..
It hurt me badly..realy hurt me when I saw he kiss u..he hug u..
how I wish iam the one who be with u..
When im hear bout the accident,honestly..I realy felt sorry for u..
I never mean to take advantage for what just happen to u..
I know how hurt when we lost our love one..
I feel it when I lost u..
I keep calling Bobby to take u out..
To refresh ur mind..
I ask him to brings ur go korea at my brother place..
When we meet at flight,ur know how happy I am?
Im watching ur..take care of u from far..
but the stupid mat salleh realy make me going crazy. When ur sleep I saw him
try to touch ur beauty face! Damn! I will not let that asshole touch my girl..my love one..
Ur keep asking me who my Love one..
its u..cant u see it?
Im not going to push u..
that necklace..put it on ur neck when ur ready to accept me..
I will wait for u..
im going back to Sabah,tomorrow.. just to let u know.. hehe...
Take care..
Justin
nafas sa terhenti seketika.. he fall for me before Dick? Realy? That bayau love me? Sa nda tau napa hati sa berbunga2..wink2..I can see the butterfly around me.. Justin fall for me? What should I do? I have promise Dick not to replace him with another men.. thats our promise...what should I do? Dick..hby...tell me what should I do....?
3 days later..
got calling from Bobby.
“Yes Bobby?”
“Where a u?”
“Home. Why?”
“this saturday is Dona birthday. I want to surprise her. Will u help me?” andu ba...sweetnya Bobby.
“Of couse! Y not!”
“Ok. Lets meet we have to discuss bout it.”
“Just 2 of us?”
“No la! Brings Carol with u. I pick u two 8pm.”
“Ok!”
kami stay sana McD api2. Me,Carol dan Bobby..
“So what ur plan?” sa tgk Bobby.
“Ok. Mcm ni.. sa plan mo buat private party sana rumah. Tapi mcm nda siok pula sbb ada family sa.” trus berpandangan sa sama Carol. Ketawa kami trus..faham2...
“So?”
“So,sa plan mo buat birthday party utk dia sana Manukan Island. We stay 1 night sana..mcm?”
“Kami ok ja. Ko belanja kan?”
“Dont worry. Count on me..” bilang Bobby. Then kami pun plan la apa mo buat. Siap kami discuss tu Bobby hantar kami balik. Mcm sa mo tanya Bobby pasal Justin..tapi malu pula sa.. nanti2la sa tanya..
Justin pun sa nda tau sdh smpai kk ka belum..tiada pula dia cri sa. Sa ni pun tunggu2 dia juga sebenarnya..lepas sa dpt tu letter,sa pandai teringat2 dia..pandai rindu..dia pun mcm sa ka tu? Dia pandai rindu sa ka?
Then incoming call....~~~~~ teka kamu siapa? Hehe..esok sa update lagi ar... wink2..
YOU ARE READING
TATTOO
RomanceTAJUK : TATTOO PENULIS / IDEA ASAL : NAZIRA RAFFIE REPORT. Cerita ini saya repost balik dalam file wattpad baru saya.