TAJUK : TATTOO
PENULIS ASAL : NAZIRA RAFFIE
CHAPER 15

Incoming call from 011*******

Me : Hello..

Someone : Hi Quenn..its me Utt..

Berkerut dahi sa. Apa lagi ni saitan mau. Sejak funeral Dick,sa sdh tidak jmpa dia. Dia balik pun skejap ja masa funeral adik dia tu. Tiba2 call sa,no lama dia mmg sa sudah block. Now dia call sa guna nombor lain.

“What?”

“How a u?”

“Napa juga ko sibuk tanya ni?!”

“I want to meet u. can I?”

“For what?”

“There is somethings I want to tell u.”

“U can tell me now.”

“We have to meet. I need to see u..”

“U know what,I dont have any damn reason to meet u. I dont want to see ur face anymore!” trus sa end call. Sa buang hp sa d katil.

Saitan! Buat apa mau jumpa saya? Jgn2 dia mo buat hal lagi ni..dia sengaja mo jumpa sa,minta maaf konon! Ingat sa percaya sama kata2 ko tu. Pigi mampus lah!

Hilang mood sa trus lepas bercakap sama c Utt. Bagus2 hati sa berbunga butterfly sgala gara2 Justin. Dia pula bikin hilang mood sa. Bagus sa tdur!

* * * * *

One day masa sa lepak sana upperstar alone sambil main candycrush..

“Hai..” sa angkat muka. Shit! Apa lagi ni saitan mau. Nda lagi dia tanya2,trus dia duduk depan sa.

“What now?” Sa jeling dia dengan penuh menyampah.

“How a u?”

“Can u see it? Im fine.”

“I miss u..”

“Yakkh! Tolong la Utt. Eiii! Geli sa! Ko buli jgn ganggu hidup sa ka lagi?”

“Im just want to say sorry. Im for what im done before.”

“Ok. Then? Anythings?”

“Quenn,plz..”

“Oh gosh! What now Utt? U want to buli me lagi kah? Now Dick already gone,so mau balas dendam?” Utt tunduk. Sa terus buang muka. Sa memang benci sama dia.

“Im realy sorry Quenn. I know I should't hurt u..im sorry..” and he start crying.

“Wait! Y a u crying? U look like a dump! Shit!” Sa marah Utt. Bikin malu jua tu dia mo nangis2 on public.

“Im sorry...” nah kau...makin teresak2 dia menangis sana ar..

“Stop it Utt..” sa try berlembut. Bila sa nmpk dia sdh semakin kuat nangis.

“Im sorry..”

“Ok..ok..fine. I forgive u. now stop crying like a kids.”

“Thank you..” trus dia lap2 tu muka dia sama tu lengan baju dia. Sa geleng2 kepala ja tgk dia.

“Im going to leave Sabah. Im going move to Singapore..” bilang Utt bila dia sudah tenang.

“oh..ok..how bout Flora?”

“I will take her with me. We going married..”

“Realy? Bagus la tu Utt. Mmg patut ko jaga dia. Ko mesti bertanggungjawab. Be a man..” Sa bilang. Lega sa lepas dgr kata2 c Utt. Mgkin dia sdh insaf kali..

“Sa banyak salah sama Dick. Sa rosakkan hubungan dia sama Flora. Sa mau minta maaf sama dia,tapi sa sdh terlambat. Sa tidak tahu bila sa akan balik sini lagi. Sebelum terlambat sa mo mnta maaf sama ko juga atas semua perbuatan sa sama ko..” Utt nangis lagi.

Now..sa sudah cooling down. Positif..positif..positif.. nobody perfect. Even sa sndri pun perna buat salah juga. Jadi sa ambil keputusan utk maafkan dia..sa mo lupakan semua yg pahit tentang dia..dia sudah datang berjumpa dgn sa dan meminta maaf,sa mmg patut maafkan dia..

“I forgive u Utt..dont worry. Plz take care of Flora. What about Diane?”

“She gone already. I dont know where and I dont want to know.”

“Good. Fokus ur new life with Flora..” dia senyum.

Kami kemudian berbual and we start making friend again. He not bad actualy,cuma dia berdendam sbb perna di khianati oleh org yg dia sayang..tapi dia sdh insaf..so kenapa sa mo terus2 hukum dia kan...

TATTOO Where stories live. Discover now