Evet bu küçük piçten bahsediyorum.
Çünkü kendisi cidden bir piç.Kraliçe Cersei(sersi) ve ikiz kardeşi Jamie Lannister'ın piçi.
(Not:Game of Thrones izlemediyseniz izleyin gencolar çok şey kaçırıyorsunuz.İzlemeden burayı okuyorsanız spoilerlanacaksınız)
Ensest ürünü bir piç.
Karakteri de kendisi gibi piç olan bir insan müsvettesi.
Ve tüm bunlara rağmen bu sarı çiyan Kral Robert'ın meşru çocuğu ve meşru kral sayıldı dizide iyi mi?
Üstüne üstlük buna engel olmaya çalışan Ned, Stannis gibi adam gibi adamlar da Lannister ailesinin Joffrey'in götünü kollaması sebebi ile başarısız oldular.
Tüm bunların ardından da bu adi şerefsizin ölümü basit bir zehirlenme vakası ile geçiştirildi dizide.
Ne adalet ama...
İşte bu yüzden sana kırgınım R.R Martin(Game of Thrones'un yaratıcısı-yazarı) )=...
Neyse bu yavşağı(bit yavrusunu) tanıttıktan sonra biraz da onun karakterini yaptıklarını gelmişini ve geçmişini analiz edelim.
Kendisi daha önce de bahsettiğim üzere ensest ürünü birisi.
Yanisi kırık kafası ve onun içindeki birbirinden iğrenç fikirlerin hepsinden sorumlu değil....
Çünkü muhtemelen beyin hasarı veya doğuştan gelen bir psikolojik bir sorunla doğdu.
Ben burada ayrıntısı ile bahsetmeyeceğim- ama merak edenler ensestin sebep olduğu genetik kaynaklı-fiziksel ve zihinsel rahatsızlıklara bakabilirler.
Bunun dışında...o hala adi şerefsizin biri....peki neden?
Ne yaptı bu adam veya nasıl yetiştirildi ki yazarımız kendisinden bu şekilde bahsediyor.
Bunu da anlatmaya hemen başlayalım pek sevgili okurlarım.
İcraatlarından başlıyorum.
-Kardeşi Tommen'ın kedisinin karnını kesip bağırsaklarını ona yedirmek ile tehdit etmek
-Arya ile oynayan kasabın oğlunun yüzünü kılıçla kesmek.Akabinde gelişen olaylar sonucunda onu öldürtmek.
-Ned Stark'ı piç olduğu ortaya çıkmasın diye öldürtmek.
-Sansa Stark'ı kral muhafızlarına dövdürmek.İnsan içinde kıyafetlerini yırtarak onu soyunmaya zorlamak.
-Sansa'yı ölü babasının kazığa geçirilmiş başına bakmaya zorlamak.
-Dayısı Trion'ı çeşitli yollarla aşağılamak.
-Saraya getirilen hayat kadınlarına işkence etmek, birini arbaletle öldürmek.
-Şovalye Dontos Hollard'ı soytarı yapmak.
-Babasının ölümü ile ilgili şarkı söyleyen ozanın dilini kestirmek.
Ve daha nice itlikler....Uzar gider böyle.
Adam cehennemdem V.I.P bilet almış.
Game of Thrones'un en zalim karakteri bile olmamasına rağmen.
Şimdi....gelelim yetiştiriliş şekline.
Kendisi arkolik, savaş ve av düşkünü kral(tabi gerçek babası değil-babası bildiği babası)- narsist, anti sosyal davranışlar gösteren-onu sağlıksız bir şekilde şımartan bir annenin çocuğu.
Yukarda saydığımı etkenlerin ışığında babasının pek ilgilenmediği, annesinin yetiştirdiği bir çocuk olduğunu söyleyebiliriz rahatça.
Ama onun için hemen sevinmeyin yine de....
Çünkü annesi Cersei Lannister anti sosyal yönelimler gösteren(potansiyel psikopat-sosyopat)çocuklarını hastalıklı bir sevgi ile büyüten birisi.
Özetle arkadaşın durumu bu.
Şimdi gelin biraz da onun hal ve hareketlerini analiz edelim ve tabloyu tamamlayalım.
Kendisi her şey den evvel aptal ve korkak birisi(diziyi izleyenler neden bunu dediğimi anlamıştır).
Tüm zalimliğine rağmen durum bu.
Hatta zalimliği bile annesinin kontrolüne kısmen de olsa tabi birisi Joffrey.
"Annem eşine vurmak doğru değildir dedi o yüzden seni dövmüyor dövdürtüyorum."
Demişti Sansa'ya da...
Dedesi Tywin Lannister dan yediği "Eğer kralım demek zorunda kalıyorsan gerçek bir kral değilsindir." ayarına girmiyorum bile.(merak edenler açıp izlesin güzel bir sahnedir)
Peki günün sonunda....Sadede gelip bu bölümü nihayete bağlarsak....
Joffrey'in tarihteki genç yaşta tahta geçmiş hükümdarlardan ilham alınarak oluşturulmuş kurgusal bir "çocuk kral" olduğu nettir.
Ensest ilişki ürünü olması da ortaçağda avrupalı hanedanlar arasında yapılmış akraba evliliklerine bir göndermedir.
Ayrıca merak edenler için son bir not ekleyeyim.
Kısa ama acılı bir ölümü olmuştur kendisinin....
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazar's Rastgele İçerikler
RandomKafama estikçe yazacağım zaman zaman birbiri ile tutarlı zaman zaman alakasız içerikler-sohpet muhabbet konuları ve diğer şeyler.