Bir dünya hayal edin.
İçinde süper kahramanlar olsun.
Ama bizim gibi olsunlar-biraz iyi-biraz kötü-biraz da yozlaşmış.
Ya da Hollywood yıldızları gibi olsunlar.
Aslında hayatı menajerler ve yapım şirketleri tarafından kontrol edilen bir grup bağımlı ve sorunlu ama uzaktan hayranlık duyulan insana benzesinler.
Sonuç itibarı ile hayaliniz kısa süre sonra The Boys(Dizi) evrenine veya ona benzer bir şeye çıkacak.
Ne güzel....Değil mi....
Değil.
Her şeye rağmen bugün The Boys dizisinden veya onun içinde bulunan siyaset eleştirilerinden bahsetmeyeceğim.
Ama.Yine de kısaca değinmek gerekirse dizi sağ ve sol siyasetin en cringe, ızdırap yanlarını, Amerikan rüyası-imajının iç yüzünü gayet güzel bir şekilde gözler önüne seriyor.
Yanisi tavsiye ediyorum.
İzleyiniz sayın sevgili pek ponçik okuyucular.
Şimdi....Konumuza geri dönelim....
Homlander.
Yani üstteki fotoda da gördüğünüz şerefsiz Süpermen.
Daha detaylı bir anlatı ile.....Süpermen'in tramvatik çocukluk geçirmiş psikolojik olarak dengesiz ve zorba versiyonu.
Bugünkü konumuz o.
Çocukluğuna inerek başlayalım.(Sigismund Freud veya başka bir Psikoloğuz ya...Öyle yapalım)
Kendisi doğumundan önce kendisine verilen aşırı miktarda V bileşeni(Conpound v) sebebi ile annesinin karnını yararak ve onun ölümüne sebep olarak doğmuştur.
Doğar doğmaz gözlerinden ışınlar saçan karakterimiz bu özelliği sayesinde doğumundaki doktorları da öldürmüştür.
Ve bunun ardından gelen yıllarda Vought(dizideki süperkahraman şirketi) onu adeta bir deney faresi gibi yetiştirmiştir.
Kendisini seven bir ailenin olmadığı bir ortamda devamlı bir battaniye eşliğinde yapılan testler ve onu inceleyen bilim adamları ile geçmiştir çocukluğu.
Bir de onu ideal Amerikan Süperkahramanı yapacak liberalizm-hristiyanlık-ABD milliyetçiliği gib değerleri öğrenerek.(Daha doğrusu bu değerlerin ona empoze edilmesi ile)
Sonuç itibarı ile kendisi kelimenin tam anlamı ile bir proje çocuktu.
Ona ait bir hayatı bile olmayan...(anası babası ya da onu sevip yetiştirecek birine de sahip olmayan)
Peki sonra ne oldu...
Vought'un uydurduğu dünyaya düşen bir uzaylı hikayesi eşliğinde gerçek adı John olan karakterimiz ABD nin ideal Süperkahramanı olarak sahneye çıktı.
Sonra neler mi yaptı?
Bakalım.
-Vought'u tehdit eden bir senatör ve daha önce imzalı fotosunu verdiği oğlunu bindikleri uçağı lazer çıkaran gözleri aracılığı ile yok edip öldürmek.
-Gittiği bir olay mahallinde suçlular teslim olmasına rağmen onları öldürüp sonra da "önce onlar bize saldırdı" demek.
-Teröristler tarafından kaçırılan bir uçağı kurtarma görevi sırasında teröristlerle savaşırken uçağı kullanılamaz hale getirmek, sonra da herkesi kurtarmak imkansız olduğu için başarısız görünmemek adına tüm yolcuları düşen uçakta ölüme terk etmek.Olaya itiraz etmeye çalışan veya ona bir iki adım yaklaşan bazı yolcuları da lazer gözleri ile öldürmek.
-Dünyanın bir ucundaki bir terör operasyonunda teslim olan bir teröristi ayağı ile kafasını ezmek sureti ile öldürmek.
-Aynı zamanda sevgilisi olan Vought yöneticisini gözlerini ve beynini eriterek öldürmek.
-Vought'un çıkarları uğruna teröristlere onlara süper insan gücü verecek V bileşeni vermek.
-Başka insanların kılığına girebilen başka bir kahramanı öldürmek.(boğarak)
-"Bir şekilde" V bileşenine ulaşmış "süper kötü" lerden birini durdururken masum bir ergeni lazerle keserek öldürmek.Sonrasında Afrika'da geçen olay için "yemekleri yok ama telefonları var, öyle mi?" demek.
-Başka bir süper kahraman olan sevgilisi ile öpüşürken teslim olmuş bir suçluyu kafasını eli ile parçalamak sureti ile öldürmek.
-Oğluna zorbalık yapmak.
-William Butcher'ın eşine tecavüz etmek(Bu her şeye rağmen şüphelidir.İkili birlikte olmuş ve bu birliktelikten Homelander'ın oğlu Ryan doğmuştur.Ama birlikteliğin tecavüz olduğu şüphelidir)
-Seven'ın(Homlander'ın lideri olduğu süperkahraman takımı) diğer üyelerine defalarca zorbalık yapmak.
-Starlight'a(ki bu karakter kadındır) defalarca kez tehdit ve fiziksel şiddette bulunmak.
-Starlight'ın arkadaşı olan (ve eski erkek arkadaşı olan) başka bir kahramanı vahşice öldürmek.
-Sözde intihardan kurtarmak için yanına geldiği bir sivili intihara zorlamak.
-Queen Maeve(bu karakter Seven'ın bir üyesidir) karakterini kız arkadaşı üzerinden tehdit etmek.
Ve bu yavşağın puştlukları böyle sürer gider işte...
Şimdi isterseniz gelin karakterine bir bakalım.
Kendisi artık anlamış olacağınız üzere tipik bir zorba.
Ayrıca zeki, kurnaz ve manipülatif bir karakter.
Ve koca bir bebek.
Daha sonra lazerle beynini eriteceği sevgilisinin dizine yatıp başını okşatan, hatta (hazır olun şoka-RAHATSIZ EDİCİ İÇERİK ALARMI) onun göğüs sütünü ısıtıp ısıtıp içen bir bebek.
Kendisi için en önemli şey sevilmek ve toplum önündeki imajı olan bir bebek.
İç dünyasında çok ciddi güven-özgüven sorunları yaşayan bir zavallı.
Şunları da eklemek gerekirse şerefsiz süpermenimiz ayrıca
-Hemen çözemediği bir sorunla karşılaşınca da kafayı yiyen, ciddi şekilde panikleyen.
-Sevgilisi ile sözleştikleri konuşma, buluşma zamanı biraz geçikmeye uğrayınca ciddi şekilde sinirlenip güven sorunu yaşayan
-Zaman zaman duygularını kontrol etmekte zorlanan
-"Ben ne yapacağım-Ne edeceğim" havasında
-Ayrıca da şizofreniden de muzdarip
BİRİSİ.
Olayı artık bir sadete bağlamak gerekirse
Kendisi sırtındaki Amerikan bayrağından pelerinle bir ABD-Kapitalist sistem eleştirisi...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Yazar's Rastgele İçerikler
De TodoKafama estikçe yazacağım zaman zaman birbiri ile tutarlı zaman zaman alakasız içerikler-sohpet muhabbet konuları ve diğer şeyler.