3. Mähän oon hetero

60 7 2
                                    

Olli

Mitäköhän tosta laivareissusta tulee, voi olla et se laiva on ihan täynnä. Onkohan meillä edes ikkunaa hytissä, mulle saattaa tulla huono olo jos on ikkunaton hytti. En oo montaa kertaa käyny Kampissa, nyt näköjään ollaan siinä lähellä kun tossa oli joku opastekyltti. Vitsi mulla on nälkä, se pelkkä proteiinipatukka ei tainnu riittää aamupalaks.

Olemme jonkun infotaulun luona ja Tommi yrittää saada kinastelevia Joelia ja Porkoa hiljaiseksi, nyt niillä taitaa olla leikkitappelu koska Joel kutsuu Joonasta herra hattarapääksi. Sehän pitää paikkansa, koska Joonaksen hiukset on vähän niinku pehmeetä hattaraa. Sellaset söpö- Olli mitä vittua älä mieti tota. Miks mä ajattelen näin, mun pitäis olla hetero. Ainakin luulen silleen. Mitä vittua mun päässä taas liikkuu? Nyt haluun vaan syömään ja sit sinne laivaan.

"Jos mentäis vaikka tohon burgerpaikkaan?" Aleksi kysyy ja osoittaa sormellaan infotaulussa näkyvää hampurilaisravintolaa. "Pizza kel-" Joonas aloittaa mutta Joel käskee tätä pitämään suunsa kiinni. Joonas nauraa ja huomaan, ettei hänellä oikeasti ole väliä, mihin mennään syömään. Päädymme kävelemään kohti burgerpaikkaa, Joonas kävelee edellä sillä hän tietää, minne pitää mennä. "Ei helvetti sielt saa bissee ateriajuomaks" Joonas huudahtaa meille ja nauran. Tottakai Joonas innostuu aterian mukana tulevasta bissestä. "Nyt jos kusetat nii teen sun hiuksista oikeeta hattaraa" Joel sanoo "no en kuseta tuu kattomaan" Joel ottaa pari juoksuaskelta ja samalla minäkin näen ravintolan mainoksen, jossa sanotaan, että juhannuksen kunniaksi ateriajuomaksi on saatavilla myös olutta.

Joonas

Pääsimme juuri burgerpaikkaan, kävelen suoraa tietä ikkunan vieressä olevaan kuuden hengen pöytään ja istun ikkunan vieressä olevaan penkkiin katselemaan maisemia. Pikkuhiljaa muut jätkät kerääntyvät pöytään, Joel istuu mun viereen. Olli tulee minua vastapäätä, hänen viereensä istuvat Niko ja Tommi. Niko istuu Joelin viereen. Pian tarjoilija tulee ruokalistojen kanssa, ja alan lukemaan listaa. Päädymme kaikki ottamaan saman hampurilaisaterian -sen, johon saa bissen juomaksi- mutta Olli ottaa vettä juotavaksi. Ehkä se haluu huolehtii meistä, joka on ihan hyvä juttu. Odotamme hetken aterioita ja puhumme tulevasta laivareissusta, joka kestää viikonlopun yli. Minulla ei ole sellaista fiilistä, että jaksaisin olla keskustelussa kunnolla mukana, joten keskityn kuuntelemiseen ja ikkunasta ulos katselemiseen. Toivon ettei laivalla vanhat muistot tuu mun mieleen, mun siskon kuoleman jälkeen tapahtu hirveitä asioita ja en haluu enää koskaan olla niin hukassa ja pohjalla mun elämän kanssa. Noni nyt meijan safka tulee pöytään ja kaikki keskittyy siihen, että saa oikeen aterian.

skipataan siihen että jätkät on syöny

Olli

Kun saimme syötyä, lähdemme kohti terminaalia hyvässä aikataulussa. Ruoka oli hyvää, ja oli hyvä päätös pysyä vesilinjalla. Kuulen etäisesti jätkien juttelevan siitä, että hytit ovat eri kansilla. No, ei voi mitään. Eipä siellä hytissä kuulu kun säilyttää tavaroita ja nukkua darraa pois- siis ne, joille tulee darra.

Tää terminaalihan on melkein tyhjä, ei siis paljoa porukkaa viettämässä juhannusta laivalla. Ehkä ihan hyvä. Joel ja Joonas juttelee innoissaan laivan pelikoneista ja bingosta. Joonas nauraa ja hymyilee. Joonaksen hymyssä on jotain spessua, koko tyyppi on muutenki niin hyvännäkön- Olli vittu ei tällästä, se on sun frendi. Nyt vittu sit. "Laivaannousu tais alkaa" Tommi sanoo ja hätistelee meitä kohti check-in tiskiä. Saamme kaikki hyttikortit ja lähdemme kävelemään terminaaliputkea pitkin. Yhtäkkiä tunnen käden kiertyvän hartioideni ympärille "mites menee Olli, onks kivaa mennä laivalle?" vieressäni kävelevä Joonas kysyy hymyillen "Joo, kiva päästä hetkeks ottaa irtiotto arjesta ja viettää aikaa porukalla" vastaan Joonakselle. Vittu, mitä Joonas tekee tossa. Mun sydän hakkaa varmaan tuhat kertaa minuutissa. Joonas on lämmin, tuntuu jotenki turvalliselta kävellä sen vieressä. Se vaan pitää sen kättä rennosti mun hartioilla. Tähän vois jopa tottua. Olli pliis, mitä nyt taas.

Joonas

Irrotan otteeni Ollista ja juoksen Joelin taakse ja yritän hypätä hänen reppuselkäänsä. Joel kuitenkin kääntyy ympäri "ei vittu Porko, mä arvasin tän" tuo sanoo ja yrittää läpällä huitaista mua lompakolla "varo tai vien sun lompakon" sanon ja yritän napata Joelin lompakkoa, jossa en kuitenkaan onnistu. Viimeinki päästään laivaan ja lähdetään kohti toista meijan hyteistä, joka on 8-kannella.

Avaan hytin oven ja meinaan tiputtaa puhelimeni "KUKA VARAS HYTIN" huudan ja kaikki katsovat Joelia "mä taisin tehdä varauksen" Joel sanoo "kiitos ku otit ikkunahytin bro" sanon ja heitämme ylävitoset Joelin kanssa. Kaikki kasaavat tavarat sohvalle, josta voi myöhemmin taittaa sängyn, ja Aleksi kiipeää toiseen yläsänkyyn. Niko istuu hytissä olevalle jakkaralle ja Joel ja Tommi istuvat alasängylle. Istun sohvalle, jossa on juuri ja juuri tilaa mun perseelle koska se on täynnä laukkuja ja takkeja. "Eiköhän sit lähetä kaljalle pojat" Joel sanoo "ei nyt viel ku tää ei ees oo lähteny satamasta" sanon ja kaikki kurkkaavat ikkunasta ulos "hups, en kiinnittäny huomiota" Joel sanoo ja naurahtaa. Hän nousee ylös ja menee vessaan. Olli istuu hänen paikalleen ja meille tulee Ollin kanssa katsekontakti, mutta Olli kääntää katseensa äkkiä pois. Outoa, mikäköhän sillä mahtaa olla? Yhtäkkiä Joel tulee vessasta ja huomaa Ollin istuvan hänen entisellä istumapaikalla. "Mä istun sit tähän" Joel sanoo ja yrittää tiputtaa mua lattialle sohvasängyltä. Taistelen vastaan, en haluu luopua hyvästä istumapaikasta. Joel kuitenkin voittaa ja päädyn lattialle, jälleen kerran.

Olli

Oon kateellinen Joonaksen ja Joelin väleistä. Miten ne osaa olla noin rennosti ja esimerkiks painia istumapaikan takia. Oonko mä mustasukkanen Joelille? Mitä vittua, ei siihen pitäis olla syytä, mähän oon hetero ja Joonas on mun kaveri. Ei mulla oo tunteita Joonasta kohtaan... Vai onks se mahdollista? Mitä vittua, luulin että oon hetero. Vai oonko...? Voi jumalauta nyt tää reissu menee siinä että mietin mun seksuaalista suuntautumista.

"Pitäiskö lähtee kiertelee laivaa" Aleksi ehdottaa ja siinä samassa kaikki ovat laittamassa kenkiä jalkaan. Kävelemme pitkin käytäviä, ilman mitään tiettyä päämäärää. Baaritkaan ei oo vielä auki, buffet aukeaa juuri mutta käytiin syömässä ennen kun tultiin laivaan joten kenelläkään ei taida olla nälkä. "Hei pojat käydään kannella, siel on hyvät maisemat nyt" Tommi sanoo ja kaikki lähtevät kohti ulkokantta. Joonas näyttää epäröivältä astuessaan ulos tuuliselle kannelle. Onkohan sillä kaikki hyvin? Täytyy varmaan kysyä ja tarkistaa.

// Kolmas luku! ens lukuun mennessä yritän saada jonku nimen ja kansikuvan tälle :D Pahoittelut parin päivän tauosta, lisää on kuitenkin tulossa!

I have a side I couldn't let you see // Olli x JoonasTempat cerita menjadi hidup. Temukan sekarang