EP 4- Aku & Dia

78 9 5
                                    

"Aku terima nikahnya, Aliya Amanda Binti Anas dengan mas kahwin sebanyak RM300 tunai

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"Aku terima nikahnya, Aliya Amanda Binti Anas dengan mas kahwin sebanyak RM300 tunai."

Wedding aku dengan Aliya hari ini memang macam dalam K-drama. Mana tak nya, Dato' Borhan sewa hotel tau untuk buat majlis ni. Concept pulak guna floral garden. Ala.. macam Mi-So dengan Lee Young-Joon dalam cerita What's Wrong With Secretary Kim tu hahahaha!

Suasana Majlis berlangsung selepas maghrib. Dah lama sebenarnya aku plan nak bersanding waktu malam, untuk memudahkan semua tetamu supaya tak payah panas-panas nak keluar rumah. Suasana majlis malam itu sangat-sangat meriah. Tetamu yang hadir pun ramai. Seluruh ruangan hall hotel telah dihias dengan sangat rapi. Susunan kerusi meja, susunan bunga, lampu-lampu dan gorden semunya sangat exclusive. Memang macam apa yang aku impikan selama ini.

Malam ni aku pakai tuxedo hitam. Hensem rupanya aku ni hahahaha... Aliya pula digayakan dengan gaun putih. Cantik betul Aliya pada malam itu. Hanya senyuman lebar yang aku dapat lihat daripada semua ukiran bibir tetamu yang hadir. Tak sangka, pada usia 24 tahun akhirnya aku dan Aliya sah menjadi pasangan suami isteri. Agak sedih juga sebab arwah papa dengan mama tak sempat untuk tengok aku bersanding.

Sebenarnya, jauh dalam sudut hati aku, aku masih takut kalau aku tak mampu untuk jadi suami yang baik. Apa tah lagi kalau nanti aku jadi seorang ayah. Takpelah, semoga keyakinan aku akan bertambah hari demi hari. Aku harap perkahwinan aku dengan Aliya mendapat keberkatan di sisi-Nya. Alhamdulillah, majlis pada malam itu berjalan dengan sangat lancar. Aku gembira sangat. Terima kasih tak terucap kepada semua tetamu yang hadir, terutamanya Dato' Borhan di atas segala tanggungan perbelanjaan untuk majlis ini.

Selesai saja majlis, kami berdua perlu menginap di hotel tersebut. Dato' Borhan kata ada dalam package. So kami berdua pun kena la tidur dekat situ. Masuk-masuk je bilik, ada 2 ekor angsa berbentuk love. Kelopak bunga rose yang bertebaran atas katil, lilin-lilin wangi dan yang paling aku risau, tandas dia. Tandas lut sinar beb..

" So suamiku, i nak kena panggil you abang ke?"

" Erm.. ikut you lah, tapi lagi manis kan kalau panggil abang?"

" Okay kalau macamtu i panggil you abang, you panggil i adik hehehe"

-Aliya ketawa manja.

"Mana boleh! you bukan adik i hahaha. You panggil i abang, i panggil you sayang. That's our deal. Okay?"

" Okay ABANGGGGGGG"

Keesokan paginya kami berdua bersiap untuk pulang ke rumah. Rumah aku hanyalah sebuah apartment peninggalan arwah papa. Tak kecil dan tak besar sangat. Sesuai untuk aku dengan Aliya tinggal. Kekok juga bila berdua dalam rumah ni lagi-lagi dengan perempuan. Yela biasa Zarif je yang selalu lepak rumah aku.

"Abang nak makan apa? Sayang nak masak ni"

"Err abang?"

"IZZ RAYQAL, you lupa ke deal kita semalam?"

"Eh haahla abang lupa hehehe sorry eh.

-Aliya buat muka merajuk.

Hurm abang macam teringin nak makan ketam masak lemak . Sayang boleh masakkan?"

"Ishh abang ni, dari pagi tadi sayang panggil "abang" tau. Kalau nak sayang masakkan kena cakap baik-baik dulu + romantic"

"okay sorry eh abang betul-betul lupa."

Aku dekatkan mulut aku ke telinga Aliya dan aku berbisik.

"Isteriku Aliya yang mengada dan cantik, boleh tak masakkan ketam masak lemak untuk abang?"

"EEEEE apa ni dekat-dekat macamni.. malulah....(muka Aliya berubah menjadi merah) yelaa abang tunggu kejap eh, sayang masakkan special untuk suamiku tercinta."

Sedang leka aku bermain telefon tiba-tiba aku terdengar suara Aliya menjerit.

"Abang! Tolong!"

Aku bergegas ke dapur.

"Sayang kenapa ni?!"

"TU DEKAT BAWAH TU"

"KENAPA??"

"ADA CICAK!"

" Ya Allah, abang ingatkan kenapa lah tadi.."

"Abang.. tolong lah halau cicak tu"

"Okay okay kejap"

Aku tangkap cicak tersebut lalu hulurkan ke arah Aliya

"ABANGG!!!! NAK KENA TUMBUK KE HA"

"HAHAHAHAHAH"

-Aku ketawa.

"Tak kelakar tau abang, kalau sayang pengsan tadi macam mana?"

"ISHH sebab cicak pun boleh pengsan ke?"

"hm mana la tahu. Tak kesian ke dekat isteri abang yang cantik ni"

"hee takkanla abang nak bagi betul-betul. Abang gurau je"

"Yelah, jom makan! Sayang dah siap masak"

Selesai je makan, kami berdua bersiap untuk pergi ke suatu tempat yang aku dah lama plan nak pergi.

POV ALIYA

Nama Aku Aliya Amanda. Isteri kepada Izz Rayqal. Aku taktahu ke mana yang Izz nak bawak aku pergi. Dia kata surprise. Husband aku ni memang dari zaman bercinta dulu, suka sangat bagi surprise.

"Sayang.. pejam mata kejap. Dah nak sampai. Jangan buka sampai abang kata buka."

"Okay abang"

Dalam hati aku tertanya-tanya kat mana sebenarnya sekarang ni.

Lebih kurang 3 minit juga aku pejam mata.

"Okay sayang, boleh bukak mata sekarang"






PRIORITIWhere stories live. Discover now