" Merhaba sonsuzluk
Bir değişiklik yaptım hayatımda, uzun zaman sonra insanların arasına karışmayı başardım fakat yalnızlıktan şikayet eden üzülen ben yalnızlığıma dönmek istiyorum. Onları gördüm, tanıdım; incindim belki de incittim. Yargılarına mahsur kaldım, yargıladım. Onlardan birine dönüştüm. Mutlu olurum sandım, kendimi kandırdım. Onları seversem, nazik yaklaşırsam iyi anlaşırız sandım. Yanlış olmasın davranışlarım kesinlikle yapmacık değildi. Mizacım böyle zaten, nezaket ve saygı benim için değerli kavramlar lakin onlar için değil. Ben, anlayamıyorum kabalıklarını.. Bilmiyorum nezaketi nasıl aşılayacağımı..
Mümkün mü ki birini değiştirmek, düşünceleriyle?
Bazen, bazılarını alıp kalbimin güzel köşesine koydum; her ne kadar temiz olmadıklarını bilsem de açtım içimi onlara. Onların da saygı duyacağını sandım, belki burada ışık saçarlar dedim. Ama onlar bu güzel yuvalarına zarar verdiler. Ve ben herkese olan inancımı yitirdim.
"Sen istedin" dedi biri zarar verdikten sonra nedenini sorduğumda. "Haklısın" dedim içimden. Haklısın. Seninle vakit geçirmeyi, sana değer vermeyi ben istedim. Ve anladım ki birinden bir şey istememek lazımmış bu hayatta, onun iyiliğini istemek de dahil.
Kendimi onlara ifade etmek istedim, üzüntülerimi mutluluklarımı özgürce paylaşmak; derdimi anlatabilmek. Sonra ne mi oldu? Başıma kalktılar. Hem de ilk fırsatta. Sende böyle böylesin ama dediler üstelik beni anlayamadan. Ve bende düşüncelerimi insanlarla, önemsediğim insanlarla, paylaşmaya artık değer bulmuyorum. Değişiyorum yine..
Bu insanlar fazlasıyla kırıcı, kimseye güvenememek fazla umutsuzca.
Kendim olamıyorum; ait hissedemiyorum. Silinmek istiyorum dünyanızdan. Bu yüzden silik bir bireyimdir belki el yazım gibi.. Sen, saklayabilir misin derinlerinde beni?"
Bir yıldız insanının kaleminden dökülmüş gibi görünse de bu satırlar onun kalbinin en derin yerinden çıkagelmişti. Dünya'yı anlamaya çalışırken ondan kaçmak istemişti.
Peki ya siz insanlar, yaşadığınız yeri seviyor musunuz?
Kendiniz olabiliyor musunuz?
Olduğunuz kimliklerde mutlu musunuz?
Kendinizi ifade edebiliyor musunuz?