Bunda terusin aja deh dulu...Nanti nanti pada bingong alur nya kek mana
.
.
.
btw sebelum baca follow dulu Bundanya_Jungwonie nihh kalo kalian mau ya follow kalo ga
GUE CATAT KALIAN DALAM "BUKU KARMA DUNIA OREN"!!!! 😐😄
and JANGAN LUPA VOTE!!!... V-O-T-E kalau verb nya VOTING
.
.
ampe juak jaik ati sik mok nolong urang aa ku tigak sorang sorang agik...mo ku gago😑 tihopun sio
okey balik ke ceritanya
.
.
.
.
.
.
January 5 2022
Tahun ini Jungwon sudah menginjak umur 18 tahun dan hari ini adalah hari pertama dia menjadi siswa junior high school iaitu di "Hybe Label High School" dan sekian lama homeschooling kerana pamannya mahu dia belajar di rumah sahaja.
.
ah ya semesti nya itu ada sekolah untuk manusia biasa kerana indentitas Jungwon adalah rahsia dan hanya ahli dari klan tersembunyi yang mengetahui itu.
Setelah permohonan dan pujuk-memujuk (yang ada aegyonya sekali) Mingyu pasrah
dan membenarkan keponakan kesayangannya bersekolah dan yang pasti itu adalah sekolah pilihan Mingyu sendiri.
Jungwon gembira sehingga senyuman tidak luput dari wajah kucing nya itu, kayak orang kesurupan lah gitu.
Ga canda aja Uwon...ehe😋
back to the jalan yang lurus tapi ga kayak yang baca
Setibanya Jungwon ke sekolah terlihat banyak pelajar yang baru datang kerana hari ini adalah pembukaan sekolah setelah cuti yang panjang dan hari pendaftaran pelajar baru.
Jungwon agak tekejut dan terpesona melihat bangunan sekolah yang mirip seperti lukisan rumah kakek nya.
Jungwon terlalu banyak melihat ke sekeliling dan berujung...
Bukh!*
"Aww!"
Dia bertembung dengan seorang pelajar yang berperawakan seperti rubah dan kedua-duanya jatuh ke tanah dengan tidak estetik,
mana lagi dengan keadaan masih ramai murid yang mengurus pendaftaran...hazukashi (OwO OwO) 😖
Mereka bangun dari kejatuhan yang agak memalukan dan membersihkan debu yang melekat di uniform mereka.
"Ehm..maaf ya aku ga ngeliat kamu tadi...hehe"ucap Jungwon sambil menggaru tengkuk untuk menghilangkan rasa canggung.
"Ngga papa kok aku juga lagi jalan ngeliat gedung sekolah...yahh jadi nabrak anak orang deh" balas anak lelaki yang berperawakan rubah tadi diakhiri kekehan.
"Oh iya, kamu murid baru juga?" sambung dia setelah itu.
"Hm? Oh iya aku murid baru" balas Jungwon beserta senyuman berlesung pipi.
"Wahhh... kok kamu lucu banget sihh😆" pekik anak lelaki tersebut.
"Btw nama aku Kim Sunoo, salam kenal~" sambil menghulurkan tangan.
KAMU SEDANG MEMBACA
TAKE MY HAND [JAYWON]
FantasiJungwon tidak mengetahui bahawa energi Mana nya di segel oleh Samchon dan Harabeoji nya. "Kekuatan yang tersegel di dalam dirimu terlalu kuat nak jangan terburu-buru untuk mendapatkannya" ucap kakek penjaga gunung yang misterius "Apa yang Harabeoji...