Öncelikle hepinize selamlarrr :))
Sürekli olarak Instagram'da ve YouTube'da karşıma çıkan "#freeporçay" etiketleri sağ olsun, son zamanlarda gündem olan bu olayla ilgili kendimi konuşmak zorundaymış gibi hissettim ve yazıyorum🤠👍🏿
NOT: Porçay'ın tahliye olduğunu biliyorum arkadaşlar.
Gerçi zorunda hissetmesem bile yazardım
Bilmiyorum haberiniz var mı ama -ki şu son dönemde bilmeyen kalmadı-
benim de takip ettiğim biri olan Porçay şu sıralar yaptığı PARODİ ve bu PARODİ'nin ceza alması ile gündemde."Parodi" kelimesinin altını çizmek istiyorum :)
Öncelikle bir parodi parodinin tanımına bakalım mı?
Çünkü içine düştüğümüz bu durumda öğrenmesi gereken çok insan var🤡PARODİ:
Ciddi bir oyunun bir bölümünü ya da tümünü, aradaki koşutluğu koruyarak alaya alan, biçimini bozmadan ona bambaşka bir içerik vererek, içerikle biçim arasındaki bu karşıtlıktan gülünç ve eleştirel etki yaratan oyun biçimi.Yani kısaca ortada bir ironi söz konusu.
Olaya dönecek olursak;
biliyorsunuz ki Türkiye'de rap müzik sektörüyle uğraşanların en çok yaptığı şeylerden bir tanesi uyuşturucu, madde gibi bağımlılık yapan şeylerin güzel ve tatmin edici bir şeymiş gibi lanse edilmesi.
Yani "özendirilmesi".
Bu konuyla alakalı 2 farklı fikir var:
1. Kesim bunu pek umursamadan şarkıyı dinliyor ve bunun bir şarkı olduğunu belirtiyor.2. Kesim ise Porçay gibi bundan rahatsızlık duyuyor.
Gelelim biz zurnanın bırak zırt demeyi patladığı noktayaa.
Porçay bununla âlâkalı PARODİ içerikli bir şarkı çıkarıyor.
Şarkının adı "Ot içiyorum"
Şarkıda rap müzik yapanların uyuşturucuyu nasıl bir şekilde lanse ettikleriyle ilgili bir dalga geçme söz konusu. Zaten şarkı sözlerine ve şarkının temasına bakarsanız ironi yardımıyla bu konuya gönderme yapıldığını, eleştirildiğini anlayacaksınız.
Ama bizim yaşlı kafada "Hukuk" sistemimiz ufacık bir ironiyi bile anlayamadı ve Porçay uyuşturucuya özendirmekten tutuklandı.
Ne kadar komik değil mi?Siz bir şeyden rahatsızlık duyup ona eleştirisel bir parodi hatırlıyorsunuz, sonra da gelip size rahatsızlık duyduğunuz şeye özendirdiğiniz için dava açılıyor.
Rezalet!Neymiş efendim, videoda PARODİ yazması gerekiyormuş, sadece başlığa koymak yetmezmiş.
Ha bu arada Porçay video başlığına bu videonun bir parodi olduğunu yazmakla birlikte videoyu +18 kategorisinde yükledi
Eğer videoya giren kişi kör değilse orada kocaman yazan PARODİ kelimesini görmüştür.
Ha "Hukuk" sistemimiz gibi cahil kalmışsa bilemiyorum😃Hadi onu bunu geçtim, böyle bir şarkı nasıl maddeye özendirebilir?
Şarkı sözündeki ağır tezatlıkları ve mantıksız sözleri duyunca zaten dalga geçildiğini anlamak zor olmuyor.
Eğer biri bu videoyu izleyip de "Ay otu çok severim gidem de bir ot içem bari" gibi söylemlerde bulunuyorsa, gidin bence Porçay'ı tutuklatacağınıza o adama psikolojik yardımda bulunun derim.Bu olay sosyal medyayı bir salladı bir salladı. Alakalı alakasız her videonun altına #freeporçay hastagleri atanlar, bunu kanal isminin yanına yazanlar, paylaşanlar her tarafta.
Bu davada kısa bir sürede birsürü destekçiye ulaşması hoş bir durum. Şahsen kendisi takip ettiğim biriydi ve bu kadar destek görmesine, aynı zamanda tahliye olmasına sevindim.Kendisi tahliye oldu ve ceza aldığı edebiyat türüyle Adalet Sarayının eşsiz "adaleti" hakkında bir şarkı çıkardı.
Dinlemenizi tavsiye ederim ;))
Umarım Adalet Sarayı bu sefer de "Sen insanları adalete mı özendiriyorsun?" diyerek bir olay daha çıkartmaz .d
Böyle bir şey olursa çok şaşırmam açıkçası =)Şşt Meryem, Adalet Sarayı ile düzgün konuş yoksa bu adalet kuyusu seni de içine alacak
PUJSKAOSKDKDKKGCOEOFKLSODKĞHerneyse, bugün de bu kadarlık olsun, sevgilerimle...♡
ŞİMDİ OKUDUĞUN
◇SADECE KENDİ DÜŞÜNCELERİM◇
RandomSelamlar ey hayatın zelzelesinde beyni ve hayatı darmadağın olmuş okuyucular! Bu kitabın tek amacı kafama esince bir konu hakkında kendi düşüncelerimi söylemek; en baştan uyarayım, ben buna "eleştiri" ya da "linç" demiyorum. Profesyonel bir şekilde...