BELLA:
Kelly går fram och tillbaka på cement golvet.
"Kelly, jag betyder inget. Snälla låt mig gå." Bad jag. Niléea kommer ihåg mig och jag måste varna henne, Kelly har använt Spiritus boken på Austin, för att få honom att lämna henne. Hon är svagare så enligt Kelly.
"Haha, du är Niléeas syster. Du betyder mycket, Austin är borta. Det sista jag behöver göra är att 'råka' skada dig." Svarade hon, hon gned sig om hakan. Jag kollade ner på handbojorna som hängde runt mina handleder, dom satt hårt.
Helt plötsligt smällde det till på dörren på övervåningen.
"Åh Kelly..." Hördes en bekant röst i mörkret. Två gula ögon lös i mörkret, dom var blodsprängda och röda av gråt.
"Vem där?" Frågade Kelly med rädsla i rösten. Vadå vem där? Känner hon inte doften, doften av Niléea.
"Har du saknat mig?" Frågade Niléea som klev ut ur mörkret och in i ljuset. Hennes hår var rufsigt och hennes händer hade torkat blod på sig. Hon hade 3 cm klor istället för naglar. Niléea log satt hennes tandrad syntes. Hon hade synliga huggtänder. Kelly stod i chock men blev sedan ursinnig.
"Hur kan du ha huggtänder och klor?" Morrade Kelly.
"Kelly, vad är det för dag idag?" Svarade Niléea, hon såg galen och utsliten ut.
Kelly frös till is där hon stod. "Blåa månen.." Mumlade Kelly nästan ohörbart. Hon staplade tillbaka några steg.
Niléea flinade som en galning. "Kelly, den blåa månen påverkar bara.." Började Niléea lömskt.
"Alfan." Avslutade Kelly. Kelly såg ut som hon skulle dö på plats.
"Niléea, förstör Spiritus boken! Hon använde den på Austin satt han skulle lämna dig!" Skrek jag tillslut. Niléea tittade på mig, man kunde se vreden i hennes ögon. Kelly backade långsamt för att Niléea inte skulle höra, men Niléea hörde.
"Kelly, var är boken?" Frågade Niléea och fäste blicken i Kelly som såg livrädd ut. Niléea såg mentalt galen ut, den blåa månen gör verkligen en Alfa okontrollerad. Niléeas pupiller var lika små som en blomknopp.
Kelly sökte med händerna bakom sig efter något, antagligen boken. "Idag!" Morrade Niléea, hennes tålamod var slut.
"Den blåa månen står som högst om 6 minuter, jag kan inte kontrollera mig då. Så rappa på! Ge mig boken!!"
"Niléea, förstör boken och allting som hon har använt den till kommer att raderas. Även min varulvs styrka." Sa jag och försökte ta mig loss. Niléea svarade inte utan bara nickade, hon tog korta steg närmre Kelly som tillslut fick fram boken.
Hon slängde den mot Niléea som fångade den, Kelly sprang iväg därefter. Månen stod nu som högst och nu försvann kontrollen över Niléea, hon omvandlades till ett monster. En jättelik mörkbrun varg med gula inte längre varma ögon fanns nu istället för Niléea. Hon sprang efter Kelly, Kelly är lika med död vid det här laget.
Spiritus Boken låg på golvet bara några meter framför mig, jag måste få tag på den.
Jag drog och slet i handbojorna, innan jag insåg att jag kunde använda varulvs styrkan. Och det var det jag gjorde, handbojorna drogs sönder och sprack runt handlederna.
Jag kröp på det smutsiga golvet fram till boken, boken hade blivit blöt av det kalla golvet. Usch. Jag måste göra en eld, jag kastade mig mot ett träbord som stod i ett hörn i källaren. Jag sparkade sönder det, bordet bröts i flera bitar och träflisor. Problemet var nu att få det att brinna. Jag började leta på bänkarna efter tändstickor eller tändare. Det första jag hittade var tändvätska, alltid något. Jag fortsatte leta efter tändstickor. Bingo! Jag hittade ett tändstickspaket tillslut, jag gick bort till bordet. Den genomskinliga vätskan träffade bordet, jag tömde flaskan jag hade i handen.
Tändstickorna var blöta så det tog ett tag innan jag kunde fatta eld på en. Jag slängde Stickan på bordet som började flamma upp till en stor eld. Jag tvekade ite en sekund utan slängde boken på det trasiga bordet som brann för fult.
Det dröjde inte länge för boken själv var bara aska. Vid det här laget borde Kelly vara död, Niléea är just nu i en fas där hon inte kan kontrollera sig själv. Hoppas hon inte gör något dumt.
***
Jag vaknade upp i ett blått rum, jag låg på en vinröd säng med svarta spets kanter. Jag borde vara lugn men paniken slog mig. Vart var jag? Förvirrat tittade jag mig omkring i rummet. Det fans en svart bokhylla i ett hörn, ett fönster till vänster om sängen. Min blick fastnade på en blond tjej med ett stort leende på läpparna som räckte från öra till öra.
"Hej, jag är Carro. Du kanske inte mins mig men jag mins dig Bella." Sa hon lugnt och tittade på mig med oroliga ögon.
"Jo jag mins dig, du är Niléeas bästa vän. På tal om det, vart är hon?" Svarade jag och log mot henne, men oron i hennes ögon oroade även mig.
"Jag vet inte, jag hittade dig här utanför min dörr." Sa Carro och kliade sig på kinden. Hon var rädd och jag likaså.
"Men, hon måste vara okej. Hon är den ända jag har kvar, mamma-" Började jag och kände tårar bränna under ögonlocken.
"Bella, vad hände med din mamma?" Frågade Carro och satte sig närmare mig och la handen på min axel.
"Hon..hon dog för 4 år sen, av Kelly. Niléea tror bara att hon dog av canser. Kelly mördade henne, jag såg det med egna ögon. Sen, Kelly mumlade något och sen minns jag inget mer." Jag brast ut i gråt, Carro omfamnade mig.
"Du borde berätta för Niléea." Svarade Carro och smekte mitt hår.
"Ja, men tänk om hon gör något dumt." Snyftade jag.
"Äsch, det var den blåa månen i natt vilket betyder att Kelly nog är död. Vad mer kan hon göra?" Skrattade Carro nervöst. Jag nickade som svar.
"Vi måste hitta henne." Sa Carro sedan med lugn röst.
"Jag tror jag vet vart hon är." Hördes en röst bakom oss. Carro tittade bakom henne och sken upp.
-
Hej!
Jag vet att det kommer ut många kapitel, men det har väll ingen dött av?
Och jag vill säga tack till Towa02 för att vilja ha en ny karaktär i boken. I framtiden kommer Bella som karaktären heter att vara verkligen viktig så stay tuned tills nästa kapitel😊
Ilysm❤️💕💕❤️
YOU ARE READING
The blue moon2..
ParanormalDen blåa månen har visat sig igen och drabbat Kelly som är 10 år gammal, men är hon så oskyldig som alla tror? Är hon lika förvirrad och maktlös som Niléea var? Vem är Kelly och vad är hennes planer? Följ med Austin och Carro från orginala the blue...