Proloog:

662 47 14
                                    

Lily's POV

'Mam?' vraag ik en mijn moeder Ginny Wemel, kijkt op. 'Ja lieverd?' vraagt ze.

'Is monsters bestuderen moeilijk?' vraag ik, dat krijg ik dit jaar voor het eerst. Derde jaars ben ik. Albus draait kort met zijn ogen: 'Mama, is monsters bestuderen moeilijk?' zegt hij met een overdreven pieperige stem. 'Jongens, kom op nou!' zegt mijn moeder,'en Lily, het is niet moeilijk hoor.' 'Als jij het zegt mama,' zeg ik. 'Slijmerd,' mompelt James opmerkelijk.

'Genoeg gezeur,' zegt Harry Potter, mijn vader. En nu zie ik waarom hij er genoeg van heeft, we zijn in King's Cross, 'daar is perron negen 3/4 al!' 'Wacht,' zegt mijn moeder en ze kijkt naar achter, 'Hermelien, Ron wat fijn jullie te zien!'

'Laten wij maar gaan, alvast,' zegt Albus en we rijden met z'n drieën naar perron 9 3/4

-Toms POV

Met een plattegrond in mijn hand loop ik door de donkere straten in Groot-Brittanië, alle tovenaarskinderen net als mij, gaan met hun ouders, maar ik heb geen ouders. Mijn vader is een aantal jaar geleden gestorven, en wat er met mijn moeder is gebeurd dat is mij een groot mysterie.

Als het goed is, ben ik bij het volgende blok in Kings Cross, dit jaar ga ik naar mijn derde leerjaar. Ik heb er zin in!

'Jongentje?' vraagt een vrouw, 'wat doe je hier alleen?' vraagt ze wanneer ik Kings Cross binnenloop. Fijn. 'Mijn vader wacht daar verderop, maar bedankt mevrouw,' zeg ik. 'Ik breng je wel naar je vader,' zegt ze. 'Mevrouw, hartelijk dank, maar ik ben dertien.'

'Oké dan,' zegt ze en draait met haar ogen. Ik zucht opgelucht, als ze met mij mee liep had ik grote problemen met professor Anderling. En dan kon ik Zweinstein al helemaal uit mijn hoofd zetten, maar ik heb Zweinstein nodig, niet om op school te zitten, maar om andere redenen.

(JustAPotterHead_)

The Watch Of The Wings | Harry Potter: New GenerationWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu