Hoofdstuk 10:

215 26 3
                                    

Tom's POV

Ondanks de stem in mijn hoofd, moet ik Lily spreken. Het is pas vijf uur 's ochtends. Ik gaap. Lag ik nog maar lekker in mijn bed... Nee! Ik moet het tegen Lily zeggen. Ik moet zeggen hoeveel ze voor me betekent! En als ik al zo vroeg in de leerlingenkamer ben, kan ik haar niet missen. Ik staar naar het haardvuur, dat ik aan heb gemaakt.

De wijzers van dat magische dreuzelding om mijn pols, gaan langzaam vooruit. Ik zucht. Nog ruim twee uur wachten. 'Waar ben je mee bezig?' zegt de stem in mijn hoofd. Ik krijg hoofdpijn. Ik probeer het te negeren, maar het lukt me niet. 'Maar misschien kan het werken...' Ik knipper een paar keer met mijn ogen.


Lily's POV

Ik loop samen met Samantha en Arista naar beneden. Ik heb zin in de lessen van vandaag. Het gesprek met Rose heeft echt geholpen. Ik voel me een stuk vrolijker. Tom staat voor me. Ik schrik. 'Ehm, Lily, kan ik je even spreken?' vraagt hij. Mijn vriendinnen kijken me vragend aan. 'Ga maar alvast, ik kom zo,' zeg ik. Ze halen hun schouders op en lopen weg. Tom kijkt me verbaasd aan. 'Ik dacht dat je niet met me wilde praten,' zegt hij. Ik sla mijn armen over elkaar heen. 'Rose zei dat ik maar eens moest luisteren of je wat nuttigs te zeggen hebt. En even dat je het weet, ik heb geen zin in slappe excuses of woedeaanvallen. Ik snap gewoon niet waarom je de hele tijd zo raar doet en-' 'Ik vind je leuk!' onderbreekt Tom me. Ik kijk hem verbouwereerd aan. 'Je vindt me...leuk?!' Hij knikt. 'Lily, ik ben verliefd op je.'

Ik snak even naar adem. Ik weet niet of ik droom, maar daar ga ik ook niks aan doen. Deze droom is heerlijk.

'Ik, Tom.' stotter ik. Het gaat toch moeizamer dan ik dacht.

Hij kijkt me veelbelovend aan. 'Ik weet dat je mij niet leuk vindt, maar ik moest het toch bekennen.' hij glimlacht kort.

'Jawel, Tom.'

Tom's POV

We komen steeds dichterbij. 'Nee,' zegt Lily,'ik ben hier niet klaar voor.'

Ze draait zich met een ruk om en loopt weg, ik sta hier weer alleen. Eenzaam loop ik naar mijn eerste leslokaal. 'Wat deed je nou weer Tom?' vraagt de stem in mijn hoofd, dat is nou het laatste waar ik zin in heb. De stem in mijn hoofd. Ik zucht even. 'Sorry.' zeg ik hardop.



The Watch Of The Wings | Harry Potter: New GenerationWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu