Hoofdstuk 12:

193 28 3
                                    

Toms POV:

Steeds vaker hoor ik die stem, steeds als ik bij Lily in de buurt ben! Ik weet wat ik moet... Maar ik kan het gewoon niet.
"Meneer Elddir, is Uw gedachte belangrijker dan mijn les?!" vraagt de strenge stem van professor Slakhoorn."
"Sorry professor." zeg ik.
"Meneer Elddir ik verwacht van U voor volgende week donderdag een opstel over het maken van de drank van dr levende dood." zegt professor Slakhoorn.
"Ja, professor."
Iedereen kijkt me aan en lacht een beetje. Ik kijk naar Lily maar ze draait haar hoofd snel van me weg.

Lily's POV:

Ik hoor hoe Tom gestraft wordt. Ik wil wel mee lachen met de andere maar ik doe het niet. Ik wil hem niet kwetsen.
"Jullie mogen gaan!" zegt professor Slakhoorn.
Ik pak snel mijn boeken in en ik ten naar de grote zaal.
"Lil!" roept James.
"Wat James?" zeg ik ongeduldig. Ik zie Tom in mijn ooghoek verschijnen.
"Lil, kom je. We willen dat je mee gaat naar zwerkbal training." zegt Albus, hij heeft namelijk gezien dat ik weg wil van Tom en ik knik. We lopen met z'n alle weg, alleen Tom blijft staan en keert zich van me weg.

Toms POV:

Ik kan ook echt niks bereiken! Nu ook nog zo'n stom opstel schrijven. Dat kan er ook nog wel bij. Eerst Lily en de stem en nu ook nog de opstel. Laat ik me maar gaan focussen op het opstel.

Tom...
"Rot op!" zeg ik.
"Wat?" hoor ik de stem van Lily zeggen.
O nee, wat heb ik gedaan. Ik draai me snel om en dar staat een Lily met tranen in haar ogen.
"Lil, het sp..." zeg ik maar ze is al weg. Ik hoor haar voetstappen verdwijnen en daar zit ik, alleen op mijn kamer.

Weer heb ik het voor mezelf verpest...

(MashanXx)

The Watch Of The Wings | Harry Potter: New GenerationWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu