7.38 daar gaat die klote wekker weer. Ik druk hem uit en kijk hoe laat het is. Fuck, over 17 minuten moet ik al gaan eten. Snel doe ik mijn kleren aan. Zie media. Ik doe mijn haar in een staart en doe mijn schoenen aan, roze pharrel wiljames, geen idee hoe je het schrijft. Ik pak mijn tas en mobiel en loop naar buiten. Daar staan al anne, emma, marije, kirsten, nathaly, claudyne, fleur en (misschien zach je het wel al aan komen) wortel. Ja, ze zit bij mij in de klas. Even flaschback.
Mijn flaschback naar gister 12.47 toen we te weten kwamen bij wie we in de klas komen.
Ik wurm me door de mensem heen en roep naar claudyne die nog bij het bord staat :'in welke kamer zit eh, jullie kamer genootje?!'
Claudyne:' ze zit in klas 2....c!' roept ze terug naar mij. Ah, shit.bij mij dus. 'Oh , okey, thank you!' roep ik naar claudyne. Ik loop naar emma en marije toe. Er staat een meisje naar me toe gedraait. Met rood haar, dus WORTEL. Fijn. 'Hoi.' zeg ik tegen ze. Emma en marije groeten terug, maar wortel niet. Ik draai me naar haar toe en schud haar de hand beleefd. 'Hallo, het is me een genoegen om jouw te leren kennen. Femke is de naam. En die van u?" vraag ik met een bekakte stem. Voor ze kan antwoord geven bervolg ik mn verhaal :'ik heb bernomen dat wij bij elkaar in de klas zitten en het is me een genoegen.' emma en marije moeten heel hard lachen. Nu kijkt wortel me nog artoganter aan dan der net. Ze draait zich om en loopt boos weg. Onderweg stoot ze nog een paar mensen aan. ' stoor je maar niet aan haar, ze is meestal zo.'zegt emma. Marije knikt instemmend. ' maar hoe heet ze dan eigelijk?' vraag ik aan ze. ' ze heet ......
'. Zegt marije.Ken die naam, zij zat ook bij mij op een school in de buurt. Ze was niet bepaald geliefd, om dat even zo te zegen. Nou ja, zij zat dus ook voor onze hut, leuk. 'Goeiemorgen' zeg ik enthouisast. De meeste groeten terug, dus lopen we samen naar het onybijt gebouw. Daar gaan we.langs de rekken heen. We pakken een dienblad en schuiven hem over zo'n rek heen. Onderweg kan je dan je eten pakken. Ik neem een bakje yogurt met fruit en mussuilie. Ook neem ik een meer granen broodje en een glas fruitsap. Ik loop naar een tafel in het midden en ga zitten. De rest neemt ook plaats. Er komt een groepje meiden aan lopem. Die heb/ken je waarschijnlijk ook w uit je buurt, school of wat dan ook. Allemaal goed gekleed zodag ze bij elkaar passen, mode troela's. ' hoi meiden, zouden jullie onze tafel willen verlaten, alsjeblieft, dankjewel.' zegt de voorste. 'Sorry, hoor, maar de ober heeft gezegt dat deze tafel niet geresseveerd was.' zeg ik terwijl ik voor haar ga staan. 'Je bent nieuw hier dua wen er maar aan dat wij hier altijd zitten.' zegt een ander meisje. 'Niet altijd hoor, wamt zoals je nu ziet zitten wij hier nu en jullie staan.' zegt anne. We moeten lachen, en vanaf andere tafels hoor je ook gegrinnik. 'Houden jullie allemaal eens op met lachen!en please, kelly, sta je nu aan hun kant?' roept het meisje vooraan histirisch. Snel staat kelly op, ook wel bekend als...... Wortel. Kelly gaat bij hun staan. 'Welcom back kelly, and see you later eh , what"s your name?' vraagt ze. 'Ik heet femke, wn hoe heet jij. En nog iets ik zie jouw liever niet vaker.' zeg ik terug. ' ik ben venenesa, hoofd cheerleader.' zegt ze. Dit beloofd wat te woorden.
Ik loop samen met emma en marije de klas in. Oh shit, ik zie het eerste probleem al, je zit twee aan twee. We lopen naar achter in de klas. Ik ga helemaal achter zitten en emma en marije voor me. Er komt een meisje de klas in gelopen. Ze heeft lang oranje haar, niet rood dus zoals kelly. Ze heeft een donker spijkerbroek aan en een witte tank top. Ik kijk naar mijn eigen kleding, een korte broek en een roze topje met tekst, natuurlijk ook mijn all stars, zo als gewoonlijk. Mijn blonde lange haar zit in een vlecht. Ze komt naar me toe gelopen. ' is deze plek nog vrij?" vraagt ze. Ik knik. 'Ik ben marie, wie ben jij?' vraagf ze. ' ik ben femke, maar iedereen noemt me fem.' ik pak mijn boeken en pen. Ik pak mijn mobiel uit mijn zak en kijk er op hoe laat het is, 08.73 de les is dus al begonnen. Snel pak ik mijn etui en leg hem onder mijn boek, zodat mijn boek omhoog staat en je niet kan zien wat ik aan het doen ben. Ik start fifa 15 op, ja echt een wondee dat ie op mijn mobiel kan. Het is de echt versie! En gratis. Ik kies voor barcelona. Ik zie dat marie ook fifa opstart. 'Zullen we anders een potje doen?' fluister ik naar haar. 'Ja graag, wie wil jij zijn ,ik real madrid.' zegt marie. " barcelona natuurlijk!' fluister gil ik terug. We lachen. 'Let's go!' zegt marie terug. Ik mag haar wel. Ze is heel goed en ze heeft net net verloren. Het werd 4-3. 'Voetbal jij in het echt ook?vraagt ze aan me. ' ja, jij ook zeker.' zeg ik terug waarneer ik mijn mobiel weg stop. 'Ja, maar hier mag je niet voetballen als meisje.' zegt marie terwijl ze treurig kijkt. Ik lach :' ik zit in het voetbal team, misschien mag jij er ook in.' ze kijlt me aan als of ik gek ben. "Meisjes mogen hier niet voetballen. De meiden uit mijnhut willen ook voetballeln maar dat mag niet." zegt ze verbaasd. 'Misschien kunnen we een meiden team beginnen. Ze ik tegen haar. 'Dat zal cool zijn, maar we zijn dan nog maar met zun zevenen.' zegt marie. Emma en marije , die het gesprek blijkbaar opgevangen hebben, draaien zich meteen op. 'Wij willen ook in het team !' zeggen ze tegelijk. We lachen met zun vieren. Tijdens de rest van de les maken we plannen om de rest van alle meiden op deze school uittenodiggen voor een training, de beste komen in het team. 'Als we er geniwg hebben kunnen we misschien twee team's maken!' zegt marije entihousast. 'Als we er genoeg hebben ja!' ik lach. In de pauze haal ik anne, kirsten en claudyne. Zij willen ook wel voetballen. 'We zijn al met zun elven. Uit eindelijk willen fleur en sascha ook in het team en hebben we er dertien. 'Dat is team 1m, op naar de directeur." zegt marie.
De namen van alle meiden uit team 1m: femke, anne, fleur, sascha, marije, emma, kirsten, claudyne, marie, marith, kiki, mathilda en grace. Grace is de keeper. Achterin staan claudyne, kiki, marith en sascha. Op het midden veld staan anne, kirsten, fleur. Voorin staan emma, femke(ik), marie. De reserven zijn mathilda en marije.
'Meiden ik vind het een top idee, maar wie gaat jullie trainen?' zegt de directeur als we ons plan hebben uitgelegd. ' de zelfde trainer als de jongens, want we krijgen de zelfde training.' zeg ik. ' is die niet te zwaar?' zegt ze. 'Wat nee, echt niet!" roep marie. Okey, maar als jullie mogen voetballen en dus in een jongens competitie komen moeten de andere meiden ook een kans maken voor in een meiden team, maar dan wel 2m. Is dat goed? Dan is vanmiddag de selectie. Jullie mogen een oproep plaatsen bij de congerege.' zegt ze binnen in hap adem. "Ja doen we!' roepen we terwijl we het kantoor uit lopen. Buiten pakken we pen en papier en beginnen qe te schrijven wat we gaan zeggen. We hebben het net af en besluiten het in de volgemde pauze te gaan zeggen bij de congerege. We hebben nu biologie, juppie juppie jeeeheey, maar niet heus. We lopen de klas in. We zien al een groepje meiden achter in de klas zitten. De cheerleaders zo te zien. We gaan bij het raam zitten, wel achterin maar niet bij de muur. De socwnt komt binnen lopen. We gaan zitten en pakken onze boeken. Snel kijk iknof er wifi is, en gelukkig wel. Ik app naar marie, marie en marije zitten voor ons. We maken een uitnodiging voor de training vanavond. Dit is hem:
Hallo best meiden
Er is sinds kort een meiden voetbalteam, 1m. Natuurlijk zijn er misschien ook andere meiden die willen voetballen. Daarom is er vanmiddag om 16.30 een selectie training voor een 2m. Op het voetbal veld. Het is handig om goeie schoenen aan te doen en kleding. Groetjes de meiden uit 1m.
Dat klinkt toch normaal? De les gaat snel voor bij en het is alweer etenspauze voor je jet door hebt, we spreken het bericht in bij de congerge en halen ons eten. Time go fast!Drie uur later.
Wow er staat voor ons een groep van 25 meiden die ook wel willen voetballen! Eerst doen we een warming up, ik en marije lopen vooraan omdat dat anders moeilijk is om na te doen. Dan gaan we op doel schieten. Dat gaat aardig goed. Hierna dribbelen we in een vierkant, en als ik of emma 'ja' zegt, moet je de bal in het doel schieten en achter marie in een rij gaan staat. De laaste 5 vallen af. Het technise deel gaat ook goed. Ondertussen schrijven anne en kirsten iedereen op die het goed doet. Zo kunnen we aan het eind kijken wie er in het team komen. Tot slot doen we nog een wedstrijdje voetballen. Na een half uur nog een wedstrijd gespeeld te hebben liggen ze uitgeput op de grond iets te drinken. 'Okey meiden, jullie hebben het allemaal heel goed gedaan. We gaan nu beslissen wie er in het team komen, en om 17.15 hangt de team indeling aan het prikbord in de gang. Als je op die lijst staat word je morgen avond om 19.30 hier verwacht voor de eerste training.' roep marie. De meisjes kniken en lopen weg. Snel makrn we een beslissing en schrijven die op een papiertje en hangen hem op aan het prikbord. Nu afwachten wat dit team ons brengt.
Om 17.15
Er word gegilt in de gangen en er springen een paar meisjes op en neer. " die zitten dus in het team." zeg ik tegen emma. ' ja, zullen we gaan eten?'vraagt ze. We knikken. Heht heeft hier en daar wel zijn voordelen dat je in het voetbal team zit. Je krijgt zo je eigem tafel en tenue. Er is spagetti,lekker! Ik pak een bord en water en loop naar de salade's. Wel gezond blijven, al zijn pizza's en donuts ook lekker! We gaan bij een tafel aan het raam zitten. "Heei meiden, ik mocht de tunue's ontwerpen en het is gelukt. Ze zijn neon roze met witte broekjes en weer de zelfde kleur sokken als het shirt.leuk?' vraagt claudyne. 'Ja!'roept emma door de zaal heen. We lachem als we zien dat er veel mensen om kijken naar ons. "Ze komen morgen binnen, en we hebben onze eerste wedstrijd!' zegt claudyne. 'Tegen wie dan? Vraagt anne. 'Tegen de jongens, heben ik en claudyne geregeld.' zegt kirsten. Dat belooft wat te worden. Na het eten ga ik douche en doe mij pyama aan. We kijlen een film, misschien ken je de film wel. Verschikkelijke ikke 2! Hij is echt zo leuk (kijk hem in het echt ook)It's so fluffy, i canne die!!!
Hallo beste lezers
Zooooooo sorry dat ik niet had upgedatet!! Daarom een heel lang hoofstuk, bijna 2000 woordendat is echg veeeel typen. Ik ga zo snel mogelijk weer updaten!belooft!
Xx lauraLikes en comments zijn gratis dus niemand houd je tegen!
Maybe f4f or l4l? Vragen mag!.
JE LEEST
voetbal meiden
Randomdit boek gaat over femje. femke zit op voetbal en houd van longboarden. de rest lees je in mijn boek