5 BULAN KEMUDIAN
Heyyooo. sekarang adalah musim konsert oleh bangtan. Jelajah dipelusuk negara yang terpilih. y/n dan aisy melakukan aktiviti harian seperti biasa membuka kafe dan menerima pelanggan yang sering datang dan menghabiskan masa dikafe.
y/n p.o.v
sekarang aku sedang menuju pulang kerumah setelah kafe ditutup. yela dah habis waktu operasikan. kenapa aku berjalan sebab kami dah ade rumah baru tidak lagi tinggal ditingkat ats kafe seperti dulu. Rumah pun tak jauh dari kafe. bahagian ats kafe kami jadikan tempat dan ruang rehat bangtan kerana bangtan sering datang untuk menghabiskan masa mereka. tiba -tiba rasa rindu.
"emm saya dah balikk" kata ku memberitahui orang didalam rumah sambil ingin membuka pintu.
Tiba-tiba pintu dibuka dari dalam.
"mungkin aisy kot yang buka" kata ku di dalam hati.
"oh y/n selamat pulang" kata 1 figura dihadapan aku.
"ohh taehyung . hmm, yeah taehyung... kejappp taehyung??!!" ini tidak mungkin. aku mengedipkan mata sebanyakk mungkin. betul ke taehyung ke bayangan aku.
" yeah saya" senyuman kotak di tunjukk
"ohh y/n kita dah balik" kata jin
"uuu jin?? biar betul" aku tidak percaya
"yeah unnie kenapa?" aisy muncul di pintu
"tu tu tu ... adakah saya gila sebab ternampak bayangan bangtan kerana terlalu rindu?" aku ingin menangis tapi tak boleh. aish mata ni kan.
" omoo jangan nangis. awak tak gila. kami betul-betul ada disini" jhope datang kearah aku dan cuma menenangkan aku dengan kata katanya.
"im ur hope ,ur my hope , im JHOPPPEEEEEEE" menjerit sambil membuat mimik muka terkenalnya.
"yahh hahahaha" aku senyum kepada mereka.
"yeahh dia senyum.. saya berjaya buat dia senyum" bangga jhope
"aargggghh hyung. kook pun nak juga" sampuk jungkook
"yahh kookie oppa. saya nak kookie. hmm oppa? hmm boleh ke" tanya ku
"kenapa" tanya kook
"sebab saya hanya seorang army mana mungkin boleh panggil begitu" jawab aku
"ahah nope. awak adalah dari sebahagian keluarga bangtan"
'omoo gomawo" kata ku
"apa yang dorang cakap tu .. u are welcum" taehyung berbahasa english
"hahah bukan tae.. u are welcome" joon muncul membetulkan ayat taehyung
'oh joon hyung"
"yea?"
" boleh ajar saya berbahasa english" sengih taehyung
"okay" jawab joon tanda setuju.
3 JAM KEMUDIAN
"jungkook awak boleh cakap english?" tanyaku
"yeah"
'kookie arh cubala nyanyi lagu eng untuk saya"
" oh ni lagu saya dengan joon hyung cipta untuk awak budak kecikk"
"ehh saya lak??" sampuk aisy yang muncul tiba-tiba
"awak pun" kata kook
"namjoon hyung.. "
"marila kita mulakan"
mereka menyanyikan lagu untuk iklan mereka fila..bertajuk I KNOW
"sooo beautiful"
"hahah kenapa v oppa menangis" mereka mengelakkan v yang terlalu menghayati lagu.
"jangan pedulikan dia.. dia apa tu hatiy tisu haaa tu" sampuk jin
"omoo jin" aku berkata
'why"
"awak tahu malay" tanya ku lagi
"yeahhhhh" mengibaskan rambut hayalannya
Malam yang indah bagi kami semua. maknaeLine menghiburkan diri di bilik bangtan . manakala hyungLine berserta kami berdua berada di tingkat atas kafe. ala bilik game..
KEESOKKAN HARINYA
JIN P.O.V
"wow aku dapat tidur yang lena yaa.. hmm sekarang nak buat apa. ahh awal lagi baru jam 5 pagi. mandi dulu la pastu buat sarapan untuk dorang..yeesshhh lets go jin!!!" bebel jin seorang diri sambil ketawa kecil.
manakala taehyung baru saja bangun.
TAEHYUNG P.O.V
"ahh napa awal sangat aku bangun ni.. hmm jin hyung mesti dah bangun sebab ni memang waktu dia" tae senyum dan menuju ke dapur untuk mencari jin hyung.
ketika dia tiba. jin sudah pun ada di dapur. sedang memikir kan sesuatu.
JIN P.O.V
"nak masak apa yaa"
dia tidak menyedari taehyung sedang menghampirinya secara senyap dan berdiri disisinya.
"AHHHHHHH" jerit jin secara tiba-tiba mencampakkan tepung kearah tae. ia membuatkan rambut tae menjadi putih termasuklah mukannya . extra makeup dari bahan masakan.
y/n tiba di dapur dan tercetus ketawa seperti tiada hari esok.
"ahahahha juseyoo yahhh omoo ahahahaha hati sayaaa" menyebabkan semua yang berada disitu berlari ke dapur
" yahhh kenapa?" imoo terkejut melihat keadaan jin dan taehyung .
"ia disebabkan awk v ..buat hyung terkejut dan temgokkk masakan istimewa hyung dah takde" jin hampir menangis
"yahh saya akan tolong awak. jangan risau" kataku memberi semangat