Elektronik bilekliğimin sesiyle uyandım.Hava hala aydınlanmamıştı.Merkez kuleden geldiğini görünce heyecanla Toprağı kaldırdım.Toprak:
-Bu saatte beni neden uyandırıyorsun?
-Keyfimden değil.Merkez kuleden mesaj geldi.Bir an önce çalışmaya başlamamız gerekiyor.Buradan ne kadar çabuk kurtulursak o kadar iyi.Burası yaşanabilecek bir yer değil.
-Haklısın,5 dakika izin ver uyanmam için.
Toprak uyanınca merkez kulenin mesajını okumaya başladık:
-Boyut gezgini Gece ve Toprak.Profesör Nazım'ı bulmanız iyi bir gelişme,orası hakkında size yardımcı olmuştur.Umarım onu oradan kurtarabilirsiniz.Size elektronik bilekliği tamir edebilmeniz için bir yönerge dosyası gönderdik,o sizin işinizi görür diye umuyorum.Size demem gereken çok önemli bir şey daha var.Bilinmedik nedenlerden dolayı siz yanlış yere ışınlanmışsınız.Bunun nedenini PEAK hala araştırıyor.Bulunduğunuz bir gezegen değil,astreoid.Burasının en önemli özelliği Ay'a benzemesi,bunu Gece fark etmiştir.Herhangi bir gelişmede bizi haberdar edin.Göreviniz henüz sonlanmadı,orası hakkında toplayabileceğiniz kadar bilgi toplamaya devam edin lütfen.Çünkü şuan da olduğunuz yerin özellikleri eminim ki birçok insanın dikkatini çekecektir.
Mesajı okuduktan sonra yönerge dosyasını açtık ve bozuk bilekliği alıp tamir etmeye başladık.Sabah saatlerine kadar çalıştık.Bileklik ekranında bir şifre girmemiz istendi.Toprak:
-Gece hemen polis merkezine gidip Profesör Nazım'ın yanına gitmeliyiz.Şifreyi muhtemelen o biliyordur.Eğer biliyorsa hemen buradan gidebiliriz!
Toprağın sözlerinden sonra içimi bir heyecan kaplamıştı.Hemen polis merkezine gittik.Ama Kenan'ın orada olmadığını öğrendik.Profesörü görmek istediğimizi söyledik,bizi tersleyip oradan çıkardılar.Eve gidip sabahı bekledik.
...
Sabah erkenden uyanıp yönerge dosyasında şifre aradık.Aramaya devam ederken kapı çaldı.Gelen Kenan'dı.Sahte belge yaptığı ortaya çıkmış ve her yerde onu arıyorlarmış.Bize onu Dünya'ya götürmemiz için yalvarmaya başladı.Çok çaresiz görünüyordu.Ama onu Dünya'ya götürmemiz konusunda pek emin değildik.Bilekliğimden merkez kuleye mesaj atıp bu durumdan haberdar ettik.Kenan,Profesörü içerden kurtarmamıza yardım edeceğini söyledi.İçeri girmek için polis kartının hala onda olduğunu söyledi.Bizde bunu kabul ettik.Polis merkezinin arka kapısından girecektik.Burayı pek fazla kişi kullanmazmış.Kenan kartını okutup bizi içeri soktu ardından oda içeri girdi.Profesörün olduğu kata çıktık.Profesör bizi görünce çok sevindi.Kenan yine kartını kullanıp Profesörü dışarı çıkarttı.Hızlıca merdivenlerden aşağı inerken biri bizi fark etmiş olacak ki alarm sistemini çalıştırdı.Alarm sesiyle birlikte kendimizi dışarı atmamız bir oldu.Koca şehirde koşturup durduk.Billboardlarda 4'ümüzün resmiyle ''Suçlular Aranıyor'' yazıyordu.Baktığımız her yerde biz vardık.Kenan önden koşmaya başladı ve bizde onu takip ettik.Bizi harabe bir eve getirdi.Bende yanıma aldığım Profesörün bozuk bilekliğini çıkarıp Profesöre verdim.Profesör:
-Çocuklar,sanırım şifreyi hatırlamıyorum.Bana biraz izin verin.
-Profesör kısıtlı zamanımız var unutmayın.Bizi bulurlarsa dönmemiz zorlaşacak.
-Tamam,merak etmeyin hızlı olacağım.
Profesör bir kenarda oturup bilekliği düzeltmeye çalıştı.Bizde merkez kulenin dediği gibi burası hakkında daha çok bilgi öğrenmek için Kenan ve Profesör Nazım'a sorular sormaya başladık.Toprak:
-Duyduğuma göre burada mafya sistemi denen bir şey varmış.Bu sistem nasıl işlemekte ve mafya nasıl olunur?Polislik gibi sınavları mı var yoksa?
-Profesörü bence meşgul etmememiz gerekiyor.Eksik anlatırsam beni düzeltin Profesör.
-Tamam sen başla anlatmaya.
-Başlıyorum.Mafya sistemi burada ailelerden oluşur yani bir baba mafyaysa onun çocuğu da ilerde mafya olur.Soyu biterse de istediği birine devredebilir.Ailedeki bireylerin 18 i geçmiş olanların hepsi mafya sayılır,mafya aileleri denir bunlara.Mafya yakınları sadece yakın akrabalıklarda geçerli.Mafya yakınlarının tek avantajı dokunulmaz olmalarıdır.Onlara bulaşmak mafyalara bulaşmakla eş değerdir.Yani dediğiniz gibi sınavlar yok,anlattığım gibi işliyor.
Profesör söze atıldı:
-Anlatmadığın bir şey daha var.Buradaki mafya sistemi alt ve üst gruplara ayrılıyor.Üst gruplar lüks hayatı yaşayan,sadece adamlarını görevlendirme işini yapan insanlar.Bu mafya grubu mafyaların en başlarıdır.Bir alt kademe olan mafyalar meslek grupları olan mafyalar.Meslekler arasında hakimler,öğretmenler,doktorlar,bilim insanları,mühendisler gibi üst mesleklerden insanlar var.Bu mafya grubu da en üst mafyaların adamları olup,onların emrinde işleri yürütürler.En alt grupta olan mafyalar köle mafyalar olarak isimlendiriliyor ama bunların köle mafya olduğunu halk bilmiyor çünkü küçümsenmek istemedikleri için,üst mafyalar onlara böyle bir ayrıcalık tanıyor.Bu köle mafyaların görevi halkı denetleyip kurallara uymayanlara cezalarını yazıp bir üst mafyalara iletmektir.Bir nevi polis diyebiliriz.Bütün mafya gruplarının ortak özelliği anlayabildiğiniz üzere halktan üstün olmaları.
Profesör bir yandan bilekliği tamir ederken bir yandan bizle konuşmasına devam etti.Kenan'da ortalığı gözetliyordu.Kenan:
-Beni de yanınıza alacaksınız değil mi?
-Kenan üzgünüm seni şimdi alamayız fakat Dünya' ya dönünce seni almak için geri geleceğim.Bilekliğin olmadan seni ışınlayamayız.
-Burada yapamaz mısınız o bileklikten?Eminim ki size lazım olan her şeyi buradan bulabiliriz.
Profesör:
-Seni götüremeyiz Kenan.Döndüğümüzde de seni alamayız.
-Peki neden?Siz beni götürürsünüz diye düşünmüştüm.En azından Gece'nin dediği gibi beni almak için geri dönebilirdiniz.
-Seni bu kötü yerden kurtarmak çok isterdim emin ol.Kurtarmayacağım demiyorum,her şeyi düzelttiğimizde sen zaten burada olmayacaksın.
-Nasıl yani?Söylediklerinizden hiçbir şey anlamadım.Beni kurtaracak mısınız kurtarmayacak mısınız?
-Dünyayı kurtardığımızda seni de kurtarmış olacağız,hatta bu saçma düzen bile burada olmayacak.
Toprakla benim kafamız karışmıştı.Toprak şaşkın bir halde Profesör'e bakıp:
-Profesör burada neler oluyor?Lütfen açık konuşun.Bilmek istiyoruz.
-Çocuklar bunu söylemenin zamanı geldi diye düşünüyorum.Benim buraya ışınlanmamın sebebi makinenin doğru işleyip işlemediğini kontrol etmekti.Ama sonra elektronik bilekliğim kırılınca kimseyi haberdar edemedim.Tamir etmek için çok uğraştım ama yapamadım.Makine doğru işlemiyor,bir yapım hatası sonucu bu cihaz gezegenlere açılan bir portal değil,geleceğe açılan bir portal olduğunu anladım ama dediğim gibi bunu anladığımda çok geçti.
Biz hayatımızın şokunu yaşıyorduk.
-Nasıl yani?Anlattıklarınızda ciddi olamazsınız!Burası bizim geleceğimiz mi yani?
-Aynen öyle Gece.Burası dünya insanlarının 110 yıl sonraki hali.Biz başka gezegen arayarak büyük bir hata ettik.Milyarlarca parayı PEAK denen saçmalığı kurmak için harcadık.O kadar insanı toplayıp bu sistemi kurmak bir hataydı.Bunları kurana kadar Dünyamızı kurtarmak için bir şeyler yapabilirdik.Ama artık çok geç olabilir herşey için.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
110
Science Fiction2 Boyut Gezgini,Dünya insanlarının hayatını kurtarabilmek için çıktıkları yolculukta ne kadar başarılı olabilecekler?Yeni bir gezegen bulabilecekler mi?Dünya ulusunu ilgilendiren bu büyük sorunu nasıl düzeltecekler? Yazarları:@simalyildizi_ @hzlsyn...