Hoofdstuk 4, The Dark Knight

2 0 0
                                    

"Hoi Batman." Reageert Gordon op de duistere man die voor Emily en Gordon staat. "Dit is Emily Black, misdaadjournalist." Dan richt de agent zich op Emily. "Dit is Batman, zoals je misschien al door had." Emily knikt en ze kijkt de superheld aan. Batmans bruine ogen kijken haar indringend aan. "Weet je al iets over de ontsnapte gevangenen?" Vraagt hij dan. Gordon schudt zijn hoofd. "We hopen dat hij nog in Gotham is, maar dat is maar de vraag. Jeremiah doet ook heel vaag, alsof hij zijn cliënten wil beschermen." Bij het woordje cliënten maakt Gordon haakjes met zijn vingers. "Meer weten we niet." Zegt hij dan. "Verbaasd me niks, Jeremiah deelt bijna nooit iets." Zegt Batman en hij kijkt naar de stad die onder hem ligt. "Ik ga naar hem opzoek." Zegt de man in het zwart en hij springt van het gebouw af. "Wij gaan, we moeten hem ook zoeken." Gordon legt zijn hand op Emily's rug als ze weglopen.

Na een uur is het eindelijk bekend waar de ontsnapte zich bevindt. James en Emily rijden met gierende banden door de stad, naar de Wayne Tower. Daar bevat de ontsnapte man zich. Batman is ook onderweg en het gebouw wordt ook afgezet. Als Emily en James aankomen is het grote zwarte gebouw al omsingeld door politie. Het tweetal stapt uit en snel komt er een agent naar hen toe gerend. Het is een oudere man, met een rood en bezweet hoofd. "Michiel! Update me!" Zegt Gordon. "Hij zit binnen, we proberen contact te maken." Zegt de agent. Gordon knikt en hij kijkt naar het gebouw. Emily staat ondertussen op de achtergrond.

Al snel is er contact gelegd met de ontsnapte man. Hij heeft een aantal hoge piefen gegijzeld. Nu vraagt hij er losgeld voor. "Emily." Gordon kijkt de jonge journalist aan. "Het is nu maar beter als je naar huis gaat, hier is het niet meer veilig." Emily is het met hem eens, maar ze is wel teleurgesteld. "Ik zie je nog wel een keer." De twee nemen afscheid en Emily gaat naar huis toe.

Thuis aangekomen doet de jonge journalist gelijk de tv aan. Er is gelukkig een live verslag van de gijzeling. Emily maakt haar avondeten klaar en gaat voor de tv zitten. De helikopter van de politie cirkelt rond het grote donkere gebouw heen. Al snel springt iemand op het gebouw. Als Emily goed kijkt ziet ze dat het Batman is, die op het gebouw springt. Aandacht kijkt de bruinharige meid naar het scherm. Helaas verdwijnt Batman in het gebouw.

Na een half uur komt Batman naar buiten met de gegijzelde mensen. Er wordt gejuicht en de gegijzelde personen bedanken hem. Dan gaat hij met een aantal agenten naar binnen, om de ontsnapte gevangenen op te pakken. Het blijft nog altijd onbekend wie er is ontsnapt.

Vigilante || Bruce WayneWhere stories live. Discover now