Gordon racet door de straten van Gotham heen naar de gevangenis toe. Door de stad heen hoor je sirenes en politieauto's. "Sluit de stad af." Zegt Gordon in zijn portofoon. "We zijn er bijna." Zegt hij dan tegen Emily.
Aangekomen doet het tweetal kogelwerende vesten om, dan lopen ze naar de afgezette gevangenis toe. "Doe voorzichtig, er zitten hier veel gekken vast." Zegt James Gordon als we onder de linten door lopen. Het oude gebouw ziet er indrukwekkend uit, zelfs in het daglicht. "Ben je hier ooit geweest?" Vraagt Gordon en hij kijkt me aan. Emily schudt haar hoofd als ze nieuwsgierig om zich heen kijkt. Er zijn veel agenten aanwezig, allemaal uitgerust met kogelwerende vesten. "Het ziet er indrukwekkend uit." Zegt de jonge journalist met grote ogen. "Kom, dan neem ik je mee naar een paar speciale plekken." Zegt de korpschef. Ze loopt snel achter hem aan, het oude gebouw in.In het gebouw zijn er ook veel agenten aanwezig, die alert om hun heen kijken. Gordon wordt hier en daar begroet, maar hij gaat snel door het gebouw in. "We gaan eerst naar het kantoor van de directeur, om aan te horen wat nou het probleem is." Gordon loopt snel de trap op, Emily kan hem bijna niet bijhouden.
In het kantoor van de directeur staan al een aantal agenten. Aan beide kanten van het kantoor staan kasten vol met boeken en in het midden een eiken bureau. "Hallo James." Zegt de man die achter het bureau zit. "Hallo Jeremiah." Zegt Gordon. "Dit is Emily Black, misdaadjournalist en ze doet onderzoek naar de georganiseerde misdaad in Gotham." Zegt hij. "Dochter van?" De man achter het bureau kijkt Emily streng aan door zijn bril. "Ja." Antwoord James kort. "Emily, dit is Jeremiah Arkham. Hij is de directeur hier." Zegt Gordon tegen Emily. "Zoiets kreeg ik al mee." Antwoord ze. "Wat is er aan de hand?" Vraagt de politieman aan de directeur. "Ongeveer een uur geleden ging er een alarm af, een van de cliënten was ontsnapt." Legt Jeremiah uit. "We weten nog niet precies wie er ontsnapt is, omdat meerdere mensen zijn verdwenen. Al snel kwamen we erachter dat onze medewerkers zijn gedrogeerd, zodat de client naar buiten kon." Zegt hij. "Weten jullie nu waar die persoon is?" Vraagt Gordon en Arkham schudt zijn hoofd. "We weten alleen dat hij nog op Gotham is, voor de rest weten we niks." Zegt de directeur. "Dank, vanuit hier nemen wij het over." Zegt Gorden en hij loopt de ruimte uit, Emily loopt snel achter hem aan. "Ga alle wegen af, vind hem." Zegt Gordon serieus in zijn portofoon. "Wij gaan hier nog kijken." Zegt hij tegen de jonge journalist en ze knikt.
Samengaan James en Emily het gebouw door, om de ontsnapte man te zoeken. De kille cellen zitten vol met gevangenen, die allemaal het tweetal aanstaren. Gordon, gewapend met een handpistol, en Emily, gewapend met een camera, lopen het hele gebouw door. Hier en daar staan wat hints achtergelaten. Een clownsmasker, hahaha op de muur. "Ik weet al wie er weg is." Zegt Gordon. "Ik denk dat we aan dezelfde persoon denken." Zegt Emily. Ze pakt een masker op, die wit gekleurd is. De bekende rode neus steekt duidelijk uit. "Kom, we gaan naar het dak." Zegt Gordon. Dat was de enige plek waar de journalist nog niet was geweest.
Op het dak is het koud en kil. Emily doet de deur achter haar dicht en ze kijkt naar het uitzicht. "Kijk hij is er al." Zegt Gordon en Emily volgt zijn blik. Ze ziet een donker figuur staan, met een mantel. Hij kijkt haar kil aan. "Goedendag Gordon." Zegt zijn diepe stem.
YOU ARE READING
Vigilante || Bruce Wayne
Fiksi PenggemarDe misdaadverslaggever genaamd Emily Black is net begonnen met een onderzoek naar de criminaliteitscijfers in Gotham. Hierbij komt ze in aanraking met Gordon, die haar veel verteld over zijn werk als agent. Hij kan haar ook introduceren bij de vigil...