Diezelfde nacht blijft Emily bij Bruce slapen. Ze ziet zelf ook wel in dat het een stuk veiliger is om daar te blijven. Zogezegd, zo gedaan en het tweetal valt al snel in slaap in Bruce zijn bed.
Midden in de nacht wordt Emily wakker. Haar hand gaat naar de plek naast haar, waar Bruce slaapt. Maar dan voelt ze een lege en koude plek. Ze voelt nog even voor de zekerheid of er echt niemand licht en dan draait ze zich om. Het klopt. Er ligt niemand naast de jonge journalist. "Zie je wel, ik heb het gedroomd." Zegt ze als ze rechtop gaat zitten. Ze kijkt naar de klok, 02:48. Ze draait zich om, maar dan komt er licht onder de kier van de deur door. Emily stapt uit bed en ze trekt de blouse van Bruce weer aan. Ze loopt naar de grote dubbele deur toe en langzaam duwt ze hem open. Vanaf de andere kant van de hal schijnt het licht. Op blote voeten schuifelt Emily over de eiken vloer heen, richting het licht. Dan begint er ineens een stem te praten. "Je kan niet altijd de hele stad veilig houden." Emily herkent de stem, het is die van Alfred. "Weet ik, maar ik kan wel mijn best doen." De zware stem zou Emily ook uit duizenden herkennen. "Bruce, wees reëel. Niet iedere inwoner kan gered worden." Zegt Alfred. "Maar probeer niemand te ervaren wat jij hebt ervaren. Dat is het enige wat je nu kan doen." Voegt hij eraan toe. "Weet ik." Bruce zucht en Emily hoort dat er iets verschoven wordt. Ze gaat om het hoekje staan om beter te kunnen luisteren naar het gesprek. "Maar we moeten ons nu focussen op Crane. Je weet hoe erg hij kan worden als hij op vrije voeten loopt." Zegt Alfred en hij tikt wat in. Het blijft even stil, totdat Alfred weer wat zegt. "Bruce, kom eens kijken." Emily weet niet wat er aan de hand is, dus ze besluit achter het hoekje vandaan te stappen. Het licht schijnt op haar gezicht en ze ziet de ruggen van Bruce en Alfred. Nou, ze weet eigenlijk niet zeker of het Bruce is. Het is een man met het pak van Batman aan. Het masker ligt op de tafel naast het tweetal. Ze kijken naar een scherm, met camerabeelden. Er is een man met een masker te zien, met een geweer in zijn handen. Emily weet niet zo goed wat ze moet zeggen, dus ze blijft alleen maar kijken. De man draait zich half om en Emily ziet dat het Bruce is, in het pak. Hij pakt iets van de tafel en dan kijkt hij weer naar het scherm. Op de camerabeelden wordt een paar keer geschoten, dan is de man weg. Bruce zucht en dan draait hij zich om, zodat hij goed te zien is zijn pak. Hij schrikt van Emily en je ziet hem bevriezen. "Emily..." Zegt hij en Alfred draait zich ook om. "Oh hey." Zegt de butler en hij probeert snel het scherm uit te zetten. "Sorry dat je dit moet zien." Bruce komt naar de jonge journalist toe, met zijn cape achter hem aan zwierend. "Hoe lang stond je hier al?" Vraagt Alfred. "5 minuten ofzo." Reageert Emily, doe eindelijk haar woorden heeft gevonden. Dan kijkt ze naar Bruce. "Maar die blauwe plekken komen dus niet van polo?" Vraagt ze dan. Alfred schiet gelijk in de lach. "Nee, ik speel helemaal geen polo. Het was een excuus die Alfred had bedacht." Zegt Bruce en beschamend haalt hij zijn hand door zijn haar. "Maar sorry, dat ik dit zo geheim voor je moest houden. Het kon niet anders." Zegt hij dan. "Nee, ik snap het." Emily stapt naar de lange man voor haar toe. "Ik vind wel dat je er sexy uit ziet in zo'n pak." Ze pakt zijn hand vast. "Dankjewel." De andere hand van Bruce legt hij op haar wang. Dan drukt hij een kus op haar voorhoofd. "Niet doorvertellen alsjeblieft." Fluistert hij dan. "Is goed." Reageert ze.
Voordat Emily iets anders kan zeggen gaat er een alarm af. "Shit." Zegt Bruce en hij kijkt naar het scherm achter hem. Het o zo bekende Batman symbool verschijnt in de lucht. "Gordon." Zegt Emily en Bruce knikt. "Ik moet gaan." Snel pakt de miljardair zijn masker van de tafel en hij doet hem op. "Bruce." Emily roept hem nog even na, voordat hij weg gaat. "Blijf veilig." Ze pakt hem bij zijn riem en trekt hem naar zich toe. Snel pakt ze zijn hoofd vast en ze drukt een kus op zijn lippen. Voordat Bruce het doorheeft is het gebeurd. Dan pakt hij haar heupen nog eens vast en hij trekt haar naar zich toe, voor nog een zoen. "Zal ik doen." Dan is hij weg.
YOU ARE READING
Vigilante || Bruce Wayne
FanfictionDe misdaadverslaggever genaamd Emily Black is net begonnen met een onderzoek naar de criminaliteitscijfers in Gotham. Hierbij komt ze in aanraking met Gordon, die haar veel verteld over zijn werk als agent. Hij kan haar ook introduceren bij de vigil...