Hoofdstuk 7, Lunch met Bruce Wayne

1 0 0
                                    

"Ssshht! Niet zo hard, ik wil niet dat iedereen weetdat ik hier zit." Zegt Bruce. "Oh en je denkt dat met je eigen achternaamreserveren dan handig is?" Vraagt Emily als ze op staat. "Heeft Alfred gedaan.Maar goed om je hier zo te ontmoeten." De twee geven elkaar een knuffel, alsofze elkaar al jaren kennen. "Sorry dat ik zo laat was, ik was de tijd helemaalvergeten." Zegt Bruce als hij gaat zitten. Zo zonder zijn pak ziet hij er eenstuk minder indrukwekkend uit. "Ga zitten, ik zie dat je al wat had gedronken."Zegt de miljardair als hij tegenover Emily gaat zitten. "Ja, het duurde bestlang namelijk." Zegt ze, een beetje schuldig. "Nee maakt niet uit! Ik zouhetzelfde gedaan hebben." Zegt Bruce. Gelijk komt er een serveerster aan. "Kanik u ergens mee van dienst zijn?" Vraagt ze. "Ik wil graag een cappuccino. Wiljij nog wat Emily?" Zijn donkerbruine ogen kijken me diep aan. "Nee, ik hoefnog even niks." Zegt ze. "Top, ik zal het zo snel mogelijk naar u toe brengen."Zegt de jonge meid. "Hoe vind je de plek trouwens?" Vraagt hij. "Leuk, het ishier echt gezellig." Emily kijkt even rond. "Fijn, toch wel goed om te horendat je mijn café leuk vindt." Er verschijnt een kleine grijns op het gezichtvan de man tegenover Emily. "Het zal ook eens niet." Zegt ze lachend. "Maar watvind je nou zo leuk aan verslaggever zijn?" Vraagt Bruce aan haar. "Ik denk hetinformeren van mensen terwijl ik de stad help, dat dat het leukste is wat ikdoe. En het is ook een soort eerbetoon aan mijn vader, omdat hij ook de mensenin Gotham hielp." Zegt ze dan. "Jij hebt ook het bedrijf van je vaderovergenomen, ik doe een beetje hetzelfde." Lacht ze. "Mijn vader had allesuitbesteed, hij had alleen zijn naam op het gebouw staan en harkte het geldnaar binnen." Zegt hij. "Maar ik probeer wel aan het werk te zijn, niet dat ikalleen geld krijg." Voegt hij er snel aan toe. "Dus wat doe je dan allemaal?"Vraagt Emily en ze laat haar hoofd in haar handen rusten. "Eigenlijk de eindverantwoordelijkheidnemen. Veel van het runnen van het bedrijf wordt door Lucius Fox gedaan, ik doevaak het woordje tegenover de media en de overheid." Zegt Bruce. "Ben jeeigenlijk ooit in het gebouw geweest?" Vraagt hij en Emily schudt haar hoofd."Ik heb het alleen van buiten gezien. En die persconferentie natuurlijk." Zegtze. "Echt? Oh, dan neem ik je even mee." Bruce staat op en Emily moet snel haarspullen pakken. "Ik betaal even, dan rijden we erheen." Zegt de miljardair enhij loopt naar de balie toe. Even kijkt Emily hem na, dan ruimt ze de rest vanhaar spullen op en ze loopt achter hem aan. "Kom je mee? Ik heb al betaald."Zegt Bruce als hij terugkomt. Hij zet zijn zonnebril weer op voordat ze naarbuiten gaan. "Als het goed is zou Alfred buiten moeten staan, om ons op tehalen." Zegt Bruce en hij legt zijn hand op de rug van Emily. Ze houdt evenhaar adem in als ze beginnen met lopen. Ze kijkt naar haar voeten, die omhultzijn door een paar zwarte sneakers. "Oh daar is hij al." Bruce wijst naar eenzwarte Rolls Royce. Alfred stapt uit en hij houdt de deur open voor hettweetal. Dan sluit hij de deur achter hen. "Wow..." Emily kijkt de auto rond."Waarheen meneer Wayne?" Vraagt Alfred, die ondertussen voorin is gestapt."Kantoor. Emily is er nog nooit geweest." Zegt hij en Alfred rijdt weg.

Na een klein kwartiertje verschijnt het grote zwarte gebouw in de horizon. "Meneer we zijn er bijna, wilt u de hoofdingang of de privé ingang nemen?" Vraagt Alfred. "Privé, niet iedereen hoeft te weten dat ik er ben." Zegt Bruce en hij kijkt op zijn telefoon. Emily kijkt naar buiten, naar de stad die aan haar voorbij flitst. "Emily?" Bruce legt zijn hand op de been van de journalist. Ze kijkt eerst naar de hand en dan naar hem. "Probeer een beetje down to earth te blijven, ik heb geen zin in gedoe." Zegt hij en Emily knikt. "Dankjewel." Zegt hij.

De dure Rolls Royce gaat een hoekje om en komt in een garage terecht, onder het gebouw. "Welkom in Wayne Entreprises, het hoofdkwartier." Zegt Bruce als de twee uitstappen. "Klinkt echt alsof je een superschurk bent." Grapt Emily. Bruce kijkt haar even aan, maar dan loopt hij verder. "Kom, dan geef ik je een rondleiding."

Vigilante || Bruce WayneWhere stories live. Discover now